Auvergne met de motor

marvester

Rookie
28 jun 2011
14
5
Heikant Nederland
Indien covid het toelaat zou ik in de maand mei graag eens naar de Auvergne rijden om daar wat rond te toeren vanuit een vaste standplaats (camping). Mijn idee was om een leuke camping rond Mont Dore te zoeken. Op internet vind ik echter weinig motorinformatie over die streek. Iemand daar geweest en leuke tips alsook routes die ik misschien zou kunnen overnemen (gpx files). Alle informatie is welkom en alvast bedankt hiervoor.
 
Auvergne-Rhône-Alpes
schijnt dat tegenwoordig te zijn ?
De alpen liggen er deels in, onder Zwitserland , de RDGA , bourg saint marie en Jausiers wat zuidelijker.
er zijn tegenwoordig ook sites waar iedereen zijn routes (openbaar) kan plaatsen zoals MyRouteApp.
 
Deze heb ik voor komende zomer opgenomen in de trip. Nog nooit geweest maar lijkt me een mooie plek.: campingmoto auvergne
Overigens erg mooi rijden in de Auvergne!
Ohja en breng in het plaatsje Auzon een bezoekje aan het daar gelegen Vespa museum! ;)
 
Deze heb ik voor komende zomer opgenomen in de trip. Nog nooit geweest maar lijkt me een mooie plek.: campingmoto auvergne
Overigens erg mooi rijden in de Auvergne!
Ohja en breng in het plaatsje Auzon een bezoekje aan het daar gelegen Vespa museum! ;)
Leuke Camping,stel reed/rijd ook motor en kwam voorheen ook op Le Camping moto (Crest).
Kleine motorcamping maar ziet er heel verzorgd uit.
Zelf ben ik er in 2017 geweest,toen waren ze net open...
 
Motocamp 99 op de weg D99.
Mooie omgeving en goeie uitbaters.
Hebben allerlei routes op de plank liggen om daar mooi te kunnen vertoeven op de 2-wielert.
 
Ik reed vorige zomer door de Auvergne. Dat was toen meer bergachtig als dat ik had verwacht.
Was daar op camping in Florac. Vlak bij de Gorge du Tarn en de Grands Causses. Verrassend mooi!

Op de thuisreis ben ik dwars door de Auvergne gereden. Kostte veel (extra) reistijd, maar wel heel mooi!
 
Terug
Bovenaan Onderaan