automobilisten in NL mogen 125cc motoren/motorscooters binnenkort?


"Het praktijkexamen mag niet komen te vervallen. Laat dat duidelijk zijn", benadrukt de woordvoerder van de RAI Vereniging. "Maar wij denken dat het schrappen van het theorie-examen niet ten koste gaat van de verkeersveiligheid. Ervaren automobilisten hebben die kennis al.
 
Ik heb niet echt het idee dat het theorie-examen nou echt de reden was dat mensen geen motorrijbewijs halen 😬
Begrijpelijk dat ze de praktijkexamens laat staan, maar ik zie niet echt in hoe dit meer mensen op een motor gaat krijgen.
 
Als je ziet hoe vaak ik meemaak dat automobilisten -bijvoorbeeld- een uitritconstructie en de daarbij horende regels niet begrijpen, dan vraag ik me af of het schrappen van de theorie een goed idee is. En de tijd en kosten van theorie, als je niet hoeft te leren - en dat zou het geval zijn als ze de theorie laten vervallen - zijn verwaarloosbaar in vergelijking met de rest dat bij het motorgebeuren hoort.
 
Ik heb niet echt het idee dat het theorie-examen nou echt de reden was dat mensen geen motorrijbewijs halen 😬
Begrijpelijk dat ze de praktijkexamens laat staan, maar ik zie niet echt in hoe dit meer mensen op een motor gaat krijgen.
Omdat ik ook collega's heb die 12 keer op moesten voor theorie en uiteindelijk maar gestopt zijn
 
Tja zoals ik al zei 30 jaar geleden was het ook 10 lessen nemen afrijden en gas geven

En hadden we toen echt veel meer doden en ellende ???


Maar goed ze kijken maar even in DenHaag ze blijven daar verzinnen om maar lekker bezig te zijn


Misschien is een tijdelijk rijbewijs gehaald zonder theorie een optie en bij goedgedrag verlengen en anders inleveren ???
 
Tja zoals ik al zei 30 jaar geleden was het ook 10 lessen nemen afrijden en gas geven

En hadden we toen echt veel meer doden en ellende ???
Ik pluk even ergens een tabelletje vandaan:
IMG_Grafiek_gelders_verkeer_2019.jpg


Zou dat verschil maken?
 
Dat zou voor mij een heleboel pret er af halen... ik geniet enorm van lekker in een t-shirtje rijden en haat het om in de hitte teveel kleding aan mijn lijf te voelen. Maar het meeste haat ik nog regeltjes en bemoeienissen van vadertje-fucking-staat. Want die geeft echt helemaal niets om mij en wil alleen maar regeltjes maken.
Daar ben ik het deels mee eens. Regels zijn prima om omstanders te beschermen. Het niet dragen van beschermende kleding op een motor of het niet omdoen van je gordel in de auto heb je in geval van een ongeluk alleen jezelf mee. (Na een ongeluk dan ook niet mekkeren).
 
Nou ja, je hebt er in zekere zin ook anderen mee: zorgkosten, uitkeringen bij (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid ed. Ben bang dat wat je afdraagt aan verzekeringen daar doorgaans niet echt tegen op zal wegen.
 
Misschien is een tijdelijk rijbewijs gehaald zonder theorie een optie en bij goedgedrag verlengen en anders inleveren ???
dat is pas een goed idee :t
eerlijke kansen voor iedereen, en een goede maatregel tegen bullebakken.
gezien de groep koekblikkers die het respect voor de regels en ander verkeer direct na het behalen van het B pasje gelijk laten varen,
mogen ze dit ook wel bij het autorijbewijs invoeren...

als je soms ziet hoe ze rijden krijg ik niet de indruk dat het door de (r)overheid verzonnen puntensysteem nu zo veel zoden aan de dijk zet...
 
Nou ja, je hebt er in zekere zin ook anderen mee: zorgkosten, uitkeringen bij (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid ed. Ben bang dat wat je afdraagt aan verzekeringen daar doorgaans niet echt tegen op zal wegen.
Eigenlijk is dat ook wat ik bedoelde met "niet mekkeren".
Ik ben geen roker, nooit geweest ook, toch ben ik geen fan van wat ze met rokers doen.
Waar stopt de betutteling?
 
Image 09-05-2020 at 17.00.jpeg

Deze tendens is toch al heel lang gaande @Frits Pannenkoek Na 2014 was er overigens weer een daling en nu zitten we rond de 40-50 per jaar. Ja het gaat beter dan vroeger. Overigens is het lastig vast te stellen waarom deze daling plaats vindt. Infrastructuur? Betere motoren? Of betere bestuurders?
Image 09-05-2020 at 16.56.jpeg
 
Tja zoals ik al zei 30 jaar geleden was het ook 10 lessen nemen afrijden en gas geven
Toen was het theorie examen toch iets van 1 of 2 jaar geldig voor zowel motor als autorijbewijs. Welke zaken zijn in het verkeer specifiek anders in theorie voor motor tegenover auto? Daar kun je toch nooit een theorie boekje mee vullen. Paar verkeersborden volgens mij.

De kosten van theorie examen zijn nog minder dan één praktijk les. Dus heel erg drempel verlagend zal het niet zijn.
 
Bekijk bijlage 1498226
Deze tendens is toch al heel lang gaande @Frits Pannenkoek Na 2014 was er overigens weer een daling en nu zitten we rond de 40-50 per jaar. Ja het gaat beter dan vroeger. Overigens is het lastig vast te stellen waarom deze daling plaats vindt. Infrastructuur? Betere motoren? Of betere bestuurders?Bekijk bijlage 1498224
Vroeger is voor mij iets verder weg helaas .


En motoren banden en de algehele techniek van motoren is natuurlijk ook beter geworden dat staat los van theorie halen ??? en minder doden
 
Ik haalde mijn rijbewijs ook bijna dertig jaar geleden. Het aantal verkeersdoden is aanzienlijk gedaald sinds die tijd. ik liet zien dat het de ook de afgelopen twintig jaar steeds beter is gegaan. Ik haalde mijn autorijbewijs in 1971, toen ik begin jaren 90 mijn motorrijbewijs haalde hoefde ik mijn theorie niet over te doen. Ik weet niet niet welke factoren allemaal hebben bijgedragen aan de genoemde afname, het is een lastig om vast te stellen dan het invoeren van het theorie-examen een significante bijdrage heeft geleverd. Wie het weet mag het zeggen.
 
met het aantal sukkels op de weg die denken dat ze het rijk voor zichzelf hebben is het naar mijn idee een wonder dat er niet duizenden doden, dan wel zwaargewonden zijn.....

🤔
 
Ik denk wel dat het een vooropgezet plan is, en ik zie het complot ook. :+ Dit doen ze alleen maar om de motor APK voor elkaar te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan