Autoradio op motorfiets ( RF600R)

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
7.361
3.360
Helmond
Ik wil een radio op mijn motor ( de nieuwe :D )
maar de radio wordt niet het probleem die kan je netjes waterdicht wegwerken maar de speakers.
iemand ervaringen tips of andere welkome opmerkingen ?
alvast bedankt !
 
Hoe hard wou je de radio zetten om het een beetje te kunnen horen :?

Vriend van me heeft het eens geprobeerd met Walkman principe, maar hoorde geen donder, zelfs niet met die "plug in je oor dingen"
 
Je hoort de radio niet joh, of je moet 'm zo hard zetten..... je kan 'm mooi in dat klepje in de kuip gooien aan de linkerkant ;) Handig zo'n soort van dashboardkastje in je kuip :}
Volgens mij heeft alleen de RF dat, zo'n kleppie ?
 
Laatst bewerkt:
Zit je ook niet met het geluidsverschil tussen een Goldwing en andersoortig iets fiets.

Die GW-s zullen wat stiller zijn.
En met een draadje van de muziek naar je helm als met een GW is niet echt handig. Keer je hoofd omdraaien en snoertje is te kort of haakt ergens achter. Weet niet, maar ik zie het niet voor me iig.

Persoonlijk zou ik ook geen muziek moeten as ik op de fiets zit. Denk dat het afleidt. Mooi nummer en je ben snel met je gedachten weg vermoedt ik. Tenminste...vergelijkend met een auto.
Denk echt dat het anders is.
 
Volgens mij hoor je ook geen reet, maar misschien kun je een afsluitende-oordop-koptelefoon proberen:
mdrex70lp.jpg
 
Whats next? Maar je ook dolby surround op je motor? DVD speler? Playstation? Ga anders voor de 10 CD-wisselaar :P

Nee, mij lijkt het niets. Enige nuttige wat ik me kan bedenken is een GPS/navigatiesysteem voor op de motor.
 
goeie MP3- of cd-speler in je tank-bag, kleine headphones (binnen-oor dingetjes..) zet het geluid op 11 en ga uit je dak....maar niet te veel crashen, dude :]

evildave
(2x gecrashed met Sisters of Mercy op...)
 
Ik wil een radio op mijn motor ( de nieuwe :D )
maar de radio wordt niet het probleem die kan je netjes waterdicht wegwerken maar de speakers.
iemand ervaringen tips of andere welkome opmerkingen ?
alvast bedankt !
Wordt tijd voor WEER een nieuwe motor dan. Een Gold- of Silverwing of dat Yamaha ding... ( hebben Suzuki en Kawa ook van die 'tourbuffels' ook wel 'vrachtwagens' genoemd :? )

Effe serieus, Harley dat lukt niet. Je hoort niets van de radio. Wel als je stilstaat natuurlijk, maar niet zo lang je rijdt. De enige optie is iets maken met een oortelefoon.
 
Ja ik vind het gewoon handig om toch muziek te hebben tijdens rustigere toerritten.
ben wat dat betreft mischien ook wel een beetje verwend met s'pap zijn gl1500.
daar zitten 6 speakers ingebouwd die bij 50 70 90 en 120 km/h zelf iets harder gaan en dan nog steeds goed hoorbaar zijn :P
en inderdaad de radio wilde ik in dat dashbordkassie gaan smijten en de speakers was ik nog niet helemaal over uit :(
 
nah nog geen auto op twee wielen voor mij
straks als ik de 50 ben gepaseerd (als ik dat haal met mijn rijstijl ;) ) is het mischien wel een optie maar nou houd ik meer van stevig doorjakkeren
 
Ik zou gewoon zo'n headset zoals bv ook gebruikt bij communicatie sets in je helm maken. Bij een aantal van die sets heb je zelfs de mogelijkheid om een cd speler (en/of gsm) aan te sluiten op de communicatieapparatuur.
 
Ja ik vind het gewoon handig om toch muziek te hebben tijdens rustigere toerritten.
ben wat dat betreft mischien ook wel een beetje verwend met s'pap zijn gl1500.
daar zitten 6 speakers ingebouwd die bij 50 70 90 en 120 km/h zelf iets harder gaan en dan nog steeds goed hoorbaar zijn :P
en inderdaad de radio wilde ik in dat dashbordkassie gaan smijten en de speakers was ik nog niet helemaal over uit :(

Harley,
Op de Wing zit je uit de rijwind en zijn er goede mogelijkheden gecreëerd om speakers te monteren. Op jouw fiets is dat niet het geval. Zou je al speakers weten te monteren, dan zal het geluid
a) snel overstemd worden door de windgeluiden
b) 'vervliegen'; het blijft niet in een nisje achter de kuip hangen.

Voor jou lijkt me idd een headsetje of intercom-speakertjes in de helm de beste oplossing. Dan zou je zelfs beter uitzijn met een portabel herriemakertje (radio, walkman, MP3-speler,...)

Of je moet voor rustige toerritjes je pa zijn motor ontnemen! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan