automobilisten vs motorrijders

...Of zet mijn knie even tegen de deur. (Met titanium sliders).

...

sliders op een VESPA?



ik rij zelf ongeveer 40.000 km/jaar op de motor en ik heb zelden last van auto's. ik moet toegeven dat ik voornamelijk snelweg rij, maar ik heb nog nooit gehad dat lui hun auto ervoor zetten, integendeel.

het komt inderdaad voor dat ik af en toe over het hoofd gezien wordt: in september ben ik onderuit gereden in de file en af en toe heb ik een bijna dood ervaring, maar door constant te letten op "vluchtroutes" is me dat (klopklop) (nog) niet fataal geworden.

en wat dit bord betreft:
full

men moet alleen stoppen als je er niet tegelijkertijd overheen kan. vaak is het zo, dat wanneer de motorrijder ietsje naar rechts gaat je er beiden makkelijk (en met voldoende ruimte) overheen kan
 
Er zit toch wel een kleine foutje in je brief.

Automobilisten DENKEN namelijk dat ze weten hoe hun auto werkt.

De helft weet niet eens het schakelaartje voor de mistlampen zitten. :+

Dus wat verwacht je dan van koekblikkers.


Voor hen die nooit dit soort taferelen meemaken.
Ik zou zeggen kom eens langs over de A13 en A20 in de spits s'morgens als al die knurften nog half zitten te slapen en ontbijten achter het stuur. :+

Ik heb 1 stelregel als ik op de motor zit.
En dat is dat iedere andere weggebruiker een potentieel gevaar is voor mijn leven.
 
Ik heb 1 stelregel als ik op de motor zit.
En dat is dat iedere andere weggebruiker een potentieel gevaar is voor mijn leven.
:^

Maar eigenlijk alleen in Ned.

Afgelopen week in Dld gereden, en daar zijn ze toch een stuk vriendelijker: Op de snelweg bijvoorbeeld meerdere malen meegemaakt dat een automobilist die met 180 over de linkerbaan aankwam, afremde om ons (twee motoren, met bepakking) rustig te kunnen laten inhalen met 130-140. Daarbij dus echt ruimte gevend :} .

Verder steun ik iig de actie van TLRev :} Hopelijk komt er nog een inhoudelijke reactie op.
 
moet je maar eens in belgie proberen...

@suzuki gsx600f: ik heb het afgelopen jaar de a16 van breda naar rotterdam dagelijks gereden (inclusief de punten waar werkzaamheden zijn) en ik blijf erbij dat ik bijna nergens last van heb.

vroegah (twee jaar geleden) reed ik dagelijks Delft - Den Bosch en ook toen had ik nergens last van.

ik blijf erbij dat het aan je eigen rijstijl ligt: kijken en anticiperen.
 
Voor hen die nooit dit soort taferelen meemaken.
Ik zou zeggen kom eens langs over de A13 en A20 in de spits s'morgens als al die knurften nog half zitten te slapen en ontbijten achter het stuur. :+
Vorige week woensdag kwam ik rond 18u00 bij motoport rotterdam vandaan en reed dus via de A20 en A16 naar huis toe. Aangezien het spits was, betekende dit file rijden. Op de A20, net voor de splinting Den Haag/Gouda wil zo'n fossiel in een opel omega naar de linkerbaan, omdat hij dan een meter verder in de file staat. Ik kwam daar echter ook net aanrijden en had al zo'n actie verwacht. Ik stuurde dus gelukkig al naar links en kon hem zo ontwijken. Heb nog wel naast zijn openstaande raampje mijn koppeling ingetrokken en een dot gas gegeven. Toen remde hij eindelijk. Was mijn eerste narrow escape in de file B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan