Automobilisten die je uitdagen om te racen

Awd tesla m3 doet 0-100 in een kleine 4 seconden, plaid in 3,3. Mijn 1290 SDGT doet dat in 3,2 seconden.

Oftewel, veel motoren gaan dat sprintje afleggen. Die tesla's zijn gewoon heel snel.
.
Plus die dingen zijn super makkelijk om hard mee op te trekken, bij een motor zijn er wel wat skills voor nodig.

Maar, nu met verlengde achterbrug (ja jongens, kom er maar in, +12cm!!!!) blijft hij, ondanks zijn 140cc wel lekker aan de grond
Origineel, korte brug, 8 inch bandjes was de 1e volledig onbruikbaar, 2e voorzichtigheid geboden, 3e, met een beetje gas nog steeds vol op het achterwiel
Nu helpt de semi automaat van de 140 ook niet mee, benieuwd wat de 190 straks brengt :+

Maar, nu met verlengde achterbrug (ja jongens, kom er maar in, +12cm!!!!) blijft hij, ondanks zijn 140cc wel lekker aan de grond
Origineel, korte brug, 8 inch bandjes was de 1e volledig onbruikbaar, 2e voorzichtigheid geboden, 3e, met een beetje gas nog steeds vol op het achterwiel
Nu helpt de semi automaat van de 140 ook niet mee, benieuwd wat de 190 straks brengt :+

Ik las laatst iets, sindsdien rijd ik voornamelijk zennnnn.:]

Je mag dan wel sneller kunnen optrekken, met je EV, maar da's net zoiets als een magnetron bistecca Fiorentina,
Ik eet ze liever vanaf de BBQ, met vrienden enz.

Die keuze is snel gemaakt :Y

Awd tesla m3 doet 0-100 in een kleine 4 seconden, plaid in 3,3. Mijn 1290 SDGT doet dat in 3,2 seconden.

Oftewel, veel motoren gaan dat sprintje afleggen. Die tesla's zijn gewoon heel snel.
.
Ook al zijn ze sneller dan de gemiddelde F16, het blijven OER LELIJKE dingen..
Het mooiste van een Tesla is als ze een waterbad krijgen van de BRW voor minimaal 48uur..

Ik heb het wel een aantal keer gedaan met een vriend met een tesla model 3 long range (dus lang niet de rapste) en mijn yamaha yzf600r thundercat. 100pk en 185kg (ook niet enorm snel)
Vanaf 80 tot 220 was het compleet gelijk op. Maar de stoplichtsprintjes verloor ik elke keer. De eerste 50 meter zijn die dingen echt lastig bij te houden
:/
Wut???
Zolang het de eerste paar meters zijn, is het niet erg.
Een beetje dikke Dino gestookte automaat is ook vaak wat rapper weg..

Nooit een Poes onderschatten (en al helemaal niet als er een Dyno kitje, aangepaste uitlaat met luchtfilter en andere tandwielverhouding in zit):+
Gut, mis mijn eerste Poes nog steeds'(
En dan te bedenken dat ie na een Technisch TL verklaring nog steeds rond rijdt met een iets mindere km stand als toen ik hem
vaarwel moest zeggen in 2005:/

Je dwaalt af Harry, je gaat Off Topic, stop daar nu eens een keer mee....B|
Solly:/

Plus die dingen zijn super makkelijk om hard mee op te trekken, bij een motor zijn er wel wat skills voor nodig.
Precies, daarom wacht ik op het filmpje van de doorsnee MF’er die zit te kl*ten met zijn koppeling/gas bij de verkeerslichten en de tesla rider slechts met zijn voet te stampen en weg is hij….zeker de eerste 50 meter en probeer dan nog eens voorbij te komen. En zeker zonder je rijbewijs kwijt te raken….

Precies, daarom wacht ik op het filmpje van de doorsnee MF’er die zit te kl*ten met zijn koppeling/gas bij de verkeerslichten en de tesla rider slechts met zijn voet te stampen en weg is hij….zeker de eerste 50 meter en probeer dan nog eens voorbij te komen. En zeker zonder je rijbewijs kwijt te raken….
t helpt als je rain modus uitzet 😇

2,9 seconde 0-100 km/u en 0-200 is eigenlijk nog indrukwekkender hier.
Maar die Tesla duwt alleen het pedaal naar beneden en dan gaat'ie.

Met mijn andere kleine (motor=A2) GS wel eens een confrontatie gehad.
De Tesla ging er als de brandweer vandoor links bij het stoplicht en kwam met de wielen los na honderd meter in een rechterbocht waar een flinke hobbel zit.
Het ging maar net goed. Gefeliciteerd. :t

Tesla is vooral vanaf 0km/h heel snel, maar als je bij de stoplichten twee banen links- of rechtsaf hebt en je gaat vanaf 40km/h het sprintje aan, dan heeft een Tesla m3 er en stuk meer moeite mee. En ja dan ben je als eerste bij de volgende stoplichten en daar sta je dan... 🏍️:]

filmpje, oud eerste type Energica

Hoi allen, na mijn rijbewijs gehaald te hebben, flink gereden en al bijna 3000 kilometer aan de teller toegevoegd. Vandaag voor het eerst een ervaring gehad waar ik me eigenlijk geen raad mee wist. Ik kom links aan bij een stoplicht die net op groen sprong, de automobilist in een busje trekt wat langzamer op en gaat aan de kant voor me. Fijn denk ik. Dus ik trek de motor door naar de toegestane snelheid. Vervolgens gaat het busje precies naast mij rijden, ik voelde me hier niet veilig bij dus ik trek hem door om het busje voorbij te zijn. Vervolgens als ik hem voorbij ben en het gas terug breng gaat hij weer naast mij rijden en haalt mij van rechts in. Daarna komt hij naast me staan bij het stoplicht met raam open en ik meende te zien dat hij me aan het filmen was en mijn aandacht wilde trekken (ik wilde hem geen blik geven dus zag dit vanaf mijn ooghoek). Ik ben kort daarna rechtsaf geslagen en deze gast niet meer gezien maar ik vond het geen fijne ervaring. Ik denk dat hij mijn snelle voorbij rijden als een uitdaging zag of hij vond mijn motor vet, maar ik vond het een beetje een enge situatie. Bij dit soort gasten kan je dus niet gebruik maken van de motor en ze snel voorbij rijden want dan geef je ze wat ze willen.

Ik vroeg me dus af of jullie ook dit soort dingen meemaken en hoe jullie dit aanpakken om het veiliger te maken voor jezelf?
' we' kapen even jouw topic om over Tesla's, accu's en poezen 🤔 te ouwehoeren, vind je nie errug hè? 👍🏾

Gouwe goozur :t

Terug
Bovenaan Onderaan