Automobilisten

Vk1heA==

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.813
14
Het was vanochtend weer raak met de automobilisten.
Ik op de rechterstrook, auto op de linker strook , bocht naar rechts, automobilist telefonerend (stomme K#T).
Komt ze naar rechts waar ik dus rijdt |( , ik gebaren dat ze moet opletten en niet moet lullen......

BWAH :r
 
Klap op het dak, daar schikken ze zich te tering van.

Ben je iets kwader, dan deuk in deur, spiegel eraf of id.
 

Tja, wat doe je eraan? :? Denk niet zo veel maar een klap op het dak is ook erg gevaarlijk. Als deze dame dan een schrik beweging maakt, aan het stuur rukt en per direct de bocht omgaat en jou ff mee schept... :(
Daar word je ook echt niet vrolijk van hoor! |(

Mobieltjes zijn leuk maar in het verkeer zijn het gevaarlijke klote dingen!

 
Had ik laatst ook zo iets, een of ander sukkel reedt voor me op de rechter rijstrook, omdat hij eerste wilde zijn op de linker rijstrook. Kijkt NIET even over z'n schoulder heen of hij wel kan en meteen insturen.
Ik hoog op de remmen en hyperventileren op m'n motor, knikkende knieen tegen de tank aan... ;(
Ik lekker constaan bij de stoplicht op de toeter drukken. Zo te zien werd hij wel zenuwachtig. Toen het groen werd hij meteen invoegen naar rechts en ik naast hem rijden met de toeter aan. Hij vond datecht niet leuk zo te zien.. })

Ik heb ook een hekel scooters die bij de stoplichten naast je gaan staan, en denken 'Ooh ik heb een 70cc scooter'...een paar keer met het gas zitten spelen en doen alsof zij ECHT een 600cc motor eruit kunnen trekken.
Zelfde verhaal met zie golfjes met die bassboxen in hun auto (Boom - Boom - Boom), waar dus nauwelijk nog ruimte voor bagage is.

|( |( |( |( |( |(
Wat ben ik blij dat ik een Celica heb, lekker veel ruimte voor ALLES.
:)



[ Dit Bericht is bewerkt door: Bigconvoy op 2001-06-18 16:05 ]
 
Tja, helaas nog steeds een al te bekend verschijnsel. Zie ut zelf ook regelmatig, en heb af en toe ook wel de neiging om "iets" te ondernemen, vooral als zo`n grapjas aan het bellen en "invoegen" tegelijk is) Maar voorlopig hou ik maar mun blik op de weg en mun hand aan het gashendel gashendel :(
 
Als bij mij op een gegeven moment de maat vol is met die autmobilisten die naar links komen en niet eens spiegelen, dan vind ik dat ze linkerspiegelonwaardig zijn. Dat nutteloze apparaat heeft dan een grote kans om met maat 46 in een motorlaars kennis te maken !
Die spiegelt de volgende keer echt wel wat beter.
 
Als bij mij op een gegeven moment de maat vol is met die autmobilisten die naar links komen en niet eens spiegelen, dan vind ik dat ze linkerspiegelonwaardig zijn. Dat nutteloze apparaat heeft dan een grote kans om met maat 46 in een motorlaars kennis te maken !
Die spiegelt de volgende keer echt wel wat beter.

Ik vraag me af he, ik heb zelf ook al eens zo'n actie uitgehaald he, maar leren ze er wat van???

 
Op de terugweg van de massale "motor-forum-kneedown-tocht" stonden deelnemers JohnV en ik :+ vooraan het stoplicht met een automobiel rechts van ons...

mannetje was druk in de weer met z'n telefoon en begon te rijden terwijl het licht nog op rood was.


mannetje stond midden op het kruispunt... |(
 
Volgens mij heeft Ohjajoh ook wel ervaring met spiegeltje-tik. Kan ik me gezien zijn ervaringen met automobilisten heel goed voorstellen.

Zelf heb ik tot nu toe maar een paar 'bijna raak momenten' gehad (maar toch al meer dan in de auto het afgelopen jaar :( ) Wat ik me het meest levendig kan herinneren is de noodstop toen ik net een dag mijn motor had. Een automobilist verleende op het allerlaatste moment toch géén voorrang (en ik reed nog op een voorrangsweg ook |( )
 
Ik vind het trouwens ook wel nuttig om even een handje te laten zwaaien als ik een auto voorbij rijdt, als ie net voor me opzij is gegaan in een file situatie, op die manier laat je zien dat je waardeert dat ie opzij is gegaan...


 
Doe ik dus ook..
'k Zat altijd met smile op me smoel als motor me 'bedankte' voor m'n absurd ver links rijden in de file..
Doe'k nu dus zelf ook.
 

Toen ik nog veel file reed zag ik wel steeds vaker auto's opzij gaan als ik er aan kwam. Als ik zag dat een auto echt voor mij opzij ging stak ik altijd ff mijn hand op als bedankje. Dan ziet de automobilist ook dat het gewaardeerd wordt en zal hij het de volgende keer weer doen.

Maar ik denk dat de meeste inderdaad motorrijders zijn :)
 
Sinds ik motorrijd, ben ik ook anders gaan autorijden.
Ik rijd nu altijd zo dicht mogelijk tegen de berm aan dus echt tegen de lijn aan.
Er kunnen er bij desnoods 10 motorrijders er tussendoor
:+
 
Soms gooien ze het gat ook dicht, zodat je er niet langs kan.
Wel eens gezien dat ze bijna een andere auto aanrijden, weer iemand kwaad en gebarend in zn koekblik.
 
Niels, misschien weet je (al) wel dat 1 zijspiegel in kleur 450,- kost...

dus dat opzij gaan is vaak zelfbescherming!
 
Tijdens de rijles moet gewoon meer aandacht worden besteed aan het anticiperen op motorrijders. Helaas ben ik ook al eens gesneden door een les auto. De instructeur reed op dat moment ;(
 
Ben ook wel 'es gesneden door een politieauto...

mannetjes blokkeerde daarna de weg, deden het raampje open (bertV vreesde al het ergste :+ ) ...maaarrrr gaven hun schuld toe... :)
 
Op m'n brommerd ooit vol in de flank van pliesiewagen gereden, zze kwamen nog van rechts ook......................... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan