Autos op water (tenminste....)

Tja, dat er condens in zo'n uitlaat zit snap ik, bij mij komt 's ochtends ook de damp eruit
Maar dat ik er een volle colafles mee kan vullen als ze wegrijden, lijkt mij een beetje achterlijk

Vanochtend ook nog een ijsspoor van meters lang gevolgd/ontweken

voor elke liter benzine een liter water.
 
de meeste auto's gooien ook het water van de airco er achter uit.
ook met dit weer (als het dus niet vriest) doet de airco zijn werk om de lucht te drogen in de cabine en dat water moet er ook ergens uit...
 
Precies, water is een eindproduct van de verbranding van benzine , diesel, lpg etc.
Het andere eindproduct is CO2 waar zoveel over wordt gesproken.

Als de uitlaat nog koud is dan condenseert dat water en bij sommige uitlaten loopt er dat dan uit.

1 liter benzine levert ruwweg ruim 2 kg C02 op (ca. 1 m3) en ca. 1 kg water, dat is 1 liter water als het gecondenseert is.

Toch knap dat jij uit 1 liter benzine, 3 kilo verbrandingsproduct kan halen. Vooral omdat benzine per liter ongeveer 800 gram weegt _O-
 
Energie wordt omgezet in massa volgens de hedendaagse natuurkunde.

:Y

Wacht maar tot ze het terug gaan rekenen tot het orginele gewicht :+

Het gewicht aan organisch materiaal wat nodig is om tot 1 liter geraffineerde benzine te komen.........
 
Enig idee hoeveel energie je nodig hebt om 2,2 kg aan massa te vormen ?

Blijkbaar niet :W
Niet zo bijdehand met dat handje he :j

Ik doelde heel ironisch op E=MC2

Dat jij dat niet snapte zegt genoeg.

En dat kun je ook niet leren uit je VWO boeken. :W
 
Niet zo bijdehand met dat handje he :j

Ik doelde heel ironisch op E=MC2

Dat jij dat niet snapte zegt genoeg.

En dat kun je ook niet leren uit je VWO boeken. :W
Goh, ja, nou je het zegt: de ironie druipt er vanaf :?

Het doorhebben van zo'n geweldige ironische grap kan ik inderdaad niet leren met behulp van mijn VWO boeken, maarja, we zijn niet allemaal Pino van beroep hè (weer zo'n grappige grap van je!)!

Kun je wel uit de hoogte doen dat ik nog maar op de middelbare school zit, maar als je Pino bent heb jij vast geen VWO gedaan :W
 
Laatst bewerkt:
Als auto's veel voor kleine stukjes gebruikt worden, dan verdampt niet alle condens in de uitlaat.
Daarom komt er bij sommige auto's zoveel vocht uit de uitlaat.
 
Dat zou ik je weleens willen zien doen _O- Je bent waarschijnlijk wel een van de weinigen hier die met molletjes kan rekenen ;)

500 mol water :W
Daar is niets moeilijks aan hoor:
1000 gram H2 is 500 mol (molaire massa van waterstof, H2, is ongeveer 2 gram mol-1)

2H2 + O2 --> 2H2O

In de reactievergelijking is te zien dat 500 mol waterstof 500 mol water oplevert. Molaire massa van water is ongeveer 18 gram mol-1, dus er wordt 9000 gram water gevormd (zelfs iets meer dan 9 liter bij standaard druk en kamertemperatuur).
 
Laatst bewerkt:
Kun je wel uit de hoogte doen dat ik nog maar op de middelbare school zit, maar als je Pino bent heb jij vast geen VWO gedaan :W

Klopt, had er ook nog latijn en grieks bij.....

EDIT: scheikunde dan weer niet op mijn examen :}

Ik vond jouw reactie nogal uit de hoogte, vandaar mijn nogal snedige reply.

:j
 
Laatst bewerkt:
Daar is niets moeilijks aan hoor:
1000 gram H2 is 500 mol (molaire massa van waterstof, H2, is ongeveer 2 gram mol-1)

2H2 + O2 --> 2H2O

In de reactievergelijking is te zien dat 500 mol waterstof 500 mol water oplevert. Molaire massa van water is ongeveer 18 gram mol-1, dus er wordt 9000 gram water gevormd (zelfs iets meer dan 9 liter bij standaard druk en kamertemperatuur).

Helemaal goed, maar ik het het over het in het echt doen. Je hebt waarschijnlijk geen flauw idee hoe reactief en gevaarlijk waterstof is. Werk er regelmatig mee met debenzyleringen en reducties, moet zeggen dat ik nog steeds niet prettig met dat spul kan werken ;)
 
Klopt, had er ook nog latijn en grieks bij.....

EDIT: scheikunde dan weer niet op mijn examen :}

Ik vond jouw reactie nogal uit de hoogte, vandaar mijn nogal snedige reply.

:j
Atheneum met Latijn en/of Grieks is ook gewoon VWO hoor ;) Ik heb zelf de eerste 3 jaar Latijn en Grieks gehad, maar ik vond er geen klote aan: ik ben meer iemand van de exacte vakken :)

Mijn eerste reactie 'uit de hoogte' (sarcasme..., goh, hebben we het daar niet eerder over gehad? :9 ) was vanwege je opmerking: het leek net alsof je slim wilde doen met de formule van Einstein (energie = massa) terwijl het er eigenlijk vrij weinig mee te maken heeft (dan zou de massa van de reactieproducten juist minder moeten zijn, maar de hoeveelheid energie die vrijkomt is in verhouding erg klein --> weinig massa omgezet in energie).

Helemaal goed, maar ik het het over het in het echt doen. Je hebt waarschijnlijk geen flauw idee hoe reactief en gevaarlijk waterstof is. Werk er regelmatig mee met debenzyleringen en reducties, moet zeggen dat ik nog steeds niet prettig met dat spul kan werken ;)
Ik heb er wel een idee van hoor :+ Eén vorm van ontsteking (vonk, hitte oid) en waterstof (=knalgas) ontploft. Helemaal als je bij de elektrolyse de waterstof en zuurstof niet in aparte kolommen hebt opgevangen: dan zit het precies in de goede verhoudingen bij elkaar en is het extra gevaarlijk.

Wanneer je 1 kilo H2 in een keer ontsteekt krijg je een gigantische knal (daar zou defensie nog jaloers van worden :X ), maar wanneer het geleidelijk gebeurt kan het geen kwaad (waterstofcel).
 
okeeeee auto`s op water

carboat.jpg

carboat-sm.jpg

ludlow_carboat.jpg

carboat_380x225.jpg

carboat1.jpg

carboat.jpg

carboat.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan