automobilisten in NL mogen 125cc motoren/motorscooters binnenkort?

Rijk worden niet maar het is omzet die ze missen en ook de praktijk lessen.

Genoeg mensen die dan denken waarom lessen als ik zo ook lekker mag rijden op een motor

Vroeger, heel vroeger, reed je op een bromfietsje en groeide door naar de motorfiets en spelenderwijs leerde je rijden. Het was lang niet zo druk alls nu en een 500cc met 25 pk was een 'zware' motor.

Die tijden zijn definitief voorbij en volgens mij moet je niet zomaar op een motor stappen, ook niet als het een lichte motor is. Tenminste, als je gezond wilt blijven.
 
Rijk worden niet maar het is omzet die ze missen en ook de praktijk lessen.

Als ik het goed begrijp is toch alleen het verzoek om geen theorie te doen? Praktijklessen moet men nog volgen.
Het slaat nergens op, wantje moet nog steeds lessen volgen en dan mag je maar op een A1 motor rijden. Enige wat niet hoeft, is theorie.
Dus je kan net zo goed dan voor A2 code 80 gaan of voor A. Dan zit je ook niet vast aan een opgevoerde brommer.
 
Als nieuwe MF'er doe ik ook nog even een duit in het zakje.

Een paar lessen en op z'n minst wat theorie lijkt mij zeker op zijn plaats, maar met alle respect, is er nu géén risico op 'stuntpiloten' en ongelukken onder de motorrijders dan? Om over automobilisten maar te zwijgen. Die hebben ook allemaal braaf lessen gevolgd en examen gedaan en kijk om je heen hoe onbehouwen en asociaal er door velen gereden wordt.

Ik bekijk de dingen graag neutraal en nuchter.. Als op deze manier motorrijden voor een groter publiek bereikbaar komt kan er juist een breder besef en respect voor motorrijden ontstaan. En nogmaals, de huidige regelgeving is ook geen garantie voor professioneel, sociaal en 'defensief' rijgedrag met auto of motor. Kijk maar om je heen.

Het uitkramen dat dit goed zal uitkomen voor de donortekorten en meer van dat soort opmerkingen slaat al helemaal nergens op en is uitermate kortzichtig.

Het is een interessante discussie en zoals altijd zijn er voorstanders en tegenstanders. De tijd zal het leren.
 
Als ik het goed begrijp is toch alleen het verzoek om geen theorie te doen? Praktijklessen moet men nog volgen.
Het slaat nergens op, wantje moet nog steeds lessen volgen en dan mag je maar op een A1 motor rijden. Enige wat niet hoeft, is theorie.
Dus je kan net zo goed dan voor A2 code 80 gaan of voor A. Dan zit je ook niet vast aan een opgevoerde brommer.
Je hebt gelijk alleen de theorie vervalt excuus

Hier het hele verhaal motorrijden-met-een-autorijbewijs-151484
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan