Automodus

Het is een feit dat hardrijders goed opletten in het verkeer.
Ook beter inzicht hebben..

Dat geldt voor sommige hardrijders, maar lang niet voor alle. Ik zie veel hardrijders die blijkbaar totaal niet vooruit kijken, zich continu vastrijden, zonder opletten dan van rijstrook wisselen om er op een andere manier langs te komen en alleen geen ongeluk veroorzaken omdat andere weggebruikers wel goed opletten.
 
Ergens denk ik dat het feit dat je een hardrijder bent al laat zien dat je minder inzicht hebt. Inzicht waarin, trouwens?
 
Idem hier. Verschil is wellicht dat wanneer je een kantoorbaan hebt, je alleen van huis naar kantoor onderweg bent. In de vrachtwagen is de cabine ons kantoor en zouden chauffeurs letterlijk de hele dag van hun smartphone af moeten blijven. En dan te weten dat het gros van de smartphone gebruikers tientallen zoniet honderdtallen keren hun telefoon pakt per dag. Buiten dat probeert je telefoon onwijs hard om je aandacht te trekken met geluiden, trillen en/of ledjes die knipperen.

Absoluut geen goedpraten, maar dat is waarom IK het wel lastig vind om de smartphone te laten liggen tijdens het rijden en waarom ik ook al een paar keer een bekeuring heb mogen ontvangen.

jij hebt toch ook wel een keer pauze? Of dat je even stil staat als ze je aan het laden of lossen zijn.
Ik zit op kantoor met 1x pauze in de middag en tussendoor kijk ik ook niet op mijn telefoon. Het wordt om mij heen wel gedaan maar ik vind dat het niet hoort en niet nodig is. Net zoals ik vind dat het onderweg niet nodig is.
 
jij hebt toch ook wel een keer pauze? Of dat je even stil staat als ze je aan het laden of lossen zijn.
Ik zit op kantoor met 1x pauze in de middag en tussendoor kijk ik ook niet op mijn telefoon. Het wordt om mij heen wel gedaan maar ik vind dat het niet hoort en niet nodig is. Net zoals ik vind dat het onderweg niet nodig is.

Niet verder vertellen, maar laden/lossen doe ik zelf meestal en nee, ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat ik pauze heb. Liever een uur eerder thuis.
 
Alles wat je stilzit ben je later thuis...
 
Dan hoop ik maar dat je geen inkomsten misloopt....:?

Nee hoor. Ik geef uiteraard netjes de geplande tijden aan als daadwerkelijke tijden en buiten dat hoef ik geen 12u per dag te werken zoals veel van mijn collega's wel graag doen.
 
Guilty as fuck.
Staat 90% van de tijd op mijn stuur, zelfs als Waze niet navigeert.

En dan zie je (werk)mails binnen komen, lees je ze, passeer je toch langs kantoor, en is je vrije dag eraan.

Je hebt gelijk, beter wegsteken.
 
Op het moment dat ze stoppen met betalen stop ik met werken...
 
Niet verder vertellen, maar laden/lossen doe ik zelf meestal en nee, ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat ik pauze heb. Liever een uur eerder thuis.

Ik lees in een ander topic dat je 20 min zit te wachten op een collega en dat je daarna moet wachten tot je oplegger volgereden wordt.
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat ook chauffeurs betere momenten hebben om op de telefoon te kijken dan tijdens het rijden. Je maakt mij niet wijs dat je daar geen tijd voor kunt maken
 
Ik lees in een ander topic dat je 20 min zit te wachten op een collega en dat je daarna moet wachten tot je oplegger volgereden wordt.
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat ook chauffeurs betere momenten hebben om op de telefoon te kijken dan tijdens het rijden. Je maakt mij niet wijs dat je daar geen tijd voor kunt maken

Ik heb normaal ander werk, maar je hebt gelijk, als ik strafwerk heb (pendelen van fabriek naar distributiecentrum met pharmaceutische spullen), heb ik wel tijd om tijdens het wachten ff te kijken. Desalniettemin breng ik toch nog zo'n 8-10u achter het stuur door op zulke dagen.
 
Op strafwerk dagen is het juist de kunst om -de planning- totaal te negeren..

Ik een kutdag ?

Iedereen een kutdag !

Leren ze het rap af :)



** meer on topic..
Als ik zo zie wat er op de informele werk-watsapp groep voorbij komt op een dag..
Zijn d'r niet veel die hun telefoon in de tas laten zitten onder het werk.
( ik ook niet trouwens ;p )
 
Terug
Bovenaan Onderaan