Autoslaaptrein naar Frankrijk

mielko

MF veteraan
Donateur
28 jan 2014
1.486
1.042
midden zeeland
Ik lees dat er geen slaap trein meer rijd in frankrijk .
Wie heeft er ervaring met andere mogelijkheden ?
welke interesante bestemmingen zijn er nog en van af welke plek?
Ik wil wel graag naar het zuiden. ;)
Groet mielko
 
'Autoslaap trein' > 'Autoslaap trein naar Frankrijk'
 
Frankrijk... gewoon zelf rijden, als je voor dat soort afstandjes al transport wilt regelen voor je motor weet ik niet of je wel de juiste hobby gekozen hebt.
 
@david_zzr:Als u denk dat u een hele vent bent omdat u een paar kilometer meer rijd dan een ander dan adviseer ik u om de telegraaf te bellen .Dergelijke sensatie krant zal smullen van uw reis verhalen .Zonder ook maar enig vraag te stellen of ze naar waarheid zijn.Ik denk dat u daar beter op uw plek zit dan op een forum waar mensen graag van anderen iets opsteken.
 
@david_zzr:Als u denk dat u een hele vent bent omdat u een paar kilometer meer rijd dan een ander dan adviseer ik u om de telegraaf te bellen .Dergelijke sensatie krant zal smullen van uw reis verhalen .Zonder ook maar enig vraag te stellen of ze naar waarheid zijn.Ik denk dat u daar beter op uw plek zit dan op een forum waar mensen graag van anderen iets opsteken.

haphaphap... het enige wat ik je duidelijk wil maken is dat Frankrijk totaal niet ver is en je eerder met de motor in Zuid Frankrijk staat dan je denkt. Heb je dit 1 x gedaan dan heb je spijt dat je eerder met een autotrein oid hebt gedaan of via motortransport oid...
Ik ken mensen van in de 70 die met tentje achterop binnendoor naar Spanje rijden. Wil je dus alleen behoeden van iets waar je spijt van gaat krijgen.
 
Hahaha, even bier en chips halen!!!


Alle gekheid op een rijtje zeg, je woont al in het zuiden. Ik zou lekker in een paar dagen binnendoor naar het zuiden rijden. Moet je eens kijken hoe fijn dat is!

Ik ken meer mensen die met aanhanger/trein naar het zuiden gaan omdat ze de heen- en terugweg erg vervelend vinden. Deze mensen lijden aan een vorm van gehaastheid die veel automobilisten ook kennen. Hun vakantie begint ook pas als ze "er" zijn, en geen kilometer eerder.

Vergeet echter niet dat de heen- en terugreis ook bij de vakantie horen. Zo gauw je de brommer start is het vakantie. Rijden en gewoon zien waar je uitkomt aan het einde van de dag. Geniet van wat je onderweg meemaakt! Je zult zien dat deze manier van reizen veel relaxter is.
 
Laatst bewerkt:
Frankrijk... gewoon zelf rijden, als je voor dat soort afstandjes al transport wilt regelen voor je motor weet ik niet of je wel de juiste hobby gekozen hebt.

Zo is dat. frankrijk, Spanje, Italië zat te doen met de motor. :]
Elk jaar eerste week september met 5 man op pad. Dit jaar wederom italie in omgeving Trento.
Volgend jaar Corsica en om (rij)tijd te winnen overwegen we toch een auto/motortrein tot Livorno voor de oversteek naar Bastia. Kan heen en terug een dag reizen schelen, die voor toeren op Corsica van pas komt.
Moet er nog wel treinen rijden.....

Www.pezzeiboyz.nl
 
Ik wil met mn vriendin richting het zuiden.En aangezien zij voor het eerst een lang stuk moet rijden,en een aangeboren slechte rug heeft KAN ik niet ff naar beneden rijden.

Ik zal dus moeten schipperen ,en kiezen tussen autotrein en op de motor .Of in mn warme brikkie stappen en daarmee rijden.
Het eerste heeft mijn voorkeur .
Ik zal zelf op mn 3-wieler rijden en als pak ezel fungeren.
Zij moet lekker licht en uitgerust kunnen rijden.
De trein naar avignon was perfect geweest ,maar die rijd dus niet meer .
Vandaar dat ik hier wat opties kom peilen.

Dus mocht iemand nog een handige tip hebben om ergens in het zuiden van Europa te geraken.Dan hoor ik het graag *O*
 
iedereen viert vakantie op zijn/haar eigen manier, de een zet em op de aanhanger en verblijft in een luxe hotel, de ander rijdt geen kilometer autobaan en kakt tegen een steen.

als het goed is kan je van Dusseldorf naar Allesandrië (Italië) en dan zit je 250 km van Nice af.
 
Ik wil met mn vriendin richting het zuiden.En aangezien zij voor het eerst een lang stuk moet rijden,en een aangeboren slechte rug heeft KAN ik niet ff naar beneden rijden.

Ik zal dus moeten schipperen ,en kiezen tussen autotrein en op de motor .Of in mn warme brikkie stappen en daarmee rijden.
Het eerste heeft mijn voorkeur .
Ik zal zelf op mn 3-wieler rijden en als pak ezel fungeren.
Zij moet lekker licht en uitgerust kunnen rijden.
De trein naar avignon was perfect geweest ,maar die rijd dus niet meer .
Vandaar dat ik hier wat opties kom peilen.

Dus mocht iemand nog een handige tip hebben om ergens in het zuiden van Europa te geraken.Dan hoor ik het graag *O*

Tja dat konden wij niet ruiken natuurlijk. Tijdgebrek en/of lichamelijk ongemak is natuurlijk een goede reden om de trein/auto te pakken.
 
Ik heb hele goede ervaringen met de autoslaaptrein vanuit Düsseldorf naar Narbonne in Frankrijk en Verona in Italië. Düsseldorf is vanuit Nederland goed bereikbaar, het DB autozug personeel is vriendelijk en vakkundig.
Aan boord was het altijd best gezellig. In de avond uren in de restauratiewagon tijdens en na het eten tref je veel medereizigers/motorrijders.
 
Ik lees van Mielko en David-ZZR....................

Ik denk dat beiden gelijk hebben.
Jazeker Frankrijk is maar een stukkie. Daar rijd je in een paar uurtjes heen.
Mijn idee is altijd: Niet poetsen , maar rijden! Daar heb je de brommerd toch voor?
OK, als vriendin een slechte rug heeft dan wordt het anders.

Waarom dan niet de tussen-oplossing?
Stap zelf op de motor en jouw vriendin gaat met de TGV.
Voordeel: Je kan zelf lekker sturen. (ook Z Frankrijk is niet ver) / Jouw vriendin komt fris aan / Je gaat dan samen de leuke ritten maken waarvoor je per slot naar F bent gekomen.

Nog toevoeging:
Beter met vliegtuig?? Vorige maand kon ik naar Istanbul voor €92. De kosten zijn het niet!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor een reis vorig jaar gekeken naar motortransport, slaaptrein, aanhangwagen en busverhuur. Uiteindelijk hebben we de keuze gemaakt voor de bus. Het was ideaal, je kunt veel spullen meenemen, heerlijk ontspannen aankomen en de motoren hebben nog ronde bandjes!
 
iedereen viert vakantie op zijn/haar eigen manier, de een zet em op de aanhanger en verblijft in een luxe hotel, de ander rijdt geen kilometer autobaan en kakt tegen een steen.

als het goed is kan je van Dusseldorf naar Allesandrië (Italië) en dan zit je 250 km van Nice af.
ik rijd echt geen meter snelweg met mijn motor (dan maar een dag extra rijden... waar ik het voor doe) en kakken de ik hooguit tegen gebakken steen met een glazuurlaag :+
 
Mijn weg keuze hangt af van hoeveel tijd ik heb en naar welk gebied ik wil gaan. Mij bevalt het uitstekend, als het wat verder weg is, de eerste dag een km of 800 autobaan weg te trappen en dan een F1 hotel pakken. volgende dag lange toch binnen door naar een camping om vervolgens daar een paar dagen te blijven staan.
 
Ik heb voor een reis vorig jaar gekeken naar motortransport, slaaptrein, aanhangwagen en busverhuur. Uiteindelijk hebben we de keuze gemaakt voor de bus. Het was ideaal, je kunt veel spullen meenemen, heerlijk ontspannen aankomen en de motoren hebben nog ronde bandjes!

Hey EchoDelta, heb jij de routes al klaar voor de vakantie? Wanneer gaan jullie eigenlijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan