Automobilisten, vliegen en volvorijders

Automobilisten, vliegen en volvorijders

O....o...o..o.o. Het is zondagmiddag 12.00. De koperen ploert schijnt heerlijk op mijn bolletje. De geur van shoarma en knoflooksaus van de zaterdagavond ervoor stuiterd via het vizier weer terug in mijn snavel. Het was goede shoarma en nog betere knoflooksaus. Om de 5 seconden knalt er een 6 potig, 3 delig ongewerveld dier kapot tegen hetzelfde vizier. Waarschijnlijk aangetrokken door het lekkere eten van gister. Ik veeg ze van mijn vizier met mijn "ruitenwisser" handschoenen, waarmee ik 5 minuten later mijn zaakje, wat intussen tussen de tank en m'n "poep" is gegleden, weer terug in ruststand zet. De tank is net aangevuld met nieuwe frisdrank voor de vier cilinder, waardoor mijn benen even af kunnen koelen. Links en rechts zie je de koetjes loeien en aan elkaars uitgang ruiken. Oma's steken een liefdadig vingertje op om mij te complimenteren voor het mooie geluid en de strontsporen van de plaatselijke boer zijn precies op de juiste plaats in de bocht achtergelaten. Achter mij een bmw die booskijkt en een dikkere uitlaat heeft dan de reet van Goatse (fewer discretion is adviced, only click when you are above 18) http://web.archive.org/web/20030623201150/http://goatse.cx die hoogstwaarschijnlijk zijn nep xenonlampen wilde wassen met mijn lidl laarzen.
Wat begon als een mooie zondagse motorrit, eindigde ook zo. Maar er zijn toch altijd zaken die gaan knarsen. Zaken die langer bij je blijven hangen dan de strontsporen van de boer aan je banden. Zaken als volvo's die worden bestuurd door alleenstaande moeders. En ik heb mij nooit afgevraagd waarom zij alleenstaand zijn.

Uiterst coulant geef ik een aantal vrouwelijke mensen -die naar ik moet toegeven, een mooie voorgevel hadden- voorrang op een plek waar dat eigenlijk niet zou hoeven. Aangezien het zondagmiddag is en ik niet van a -> b hoef is dit geen probleem. Ik ben tenslotte een motorrijder en die zijn van nature coulant voor de medemens. Antwoordend met een glimlach van oor tot oor kan ik mijn weg vervolgen met eenzelfde glimlach. Sjansen met helm is soms toch makkelijker dan zonder. Misschien een goede tip voor in de disco, alleen drinkt dat wat lastig.
Na een meter of 300, na-kwijlend van het moois, komt er een (oud Engels sportauto groen kleurende) Volvo voor mij rijden, invoegend zonder besef van het verkeer om haar heen. Waarschijnlijk diep met het hoofd in het zelfmoordgejank van Jeff Buckley, hopend dat de 100s sigaret haar eerder van het leven berooft dan het tergend gejank uit haar - duurdere dan de auto - pioneer radio met mp3 aansluiting.

Mensen die vlot invoegen, daarna vlot doorrijden zijn naar mijn idee de kanjers van de weg. Maar tot deze groep behoorde deze ik-durf-het-niet-meer-uit-te-spreken kut helaas niet.
Neeeuh mevrouw vindt mijn leven waarschijnlijk minder belangrijk dan de lippen die gesmeerd moeten worden. En ik moet zeggen dat zij dat fanatieker deed dan dat ik bij mijn wekelijkse (ketting)smeerbeurt doe.
Omdat ik niet graag achter dit soort stiftende/rokende zelfmoordhooligans hang, waagde ik een poging om haar in te halen. Wat ik al dacht en op anticipeerde werd werkelijkheid. Je kunt immers niet sturen met 2 vingers aan het stuur op een weg waar de vrachtwaggelsporen dieper zijn dan de kut van Sugely Hooper. Mevrouw ging, tijdens mijn inhaalactie, een aantal meter spookrijden en raakte mij op een tepelhaar na net niet. Waarschijnlijk moest er nog een streepje lipliner bij. Joost mag het weten. Gelukkig had ik dit al zien aankomen. Anders had er nu een mooie nieuwe thread gestaan in het mf die een familielid van mij had moeten aanmaken. Ach, wat maakt het uit als je lippen maar glansen. :W

Volvorijders, bah.

Maar jah, dat geld ook voor Polo en Golf rijders.(corsa zeg ik niet want heb er zelf 1 :9 ), maar het zijn meestal de Polo en Golf rijders, dat valt me eerlijk gezegd heel erg op.
 
Laatst bewerkt:
ERGER is het als die klote automobilisten het doen (en dan vooral op een rotonde). En met klootzak bedoel ik dan het type dat eigenlijk dus wel vlot doorrijd en dan in ene in de ankers gaat voor een fietser op een rotonde waar de fietser duidelijk geen voorrang heeft (natuurlijk rotonde afhankelijk)

Nu kan je wel zeggen, hou afstand. Maar remmen hoor je op een rotonde niet zo hard te doen :P
:^

Ook meegemaakt
 
ik vind het een geweldig verhaal :$ hahah toch wel stiekem een beetje moeten lachen!
 
Nu iedereen eindelijk een beetje fatsoenlijk Nederlands schrijft op dit forum, wordt het wellicht tijd om het eens over het Engelse taalgebruik te hebben! :X

@TS jij rijdt zondags, zij rijdt zondags, en ieder op je eigen manier. Fantastisch toch?
 
Laatst bewerkt:
LEVENSGEVAARLIJK, die volvo rijders......... :P

Dank u ik zal maar meer in mijn V40 gaan rijden. Overigens rij ik zelf al pakweg 10 jaar volvo maar nog nooit wat gehad. Wel fijn om te weten dat mn volvo sterker is dan een motor. Dan bedoel ik wel de kreukelzone he.
 
Dank u ik zal maar meer in mijn V40 gaan rijden. Overigens rij ik zelf al pakweg 10 jaar volvo maar nog nooit wat gehad. Wel fijn om te weten dat mn volvo sterker is dan een motor. Dan bedoel ik wel de kreukelzone he.

Ik heb er tegenwoordig een V70 bij, maar ik heb jarenlang rondgereden met Volvo's waarbij de kreukelzone VOOR de Volvo zat ;)
 
goed verhaal, zeker helemaal gelezen.

Schaamt zich voor de mede Volvo rijders. srry, maar sommige Volvo's zijn er om de uitzondering op de regel te bevestigen. Volvo 4 life. :)
 
@TS: ik heb al vaker gewaarschuwd voor Volvo rijders. Vooral die grote groene :+ en zeker met iets blonds of een grijze duif achter het stuur.
Dus niet zeuren :N
 
Ach ja, waarom zou jij het minder slecht hebben dan de rest van ons als motorrijders ;) Vorige week nog een kamikazepiloot (een man overigens) in een witte Opel Vectra op de A12 naast me gehad die het leuk vond om me op rechts in te halen en met zijn bumper op een 10 cm van mijn motor te rijden met een gangetje van 140 km/u. Ik moest mijn been zelfs van de voetsteun afhalen, omdat hij hem bijna raakte. En vergissing of niet gezien? nee hoor....mijnheer vond het blijkbaar onverteerbaar dat ik hem voorbij stoof en ik kreeg de welbekende middelvinger als extraatje mee toen ik een dot gas gaf om weg te komen van die idioot. Ik denk dat we allemaal wel zulke idioten meemaken en het is soms echt zo dat er een heel leger beschermengeltjes op onze schouder blijkt te zitten om uit te blazen...
 
Laatst bewerkt:
OMFG! ROFLMAO! _O- _O- _O-
ooit wel eens eraan gedacht om schrijver te worden? zoals jij je verhaal brengt is gewoon te hilarisch!

keep on going with those storys!!!
 
Was vermakelijk om te lezen idd, vooral omdat sommige mensen ook niet te veranderen zijn en toch blijven autorijden kun je dan ook weinig anders doen dan proberen ze voor te zijn en verder je schouders op te halen. Ik probeer dat ook altijd al wil het niet altijd lukken ..
 
die ervaring heb je zeker met zwarte Volvo's, was ik dus, zwarte zijn namelijk sneller :P :P

Eerder dat je het idee hebt dat mensen het express doen omdat ze 'net' even sneller willen zijn. Dan is je geduld bewaren net iets lastiger. Ook als het vaak achter elkaar gebeurd. Als je 15 auto's achter elkaar tegen komt die hun richtingaanwijzer niet gebruiken ..

Vooral als je rotonde's op wilt rijden B|, dan het knipperlicht gebruiken op het moment dat ze er vanaf rijden.

Heb weinig ervaring met bepaalde merken .. al heb ik altijd mot met kleine auto's zoals oude swifts, corsa's etc..
 
Terug
Bovenaan Onderaan