autoradio

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
vanacht is bij me papie de auto radio gejat.

was verder niks te zien aan de auto geen beschadeging of niks.
vamiddag aangifte gedaan op politieburo.
ze hadden de dader al waren op heterdaad betrapt.
deze mensen kwamen uit litouwhen die hadden een schaartje in een bepaald soort stand gebogen waarmee ze audi en vw sloten zo los konden maken.
nu heeft me pa z,n eigen radio al weer in de handen gehad maar de daders willen er geen afstand van doen.
dus formeel gezien is het hun radio tot wij bewijzen dat het onze radio is.
erg krom weer.
maar ze komen dus ff avondje shoppen hiet en gaan weer terug naar lithouwen met de mooiste radio,s

want zelfs als ze bekennen krijgt me pa da radio niet terug zonder serie nr dat op de bon staat.

dus 2 kanten van het verhaal de politie kan dus wel boeven vangen.
maar het blijft nog wel moeilijk om je eigen spullen weer terug te krijgen.
 
is een bekend probleem bij volkswagen en audi, heb dit zelf ook gehad, maar je kunt hier speciale platen voor kopen zodat het niet weer kan gebeuren, te koop bij o.a D&W in duitsland en kluinhaar in hengelo.
 
ik weet het niet, heb effe gekeken maar kan zo snel niet iets vinden, maar als je http://www.DundW.de (www.DundW.de) bekijkt weet je genoeg, alles wat hun leveren kun je bij kluinhaar ook bestellen aangezien ze het nederlandse filiaal voor d&w zijn.
 
is een bekend probleem bij volkswagen en audi, heb dit zelf ook gehad, maar je kunt hier speciale platen voor kopen zodat het niet weer kan gebeuren, te koop bij o.a D&W in duitsland en kluinhaar in hengelo.
Maar betekent dit dat het alarm + interieurbewaking in mijn VW-tje dan ook niet meer afdoende werkt :? Dat zgn sleuteltje schakelt dat dan ook uit :?
 
Ik heb wel eens (jaartje geleden) van een politie-agent uit Amsterdam Z.O gehoord dat bepaalde lieden daar het nieuwste model mercedes zonder sleutel konden openen door een halve tennisbal over het slot te plaatsen en er een harde klap op te geven ... verzin het maar :j !

In ieder geval moraal van het verhaal haal alles uit je blik want zelfs in een peperdure mercedes is niets veilig (laat staan mijn corsaatje) |(
 
de daders willen er geen afstand van doen.

Heb ik ook eens gehad met autoradio. Politie belde om 5.00 'smorgens aan.
Of ... mijn auto was en of ik mee wilde lopen.
Achter de politiewagen lagen een stuk of 10 radio's en ik mocht me eige eruit zoeken.
Gedaan, maar ook mooi niet dat de daders afstand deden. Paar maanden later had ik hem pas terug.
Moest hem nog zelf halen ook op pikkebureau.

Die gassies waren op heterdaad betrapt, nadat ze bij de zoveelste auto op het parkeerterrein bezig waren.

"Rechtstaat die ook in dit soort gevallen krom staat."
 
is een bekend probleem bij volkswagen en audi, heb dit zelf ook gehad, maar je kunt hier speciale platen voor kopen zodat het niet weer kan gebeuren, te koop bij o.a D&W in duitsland en kluinhaar in hengelo.

Zouden die duistekloothommels dat niet gewoon fabriek af moeten monteren :? :(
 
Blijft een Motor-Forum..

Hmm.. Te kleine foto |(


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/2645/ecdf9ba8bde8e0751424e9de9ba590a7 (a_radiokrakers.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Met sub ala Algemene Praat... })

Anders lees jij ipv auto...Goldwing ;)
Hahaha..Jij weer met je veel te SNELLE reaktie... :) Ik wilde een foto erbij doen maar dat ging weer eens niet goed.

Hierbij dan ook de aanvraag om jouw naam (Lage CB) te veranderen naar Snelle CB :)
 
Blijft een Motor-Forum..

Hmm.. Te kleine foto |(

piccie:
misc.php
is idd wel erg klein..

Het is uiteraard weer volslagen gestoord dat een, op heterdaad betrapte, crimineel eerst afstand moet doen van een radio, voordat de rechtmatige eigenaar deze terug krijgt |( |(
 
Laatst bewerkt:
piccie:
misc.php
is idd wel erg klein..

Het is uiteraard weer volslagen gestoord dat een, op heterdaad betrapte, crimineel eerst afstand moet doen van een radio, voordat de rechtmatige eigenaar deze terug krijgt |( |(
Dank Ryser..Aleen jammer dat ik een te kleine foto nam |(

Recht in nederland is verre van eeh... recht
 
Geen afstand ervan doen? Wat nou geen afstand doen? Zij hoeven er geen afstand van te doen want formeel zijn zij niet eens eigenaar. Dus wat een bullshit! Dat wordt dus even de agentjes op het BW wijzen, alsmede gelijk even inbeslagname vragen en dan revindiceren.

Eikels. Handen afhakken!

vanacht is bij me papie de auto radio gejat.

was verder niks te zien aan de auto geen beschadeging of niks.
vamiddag aangifte gedaan op politieburo.
ze hadden de dader al waren op heterdaad betrapt.
deze mensen kwamen uit litouwhen die hadden een schaartje in een bepaald soort stand gebogen waarmee ze audi en vw sloten zo los konden maken.
nu heeft me pa z,n eigen radio al weer in de handen gehad maar de daders willen er geen afstand van doen.
dus formeel gezien is het hun radio tot wij bewijzen dat het onze radio is.
erg krom weer.
maar ze komen dus ff avondje shoppen hiet en gaan weer terug naar lithouwen met de mooiste radio,s

want zelfs als ze bekennen krijgt me pa da radio niet terug zonder serie nr dat op de bon staat.

dus 2 kanten van het verhaal de politie kan dus wel boeven vangen.
maar het blijft nog wel moeilijk om je eigen spullen weer terug te krijgen.
 
Ik heb bij een schadebedrijf stage gelopen.
Je staat er versteld van hoe makkelijk sommige sloten open gaan.
Heb het met mijn eigen ogen gezien.

Het blijft klote als ze wat van je jatten.
En de politie doet helemaal niks :(
 
Geen afstand ervan doen? Wat nou geen afstand doen? Zij hoeven er geen afstand van te doen want formeel zijn zij niet eens eigenaar. Dus wat een bullshit! Dat wordt dus even de agentjes op het BW wijzen, alsmede gelijk even inbeslagname vragen en dan revindiceren.

Eikels. Handen afhakken!

Formeel inderdaad geen eigenaar maar wel bezitter/houder die zich voordoen als eigenaar. Met andere woorden: omgekeerde bewijslast. is inderdaad zum :r :r Hoe krom het recht kan zijn
:( |(
 
hoor net nog leuker verhaal
vorige weeken hebben ze er ook 2 gepakt bij een routine controle 40 radio,s op de achterbank.
maar ze moesten ze laten gaan omdat de rechter het niet eerlijk vond hoe ze gepakt waren :( :( :( :(

ik ga autoradio,s jatten beter dan te hard rijden
 
Maar als de politie ze op heterdaad betrapt heeft, waarom is dat dan niet genoeg bewijs dat zij de eigenaar niet zijn? OK, kun jij nog steeds niet aantonen dat het jou eigendom is, maar dan is het in ieder geval niet meer van de mensen die het gejat hebben. Ik snap dat echt niet, ze zijn toch betrapt.
 
Helske, ook al betrapt de politie ze op heterdaad en de heren van het dievengilde claimen dat het hun radio's zijn, zul jij het tegendeel moeten bewijzen. De wet is af en toe zo krom. :r
 
Helske, ook al betrapt de politie ze op heterdaad en de heren van het dievengilde claimen dat het hun radio's zijn, zul jij het tegendeel moeten bewijzen. De wet is af en toe zo krom. :r
Helaas klopt dat... Oom heeft gehad dat de dieven aangehouden werden in zijn auto, met een radio in hun hand & een groot gat in het dashboard... Omdat de auto (tweedehands!) was geleverd met de radio al in het dashboard, had hij geen bon (wel gebruiksaanwijzing). Kreeg de radio niet terug... |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan