Autovrije Motordag!

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Om het nut van de motor te onderstrepen komt er volgend jaar een Europese Motordag. Motorrijders veroorzaken minder files en zijn beter voor het milieu. Dit is dan ook een reden om een dag voor de motorrijder te organiseren.

In geheel Europa zullen auto\'s voor een dag geweerd worden van de straten. Vrachtwagens mogen wel rijden (beroepsvervoer) en natuurlijk mogen de hulpdiensten de weg nog op.

Op deze dag zullen er door de bekende motorbelangenverenigingen aktiviteiten worden opgezet. Zo word er op de A10 een circuit opgezet met als doel het record \"rondje-ring\" te breken. Tevens zullen er her en der dragraces worden gehouden en zullen een aantal klaverbladen benut worden om les te geven in het kneedownen.

De circuits zullen hun terreinen ook openstellen en tegen een gereduceerd tarief kan men hier de kneepjes van het circuitracen kunnen leren.

Politiecorpsen in Nederland zien het nut in van deze dag en zullen ook demonstraties geven. Ook word er minder gelet op geluidsnormen en snelheid. Wel zal er veel controle zijn op alcoholverbruik. Dit alleen maar om te bewijzen dat motorrijders zelden onder invloed op de motor stappen.

Voor beginnnende motorrijders zal er ook een kans zijn om verzekerd een stuk te rijden op de motor naar keuze. Alle soorten en klassen motoren worden beschikbaar gesteld door een aantal dealers en de overheid om het motorrijden te stimuleren.

De A2 zal deels worden afgezet en hierop zal tussen Utrecht en Amsterdam een grote motorbeurs gehouden worden. Hier kan de motorrijder terecht voor onderdelen, kleding, tuning, videobanden, schoeisel, verzekeringen en natuurlijk motoren.

De bedoeling is dat deze dag volgend jaar Juli zal plaatsvinden, aangezien dit de tijd is dat veel mensen op vakantie zijn en de motorrijder deze tijd aangrijpt om veel kilometers te maken.

Mochten er nog mensen zijn die aanvullingen, wensen, kritiek en ideeen dan kunnen deze nog altijd worden ingediend bij het betreffende ministerie. Wel snel want een aantal stukken asfalt zijn al geclaimd.
 
En toen ontwaakte hij uit zijn droom
sperm.gif
 
Laatst bewerkt:
ik was nog een beetje aan het slapen aan mijn mooi antieke bureautje. AAAAAAAAAAAARHHH, ik word weer wakker.
 
Ik moest toch ff de kalender erbij pakken. Het is toch wel september ?? (geen april ?) :)

Aanvulling / Asfaltclaim:
Het klaverblad bij knooppunt Zaandam zijn geclaimd voor www.Raul.nl om Maximum kneedowns te leren en het rechte stuk A8 dat daarop volgt mag Maximum gebruiken voor wheelies naar de zesde versnelling :9

Tevens zou hier de start / finish van het rondje Ring kunnen liggen :+

Beter idee: Wheeliecompetitie: Twee man vanaf de A7 en twee man vanaf de A8 komen samen bij knooppunt Zaandam en trekken de fiets daar op het achterwiel. Vervolgens met zijn vieren naast elkaar, wie hem het verst door kan trekken :}
 
Laatst bewerkt:
en vanaf knooppunt zaandam tot aan amsterdam op 1 wiel blijven rijden met zijn vieren naast elkaar. Je mag dan kiezen of het de voor of achterwiel zal worden.
 
Ik wil de lekdijk Nieuwegein-Amerongen ff reserveren. Tijdelijk limiet 260 ipv de zielige 60 nu...
 
Wil binnekort foto\'s schiete met een 2e fiets die ook een wheely trekt....en zowiezo ik+duo op achterwiel....doe ik ook zo 500 meter...ook op foto zette :)
 
Ik wil graag het stuk vanaf A2 Best richting Maastricht. Eerst een prachtige 270 gradenbocht (kneedowns opgelet!) en vervolgens een flauwe rechtse bocht gevolgd na 3 km (top maximaal) met een 45 gradenbocht naar links..............

Lijkt mij fantastisch!
Don\'t hit the breaks before it is over!
 
Als we toch aan het reserveren slaan....

- Zevenheuvelenweg bij Groesbeek (hard bult af, hard bult op.... what a rush :) )

- Knooppunt Ressen (kan nog wel wat oefening gebruiken in het nemen van degelijke bochtjes)

- 10 Kilometer rivierdijkweggetjes, schoongeveegd & wel... :9~

En graag de A2 als dragstrip.... })

...Maar ik ben al tevreden met wat minder blik op de weg (in beide betekenissen)
 
Ik was hier laatst al verkozen tot President 8-) , Boom boom mag mijn minister van Verkeer worden. :)
 
Effe offtopic...

Iemand trouwens iets gemerkt van de landelijke fietsdag/ auwto-vrije dag?

Nou ik wel.

Zat een politieauwto achter me aan, en ik had hem helaas niet opgemerkt (bij lage spiegels zoals op de Pan zie je de lichtbalk niet, als er nog een auto tussen zit).

Ik lekker rijden, lekker een 80-km weg met haakse (!) bochten :9~ schraapschraap. Daarna even op een ander weg nog wat blikken inhalen, stukje fietspad rechtsaf pikken om een rood stoplicht te vermijden en daarna weer wat leuke bochtjes, dus vrolijk het gas erop.

Toeter... toeter? Godver, politie achter me... of ik even wil stoppen (Goh, konden ze er niet voorbij?). Nou vooruit dan.

Commentaar van de politie (na de standaard vraag waarom ik zo reed... nou gewoon omdat het wegdek droog was en ik er zin in had): \"We dachten eigenlijk dat je een motoragent was\".

Nou niet dus, dus... leuk lijstje voor 5 minuten weggebruik

- te hard rijden
- teveel inhalen
- door rood rijden
- gebruik van het fietspad

hmmm, dit zou eens best kunnen oplopen. Uiteindelijk viel het wel mee, aangezien ik aangaf dat voor fietsers die rechtsafslaan het stoplicht op het fietspad niet geldt. Scheelde toch 60 gulden. Voor de rest geen boetes, dus eindbedrag was 120 gulden. Ach, de eerste boete in 5 jaar, dus dat viel wel mee.

Het was overigens een uitermate vriendelijk gesprek (behalve de beginzinnen dan). Kijk, ik was gewoon gepakt en ik weet dat ik fout was, dus dan moet je ook niet zeuren. Ik had ook geen zin om roomser dan de paus te doen, dus ik had ook geen spijt en zo. Bovendien woont één van de agentjes bij mij in de straat, en was ik hem ook wel eens tegengekomen bij ongelukken en zo.

Laatste commentaar van de politie: \"In het vervolg eerst in je spiegels kijken als je zoiets flikt (rood licht negeren of zo), scheelt weer een boete.\"
Commentaar van mij: \"moet je minder afstand houden en je niet verschuilen achter andere auto\'s.\"

Ach het was eigenlijk wel grappig, alleen wat prijzig voor een complimentje.



Gedraag ik me een keer als een fietser, is het nog niet goed...
 
- door rood rijden
- gebruik van het fietspad

hmmm, dit zou eens best kunnen oplopen. Uiteindelijk viel het wel mee, aangezien ik aangaf dat voor fietsers die rechtsafslaan het stoplicht op het fietspad niet geldt. Scheelde toch 60 gulden.

Begrijp ik het goed dat jij met je motor rechtsaf sloeg door rood licht op het fietspad?!
En dan laten ze zowaar de boete valleen voor door rood omdat je op het fietspad bedroeg?!
ECHT wel óf domme óf heel vriendelijke agenten gehad jij.
 
Begrijp ik het goed dat jij met je motor rechtsaf sloeg door rood licht op het fietspad?!
En dan laten ze zowaar de boete valleen voor door rood omdat je op het fietspad bedroeg?!
ECHT wel óf domme óf heel vriendelijke agenten gehad jij.

Op de weg stond een stoplicht voor rechts, dat uiteraard op rood stond (en dat altijd LANG op rood blijft staan).

Op het fietspad naast de weg staat alleen een stoplicht voor rechtdoor, fietsers die rechtsaf willen kunnen vrij doorrijden (ja...fietsers wel).

Dus op het fietspad kom ik geen stoplicht tegen als ik rechtaf wil slaan. Het koste me even wat moeite de dienders te overtuigen, maar nadat voor hun de situatie duidelijk was, werd de boete meteen omgezet van 180 naar 120 gulden.

Moraal van dit verhaal: kom je zo\'n situatie tegen, en je wilt toch doorrijden, pak even het fietspad. De eventuele boete als je gepakt wordt is 60 gulden lager (en de eventueel aanwezige roodlichtcontrole gaat waarschijnlijk dan ook niet af).

Maar uiteraard zal iedereen op dit forum braaf voor rood stoppen, dus het bovenstaande heb ik niet gezegd.
 
pleonasme poohbeer! Agenten zijn altijd dom.

Zoals een bekende van mij had gezegd, toen midden in de winter een agent met verkleumde vingers probeerde een bon uit te schrijven (fietsen zonder licht):

\"Had je maar een beroep moeten leren\"

Gelach alom (bij de niet-dienders). Kostte hem wel een prent extra, maar wel een goed gevoel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan