autos seinen steeds

11 jun 2006
208
0
ik zit met een klein probleem ik heb laatst een r1 uit 2000 gekocht. en als ik nu in het donker rij seinen veel automoblisten alssof ik het groot licht aan heb staan. dit is echter niet het geval. en er stonden ook geen flitsers. dus ja,, hebben jullie hier ook last van is mijn vraag????? ik vind het gesein naar mij behoorlijk irritant.
 
Laatst bewerkt:
Misschien ben je iets zwaarder dan de vorige eigenaar en moet je koplamp iets naar beneden afgesteld worden?
 
is dat met een r1 mogelijk??? want dan ga ik er nog effe langs mee bij john vd bunt.
zit nog een half jaar garantie op de machine.
 
Laatst bewerkt:
Is ook zwaar irritant verblinden tegenliggers, je kan zelf zo zien als je voor een muur gaat staan of je lampen een beetje kloppen.
 
heb vaak op de snelweg dat mensen denken dat er een auto met een kapot voorlicht rijdt .
of je lampen moeten inderdaad afgesteld worden
 
Rijden de auto's die seinen aan de linker kant of aan de rechterkant van de weg?
De laatste keer dat ik dat had kwam ik van de veerboot. Toen bleek er niks mis te zijn met de koplamp...

Er zit meestal een wieltje waarmee je zelf het licht kan bijstellen.
 
Je koplamp staat te hoog afgesteld of je hebt een 100 watt lamp erin zitten.

Koplamp afstellen kan je als het goed is zelf, met een schroefje wat achterop de koplamp zit.

Een te hoog afgestelde koplamp kan je herkennen door er een aantal meters van af te staan. Als hij dan fel is, staat hij te hoog afgesteld, dan krijg je het effect van auto's die drempels oprijden en dus omhoog schijnen waardoor het licht verblindend wordt.
 
Misschien doet maar 1 van de 2 koplampen het? Zie je wel vaker met dat soort motoren?
;)
 
nou.. ik had het laatst ook..
allemaal seinen naar mij B|

bleek dat 1 van de 1 lampen voorop het niet deed.. :P

maar ik merkte het wel met de yammy.. eerst had ik dubbele koplampen met maar 1 pit. en werd er ook geknipperd. nu beide lampen branden knippert niemand meer :N
 
Koplamp afstellen kan je als het goed is zelf, met een schroefje wat achterop de koplamp zit.
De ouderwetse manier om je verlichting te controleren is:
Vlak voor een muur gaan staan en een streep zetten waar de horizontale lichtlijn op de muur staat. Dan 10 meter naar achteren, dan moet die lijn 10 cm lager op die muur staan (dus elke meter achteruit is 1 cm naar beneden) Bij jou zal die dus naar boven gaan denk ik zo.

Op deze manier controleerde de politie vroeger de verlichting van auto's en motoren. Daar hadden ze een zgn grijze schijf voor, die staat nu in het politiemuseum.
 
Misschien doet maar 1 van de 2 koplampen het? Zie je wel vaker met dat soort motoren?
;)
_O- _O-

het kan ook zijn dat al die koekblikken onbehouwen klootzakken zijn... maar waarschijnlijk zit er een reden achter, dus ff naar je dealer en je koplamp correct instellen, en als er niets aan het hand is, gewoon terugsignaleren met je grootlicht

ze zijn ook maar jaloers :+
 
Laatst bewerkt:
Zit een stelknop bij je verlichting. Ff schijnen op een muur en zelf ff pielen? Alhoewel, bij garantie liet ik het ook doen...
 
De ouderwetse manier om je verlichting te controleren is:
Vlak voor een muur gaan staan en een streep zetten waar de horizontale lichtlijn op de muur staat. Dan 10 meter naar achteren, dan moet die lijn 10 cm lager op die muur staan (dus elke meter achteruit is 1 cm naar beneden) Bij jou zal die dus naar boven gaan denk ik zo.

Op deze manier controleerde de politie vroeger de verlichting van auto's en motoren. Daar hadden ze een zgn grijze schijf voor, die staat nu in het politiemuseum.


Euh, waarom is dit de ouderzetse manier????? Gaat nog altijd perfect en is een prima manier om even zelf te controleren en evt aan te passen
 
ik zit met een klein probleem ik heb laatst een r1 uit 2000 gekocht. en als ik nu in het donker rij seinen veel automoblisten alssof ik het groot licht aan heb staan. dit is echter niet het geval. en er stonden ook geen flitsers. dus ja,, hebben jullie hier ook last van is mijn vraag????? ik vind het gesein naar mij behoorlijk irritant.

Met de auto is het groeten wat lastiger met de hand, raam naar beneden, hand uitsteken, raam weer omhoog, haren weer platstrijken. |( Dan is het gemakkelijker om even te seinen. Maar waarschijnlijk verblind je ze....
 
Als je koplamp te hoog staat afgesteld kan je dat toch ook gewoon zien mensen????
Als je achter een meter of 5 achter een auto rijd, dan schijn je gewoon naar binnen de auto in... lijkt me niet zo moeilijk om zelf te zien dat ie niet goed is afgesteld.

En afstellen kan idd zelf. Staat ook in de handleiding die je bij je R1 hebt gehad.
Aan de andere kant kan het idd zijn dat er maar 1 lamp brandt... tja dan moet je gewoon het seinen voor lief nemen of de 2e lamp aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Rijden de auto's die seinen aan de linker kant of aan de rechterkant van de weg?
De laatste keer dat ik dat had kwam ik van de veerboot. Toen bleek er niks mis te zijn met de koplamp...

Er zit meestal een wieltje waarmee je zelf het licht kan bijstellen.
als ze aan de rechterkant rijden, zal je misschien zelf aan de andere kant moeten gaan rijden :+
misschien dat ze dan stoppen met seinen :)
 
dan staat je koplamp gewoon te hoog afgesteld, even langs de dealer, binnen 5minuutjes heeft die hem op goede hoogte staan ;)
 
iedereen heeft toch van die stelschroeven zitten op de koplampen...

zoniet, dan zit er wel een gaatje waar je met een schroevendraaier doorheenkan en zo een schroefje kan verstellen.
 
de borden zijn wel verlicht ja.

Dan staat je lamp wat te hoog gok ik. Als je hem wat lager zet zal je wel van het seinen af zijn.

Ik had het zelf ook namelijk, toen ik mijn motor net had. Al ver in de verte werd de hele omgeving verlicht door mij. Maar voor mij op het wegdek haast geen licht te zien.
Werden de automobilisten ook niet vrolijk van.
 
De ouderwetse manier om je verlichting te controleren is:
Vlak voor een muur gaan staan en een streep zetten waar de horizontale lichtlijn op de muur staat. Dan 10 meter naar achteren, dan moet die lijn 10 cm lager op die muur staan (dus elke meter achteruit is 1 cm naar beneden) Bij jou zal die dus naar boven gaan denk ik zo.

Op deze manier controleerde de politie vroeger de verlichting van auto's en motoren. Daar hadden ze een zgn grijze schijf voor, die staat nu in het politiemuseum.

Goede tip, thnx!
 
borden wel of niet verlicht zegt niet zo veel, mijn lamp straal rechts een stuk meer naar boven dan links, verblind dus geen automobilisten, maar schijnt wel vol op de borden rechts van de weg
(over borden boven de weg heb ik niks gezegd).

maar ist ondertussen al opgelost?
 
Terug
Bovenaan Onderaan