Automotive Engineering Minor/Stage

Leuk om te lezen. En voor de rest zijn clichés over scholen hetzelfde. Hoop poeha, veel salaris, teveel druk, nog meer salaris en weinig doen. Zonde om te lezen dat er zo met je omgegaan wordt. Iets van de laatste 20 jaar denk ik qua scholing. Wel leuk om jouw verhaal te lezen :)
 
Dit zal een van de laatste updates zijn, gisteravond kreeg ik een teams berichtje met het bericht of ik woensdag 30 november om 10:00 tijd heb, dat ik ga afstuderen en mijn verslag goed gekeurd is! Vandaag alle laatste bronnen gecheckt, hier en daar puntjes op de i en de handel ingeleverd! Volgende week dus mijn eindpresentatie en dan toch eindelijk (na 5,5 jaar) afgestudeerd als automotive engineer.
 
Yes, exactly.

I must also be honest, when I specialized in the automotive sector I only wanted to work on cars and motorcycles, but I have since discovered that trucks and buses are technically more fun vehicles to work on.
Hey... Hi Clank, I'm Albert. I also Specialized in the automotive industry and currently working on electric bikes and cars. As you said that trucks and buses are technically more fun vehicles to operate o can you please share your experience?
 
De laatste update dan wat betreft mijn afstuderen:
Gister heb ik mijn scriptie presentatie gegeven, hierna nog een kort gesprek gehad en een aantal vragen behandeld van zowel 2 docenten als mijn bedrijfsbegeleider. Toen even de meeting uit moeten gaan zodat zij met zijn drieën het resultaat konden bespreken, terug gekomen en de beoordeling doorgelopen.
Met het mooie resultaat mag er dan ook wezen, na wat extra tijd ben ik afgestudeerd met een 8! Hier ben ik zelf erg trots op en op dit moment heb ik 3 kennismakingsgesprekken al klaar staan. Morgen ga ik langs bij Cobra Suspension, 6 december naar Pal-V en 16 december naar Kibo Motorcycles! Ik ben erg benieuwd wat de toekomst mij gaat bieden😁
 
Inmiddels nu ook een mail gestuurd richting Ten Kate! De voormalig docent die mij hielp aan mn stage bij Bottpower had ook bij Ten Kate gewerkt, dus die had even een mailtje gestuurd daarheen met mij erbij. Dus vanochtend mn sollicitatie mail verstuurd, antwoord gekregen dat het wordt doorgezet naar Kervin Bos! Dan hoor ik binnenkort of er interesse is vanuit Ten Kate, zou het zelf al heel erg vet vinden om alleen al langs te kunnen gaan voor een kennismaking!
 
Bottpower heeft een nieuwe blogpost gemaakt voor mijn project (Link)! Sindsdien is mn profiel nogal vaak bekeken op LinkedIn, morgen middag een gesprek met iemand van CeraCarbon en ook het hoofd van vehicle dynamics van Yamaha Motor Racing heeft mn profiel bekeken. Uiteraard direct een connectieverzoek gestuurd en bericht erbij. Wie weet of er wat van komt 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Inmiddels is er al weer even wat tijd overheen gegaan. Sinds ik afgestudeerd ben heb ik nog een tijdje doorgewerkt bij Check (mn bijbaantje als mechanic). Vervolgens verschillende benaderingen gehad via LinkedIn, zo werd ik benaderd door CeraCarbon Racing bijvoorbeeld om voor hun te tekenen. Hier kon ik echter alleen niet een jaar contract bijvoorbeeld krijgen en aangezien ik wel mn rekeningen moet betalen ging dat niet op. Na even zoeken vond ik dan toch een werkplek waar ik als automotive engineer aan de slag kon in de ontwikkeling van motoren. Namelijk bij KIBO Motorcycles, hier ben ik sinds februari aan de slag gegaan als Product Data Engineer. Een gecombineerde functie van dingen die ik nog nooit echt eerder gedaan had zoals product data management, het aanleggen van databases, structuren en procedures opzetten etc, en een engineering kant waarbij ik FEM en vehicle dynamics simulaties zou gaan doen. De afgelopen tijd is daar wat weinig van gekomen en ben ik vooral bezig geweest met de ontwikkeling van databases, opzetten van nieuwe projecten waar we aan werken en meer product management. Daardoor miste ik eigenlijk ook wel een groot deel engineering, wat dan de komende tijd zou moeten gaan veranderen.
Echter kreeg ik een bericht via LinkedIn, waarbij aan mij voorgesteld is om mee te werken aan projecten voor KTM Motorsport, een hele gave stap dus die ik op mijn bord kreeg. Een complete zekerheid zou er nog niet zijn (pas eigenlijk in oktober) maar de mogelijkheid is er wel. Het bedrijf zou zeker mij aan willen nemen mits ik het ook wil doen en als de projecten ook voldoende werk bieden. Er zit erg veel ervaring in suspension en echt engineering werk op motorsport niveau, hierdoor denk ik dat ik er echt heel veel zou kunnen leren en mezelf zou kunnen ontwikkelen.

Hoewel het voor mij wel een grote stap is, zou het me wel goed doen als engineer zijnde en een mooie ontwikkeling zijn in mijn carrière. Daarentegen is het wel jammer dat ik hier weg zou gaan, aangezien de collega's hier erg goed zijn, de sfeer fijn en er nog leuke werkzaamheden aan zitten te komen. Lastig lastig.

Na even gesproken te hebben met mijn vader en nog wat andere vrienden van mij, heb ik denk ik wel een keuze kunnen maken. Dat laat ik voor hier nog even open en laat ik wel weten in een volgende uitgebreide update als ik zelf ook meer weet.
 
Ik denk dat ik een goeie keuze gemaakt heb. Op dit moment ben ik aan het reizen in Zuid Amerika, dat was al een langere tijd het plan alleen wanneer was nog de vraag. Nu was er de mogelijkheid om dit te doen aangezien ik tussen banen in zit en ik moest verhuizen vanuit Rotterdam. Op het moment dus geen vaste lasten, daar kon ik een mooie deal voor sluiten. Tijdens mijn reis kreeg ik te horen dat er een baanzekerheid is! Super nieuws natuurlijk, zeker omdat er dus KTM Motorsport projecten gedraaid kunnen worden! Vanaf 1 februari start ik bij Baldwin Engineering. Hier verwacht ik enorm veel te gaan leren en een mooie samenwerking te kunnen maken! Ik kijk er heel erg naar uit en het wordt wel een stevige/spannende eerste periode. Vooral omdat ik veel zal moeten leren en ook op moet pikken. Maar ik ga er alles voor geven aangezien dit toch wel een droom baan is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan