AUW mijn oren doen pijn

....het kan zijn dat je helm te veel druk op je oren plaatsen waarbij de oordoppen te veel "stress" krijgen waardoor het zeer gaat doen....
Mijn helm heeft uitneembare kussentjes in uitsparingen bij de oren; zonder die kussentjes zijn de oren helemaal vrij en dat bevalt perfect met gehoorbescherming.
 
Oorbescherming op maat die pijn doet is fout. Ik heb (ook) een zeer goede ervaring met Comfoor. Heel comfortabel zittende harde plastieken met prettige filter (je hoort alles behalve de rijwind). Mooi diep zodat ze bij niet één helm last kunnen geven.
Over dat beursspul hoor ik vrij veel ellende. Ook ben ik verbaasd dat de aflevering kennelijk zonder test op afdichting plaatsvindt.

Ik zou bij zo'n ervaring sowieso nieuwe malletjes laten maken.
 
Laatst bewerkt:
Oorbescherming op maat die pijn doet is fout. Ik heb (ook) een zeer goede ervaring met Comfoor. Heel comfortabel zittende harde plastieken met prettige filter (je hoort alles behalve de rijwind). Mooi diep zodat ze bij niet één helm last kunnen geven.
Over dat beursspul hoor ik vrij veel ellende. Ook ben ik verbaasd dat de aflevering kennelijk zonder test op afdichting plaatsvindt.

Ik zou bij zo'n ervaring sowieso nieuwe malletjes laten maken.


Als de mallen goed gemaakt zijn hoef je ook niet echt te testen of ze echt wel goed zitten.
Er is natuurlijk een mogelijkheid dat je een setje dat voor iemand anders bestemd was ontvangen hebt.
Maar dan moeten de doppen zelf al zeer doen.

Je kunt inderdaad even kijken of er in je helm iets zit dat tegen je oren aan drukt.
Is dat flink stevig? of kun je dat makkelijk indrukken?
In dat laatste geval zal de boel gewoon even moeten zetten,
en ben je met een week, of twee wel van de overlast af.

Andere mogelijkheid is om even naar Earmo toe te rijden (op de motor natuurlijk,
heb je tenminste ook je helm bij je ;) ), en daar laten testen/controleren.

Wat voor helm heb je trouwens?
 
Ik heb otoplastieken van Intersafe, op maat gemaakt dus. En die zitten in verschillende helmen (Shark RSF en BMW Evo 5) heerlijk. Alleen af en toe, doet links toch een beetje zeer. Zie dit topic nu toevallig nadat ik afgelopen nacht er last van had.
Ik had de doppen toen ook al wel lang in. In totaal zo'n twaalf uur. Het begon met een beetje te iriteren, maar kon ze ook niet uit doen. Tenminste dat kon wel, maar liever ff iritatie dan ee gehoorbeschadiging...

Misschien helpt het als je je oordoppen voor het indoen, even nat maakt met (je eigen) speeksel. Dan zitten ze veel lekkerder. Ze glijden dan zo op hun plek...

Succes iig..
 
Misschien helpt het als je je oordoppen voor het indoen, even nat maakt met (je eigen) speeksel. Dan zitten ze veel lekkerder. Ze glijden dan zo op hun plek...
hoeft niet perse van jezelf hoor... :+


Maar inderdaad, ik prop de puntjes altijd even in m'n mond voordat ik ze in doe, het zit een stukkie beter, en je krijgt er echt niets van ;)

Op wat rare blikken na zo nu en dan.
 
hoeft niet perse van jezelf hoor... :+


Maar inderdaad, ik prop de puntjes altijd even in m'n mond voordat ik ze in doe, het zit een stukkie beter, en je krijgt er echt niets van ;)

Op wat rare blikken na zo nu en dan.

Haha... Nee niet persé... haha... :+

Vanmiddag nog bij het tankstation zo'n rare blik gehad... Ze zullen wel denken, Wat een mafkees... haha... heerlijk... ;)
 
Zijn er nog meer mensen die hun dopjes al binnen hebben van de MBU ? ik heb ze bij audisafe laten maken, maar ze nog niet ontvangen (ben ook een beetje vergeten te vragen hoe lang 't zou duren)
 
Ik heb net contact met Earmo gehad en ga er vrijdag middag langs.
Ze hebben mij verzekerd dat ze absoluut geen pijn mogen doen, dus als ze het niet pijnloos krijgen ik mijn geld terug krijg. Maar eerst gaan ze pas vorm aan de buitenkant aanpassen.


ik zeg; goede service daar bij Earmo.
 
Ik heb er ook wel problemen mee gehad en Earmo is altijd heel hulpvaardig geweest.
Maar sommige helmen zijn niet geschikt voor earmo's.

Met de ene helm ging het prima, met de andere, die meer op de oren drukte en van zichzelf al vrij stil was, bleef het pijn doen, tot ontvellingen aan toe. En hoeveel (en teveel) ze het bijwerkte, dat hielp niet. Ligt niet aan Earmo maar aan de combinatie helm en earmo.

Ik heb nu een doos met 400 gele schuimpies liggen, net zo makkelijk.
 
dagt het bij je shoei wel goed gaat kan denk wel kloppen. ik heb alle merken helmen opgemaakt waarvan ik hele mooie zag en shark en agv werkte niet in combinatie met bril. suomy geloof ik ook niet super. de shoei die ik nu heb zit overal heel stevig ...alleen heb ik daar waar nodig om mijn bril op te zetten een beetje meer ruimte.
 
Ik heb net contact met Earmo gehad en ga er vrijdag middag langs.
Ze hebben mij verzekerd dat ze absoluut geen pijn mogen doen, dus als ze het niet pijnloos krijgen ik mijn geld terug krijg. Maar eerst gaan ze pas vorm aan de buitenkant aanpassen.


ik zeg; goede service daar bij Earmo.

Ik had ook eerst harde otoplastieken, maar heb er later toch zachte van laten maken.
(ook bij Earmo)

Afhankelijk van je helm en de vorm van je oorschelpen, kan het na een uurtje of zo best wel zeer gaan doen.

Mijn ervaring is ook dat je met een helm op toch snel weer lekkage van geluid hebt, omdat je oorschelp dan weer vervormt.

Voor lange ritten prefereer ik dus toch die herrystoppers (gele proppen van de drogist)
Want die zijn zachter en passen zich altijd aan je oren aan.
 
Ben vanmiddag bij Earmo geweest. Dopjes zijn wat kleiner gemaakt en ze zitten nu een stuk beter. Mocht ik er nog last van hebben kunnen ze nog kleiner maar moet er een touwtje (visdraad) aan om ze eruit te halen.

Echt een goede service van ze en ze zijn ook gelijk ff getest. Perfect.

Groet George
 
ikzelf ben doof, en ik rij altijd met mijn gehoortoestellen aan op de motor, het drukt behoorlijk hard op mijn oorschelpen (mijn gehoortoestel zit dus tussen de oorschelp en de schedel, en dus wordt de oorschelp bijna fijn gedrukt door de helm)

maar nu heb ik er nauwelijks last van mijn oor... het was een nieuwe shubert s1 en het moest nog zetten naar de vorm van mijn oor, nu zit het gewoon erg lekker, en doet het ook geen pijn als ik om me heen kijk...

kortom, je zult er maar even last van hebben, maar niet altijd..

(oh ja.. ik mag dan wel doof zijn, en kan slechts 20% horen zonder gehoortoestellen, maar als ik motorrij zonder gehoortoestellen (dus onbeschermd) kan ik de wind wel zeer goed horen langsrazen op de snelweg..... dus zelfs ik heb gehoorbescherming nodig op de motor, want ook een dove kan dover worden... ik ben immers niet al mijn gehoorvermogen kwijt)
 
Ik heb ook van die doppen laten maken bij earmo, de harde deden ontzettend veel pijn.
Deze omgeruild voor zachte met het filter welke het minste geluid door laat, resultaat...
vreselijke herrie aan mn kop (gebulder)
Ik heb het wel gehad met die op maat gemaakte dingen, geef mij maar van die gele herrie stoppers. Die dempen weleenswaar al het geluid maar niet op zo'n manier dat ik niets meer hoor.
Ik hoor alles om mij heen maar dan op een acceptabel geluidsniveau, en je hoeft ze ook niet schoon te maken.
 
Ik heb ook van die doppen laten maken bij earmo, de harde deden ontzettend veel pijn.
Deze omgeruild voor zachte met het filter welke het minste geluid door laat, resultaat...
vreselijke herrie aan mn kop (gebulder)
Ik heb het wel gehad met die op maat gemaakte dingen, geef mij maar van die gele herrie stoppers. Die dempen weleenswaar al het geluid maar niet op zo'n manier dat ik niets meer hoor.
Ik hoor alles om mij heen maar dan op een acceptabel geluidsniveau, en je hoeft ze ook niet schoon te maken.


Helaas is jouw ervaring beperkt geweest tot Earmo. Zelfde gaat op voor meer posters in deze topic. Je hebt de dopjes vast aan laten meten op de beurs? Ik ken iemand met Alpine-doppen, van de beurs, die ze nu ook in een hoek heeft gesmeten. Je mist in de drukte, de hectiek en de massaliteit écht de aandacht die absoluut noddzakelijk is bij zoiets serieus als gehoorbescherming op maat.

Ik blijf erbij, net als andere klanten bij Comfoor, dat de goede koop zeker weten bij Comfoor gedaan kan worden. Die zitten goed, en er wordt zeer zorgvuldig gewerkt. Voor het aanmeten moet je dan ook een afspraak maken, je krijgt ongevraagd een berg info en advies. En bij aflevering wordt zorgvuldig getest of het product goed is en goed afsluit.
 
ikzelf ben doof, en ik rij altijd met mijn gehoortoestellen aan op de motor, het drukt behoorlijk hard op mijn oorschelpen (mijn gehoortoestel zit dus tussen de oorschelp en de schedel, en dus wordt de oorschelp bijna fijn gedrukt door de helm)

maar nu heb ik er nauwelijks last van mijn oor... het was een nieuwe shubert s1 en het moest nog zetten naar de vorm van mijn oor, nu zit het gewoon erg lekker, en doet het ook geen pijn als ik om me heen kijk...

kortom, je zult er maar even last van hebben, maar niet altijd..

(oh ja.. ik mag dan wel doof zijn, en kan slechts 20% horen zonder gehoortoestellen, maar als ik motorrij zonder gehoortoestellen (dus onbeschermd) kan ik de wind wel zeer goed horen langsrazen op de snelweg..... dus zelfs ik heb gehoorbescherming nodig op de motor, want ook een dove kan dover worden... ik ben immers niet al mijn gehoorvermogen kwijt)


Dag Oma :W

Ik wil nog even reageren op bericht van Zooropa.

Ben zelf ook doof en draag een HJC Symax systeemhelm.
Daarbij is ter plaatse van je gehoor die je de schuim van de helm eraf kan halen.
Dan drukt het minder hard tegen je gehoorapparaat.
Lekker ideaal, alleen het is wel meer gehorig, maar dat vind ik niet erg.
Mijn volume van gehoorapparaat zet ik op laagste stand.
In sommige gevallen hoor ik veel windgeruis afhankelijk in welke rijrichting je rijdt.


Leuk dat je hier ook op MF zit.

Bye :)
 
Wat je ook eens kunt proberen (no harm no foul), zijn de universele oordoppen (kleur oranje, met een touwtje eraan 8-) ) van de Praxis (te gebruiken voor wanneer je bezig bent met boren, kettingzaag, slijptol etc.).
Kosten 8,95 euro, zitten in een mooi blauw plastic doosje, en passen in ieder oor. Inderdaad ff natmaken met speeksel voordat je ze indoet :Y , en voila!
Works for me (heb alvast nog een extra setje gekocht, maar de eerste is nog in prima staat, amper uitgewoond), nergens last van, werkt perfect :Y :)

:W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan