Automobilist tankt lpg zonder gastank

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Automobilist tankt lpg zonder gastank

Bron: Tiscali

Maandagmiddag is een bezinestation, aan de Splijtbakweg in Almere, tijdelijk ontruimd geweest nadat duidelijk was geworden dat een twintigjarige Almeerder zijn kofferbak had gevuld met gas.

De man wist niet dat in zijn pas gekochte auto geen tank voor gas aanwezig was, maar wel een vulopening. Toen dit bekend werd stelde het personeel van de benzinepomp meteen het noodplan in werking en liet het terrein ontruimen. De brandweer heeft de kofferbak vervolgens laten 'uitwaaien', waardoor het gevaar na ongeveer een uur weer geweken was.


Strakke actie :} :} :}

Ga zometeen effe tanken met mijn motor. Kijken of ik mijn tanktas ook kan vullen :+
 
woei , daar stond ik dus naast, wou net peuken gaan halen, brandweer erbij enzo, was wel ff lachen.

maar gelukkig niks ernstigs gebeurd.
 
Hoe ontzettend dom moet je zijn om zoiets voor elkaar te krijgen. Wanneer je een auto koopt vraag je toch op welke brandstof ie rijd en check je toch of alles nog in orde is??? |(
 
die paar krantenberichtje overstemmen het forum toch niet :?
Zie er het probleem niet zo van in...gaat ook niet over een onbekend motorongeluk oid.

Kan het eigenlijk wel waarderen. :)
 
Hoe ontzettend dom moet je zijn om zoiets voor elkaar te krijgen. Wanneer je een auto koopt vraag je toch op welke brandstof ie rijd en check je toch of alles nog in orde is??? |(
Idd, die gedachte had ik dus ook zo, wel erg stom. |( kan het nog steeds niet bevatten....
 
Ik heb dit weekend in eindhoven de eerste Ligier Diesel zien rijden!!!!! Je weet wel zo'n klein brommerautootje.

Ik reed er met de motor achter en het ding ging met moeite 30km/h er kwam zwarte rook uit en het meurde naar Diesel. Kan dus haast niet anders dan dat opa er diesel in heeft gegooid! Lekker goedkoop zal ie wel gedacht hebben.
 
Hij is niet de eerste, en zal ook wel niet de laatste zijn.

Ik dacht echter dat die LPG installatie's alleen gas afgaven als er voldoende tegendruk is. :?
 
Ik heb dit weekend in eindhoven de eerste Ligier Diesel zien rijden!!!!! Je weet wel zo'n klein brommerautootje.

Ik reed er met de motor achter en het ding ging met moeite 30km/h er kwam zwarte rook uit en het meurde naar Diesel. Kan dus haast niet anders dan dat opa er diesel in heeft gegooid! Lekker goedkoop zal ie wel gedacht hebben.

Er zijn daadwerkelijk van die 40km autotjes die op diesel rijden.
Houd niet tegen dat ze ze allemaal moeten verbieden, maar dat is wat anders.
 
Je zal toch maar als niets vermoedende passagier ernaast zitten en uit verveling met een aansteker lopen te spelen :)
 
Laatst bewerkt:
Hij is niet de eerste, en zal ook wel niet de laatste zijn.

Ik dacht echter dat die LPG installatie's alleen gas afgaven als er voldoende tegendruk is. :?
Hoe wou je dan een lege gastank gevuld krijgen :?

Wel oerdom, om niet te weten dat je geen gastank hebt, zo'n ding zie je toch meteen liggen als je je kofferbak opendoet???
Behalve dan de nieuwere die je in de plaats van je reservewiel legt.
En als je een auto koopt dan weet je toch tenminste of er een inzit of niet.
 
Hoe wou je dan een lege gastank gevuld krijgen :?

Wel oerdom, om niet te weten dat je geen gastank hebt, zo'n ding zie je toch meteen liggen als je je kofferbak opendoet???
Behalve dan de nieuwere die je in de plaats van je reservewiel legt.
En als je een auto koopt dan weet je toch tenminste of er een inzit of niet.

Er zijn ook nog van die systemen dat ze je benzine tank verkleinen en die vrij gekomen ruimte benutten voor een gas tank.
En dan zie je em niet
 
Wat ik nu wel eens zou willen weten is hoe snel die man erachter kwam dat er geen tank in zat en hoe hij er dan achter kwam :?
Misschien door toevallige passant?
Passant: "Het stinkt hier naar gas"
Man: "Sorry, ik kon me niet inhouden"
 
Dat is een mogelijkheid! :)

Maar achteraf hoefde hij natuurlijk niets te betalen; de brandweer heeft de kofferbak opengezet zodat al het gas verdampte.
En de brandweer kwam op gelast van de pompbediende, ofzo.
:9
 
Wat ik nu wel eens zou willen weten is hoe snel die man erachter kwam dat er geen tank in zat en hoe hij er dan achter kwam :?
Misschien door toevallige passant?
Passant: "Het stinkt hier naar gas"
Man: "Sorry, ik kon me niet inhouden"
Toen de teller op 300 euro stond, rook ie onraad. En lijkt me wel dat ie moet dokken....
 
Ik heb wel eens gezien dat men met slang en al wegreed aangesloten op de gasvulling....de auto zat toevallig ook nog vol met passagiers...en een lol(ze pisten zowat in hun broek van het lachen) wat ze hadden nadat ze het ontdekt hadden....de chauffeur niet ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan