AVB bij regen; tips?

:^ en let inderdaad op de witte strepen!!!


op een avb terrein heb je over het algemeen geen last van witte strepen!! :?

ik heb avb gedaan met regen.. examinator was iid coulanter en drukte me voornamelijk op het hart vooral voorzichtig te zijn! het gaat er dan meer op dat je kan zien hoe de techniek in elkaar zit dan dat je het vlekkeloos uitvoert...
 
Heb hetzelfde gehad als jij.
Tijdens lessen topweer, maar onderweg naar Utrecht en in Utrecht regen.
Tijdens het exmamen wel droog maar een nat wegdek.
Ze houden er wel een beetje rekening mee maar je zult voor jezelf wel iets meer lef moeten tonen en ervoor gaan.
Hou je banden goed warm voor een goede grip en ga der gewoon voor tijdens de proef.
Vooral bij de uitwijkoefening.
 
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik 95% van mijn lessen regen heb gehad.

@TS, succes straks
 
ik zal al wel te laat zijn, maar mijn ervaring is dat je vizier sneller beslaat bij regen en je kunt niet lekker ff met je vizier open rijden.
tip; maak je vizier aan de binnenkant schoon met een sopje afwasmiddel. beslaat je vizier niet zo gauw of je hebt al een ander probaat middel tegen beslaan, dan is mijn tip overbodig.
 
Ligt eraan waar ze het doen. Bij mij was het gewoon op een parkeerplaats, met witte strepen.
Klopt, hier ook op een parkeerplaats. Gewoon geverfde lijnen, niet van die 'opgespoten' dingen. Maar ik zal ze in de gaten houden.

tips zijn hiervoor al gegeven, laat even weten wat de uitslag is :)
Zal ik zeker doen! :Y

ik zal al wel te laat zijn, maar mijn ervaring is dat je vizier sneller beslaat bij regen en je kunt niet lekker ff met je vizier open rijden.
tip; maak je vizier aan de binnenkant schoon met een sopje afwasmiddel. beslaat je vizier niet zo gauw of je hebt al een ander probaat middel tegen beslaan, dan is mijn tip overbodig.
Ik heb een helm van een paar weken jong met (zo claimt de fabrikant) een 'fog shield'; eenofander gevoelig laagje aan de binnenkant van de helm. Ik ben benieuwd hoe het zich houdt. :)

Echt verbluffend hoeveel mensen hebben gereageerd! Toen ik het topic plaatste dacht ik; "Nah, dit leest niemand. Hopen dat ik voor morgenmiddag nog 1 of 2 reacties krijg." Bedankt allemaal! :}
 
Gehaald! Wat een opluchting; ik was bloednerveus. Het begon net weer te plenzen toen ik op mocht.

Alles ging prima, tot de laatste twee oefeningen: het remmen. Aaaagh zenuwen. |( Eerst de stopproef: eerste keer rommelig, daarna bijna perfect. Toen had ik het dus al gehaald. Als laatste was de noodstop aan de beurt. Heb ik toch bijna de motorfiets onderuit geremd; de voorrem blokkeerde! :o Gelukkig reageerde ik instinctief goed (direct loslaten en opnieuw aanleggen), waardoor ik 'm onder controle hield. Was wel even flink schrikken. Maarja; blij dat ik het nu een keer meemaak en niet op de weg.

Ik geloof niet dat de examinator de noodstop als voldoende heeft genoteerd, maar ik werd wel nadrukkelijk becomplimenteerd op mijn "hele mooie redding". :) Maar alle vier de kandidaten hebben 'm gehaald, in de regen. Kortom: een mooie dag!
 
ah, kijk aan... gefeliciteerd! nu heb je ook eens mogen ervaren hoe een blokkerende voorrem voelt. Niet te vaak doen he :)
 
Gehaald! Wat een opluchting; ik was bloednerveus. Het begon net weer te plenzen toen ik op mocht.

Alles ging prima, tot de laatste twee oefeningen: het remmen. Aaaagh zenuwen. |( Eerst de stopproef: eerste keer rommelig, daarna bijna perfect. Toen had ik het dus al gehaald. Als laatste was de noodstop aan de beurt. Heb ik toch bijna de motorfiets onderuit geremd; de voorrem blokkeerde! :o Gelukkig reageerde ik instinctief goed (direct loslaten en opnieuw aanleggen), waardoor ik 'm onder controle hield. Was wel even flink schrikken. Maarja; blij dat ik het nu een keer meemaak en niet op de weg.

Ik geloof niet dat de examinator de noodstop als voldoende heeft genoteerd, maar ik werd wel nadrukkelijk becomplimenteerd op mijn "hele mooie redding". :) Maar alle vier de kandidaten hebben 'm gehaald, in de regen. Kortom: een mooie dag!

Gefeliciteerd, maar dat blokkerende voorwiel, dat bedoelde ik met mijn opmerking dat er in de regen niet te rijden valt.
 
Ja precies, en dan een koekblik kopen die niet harder gaat dan 100, een TATA bijvoorbeeld _O-

Ik heb een half jaar in India gezeten, en die Tata's remmen nog beroerder dan een bange lesser die zijn AVB moet doen in de regen _O-

Maar ik heb ook les voor AVB in de regen gehad, ik moet zeggen dat het op droog dan ineens enorm goed gaat. Maar als ik me niet vergis is er mooi weer voorspelt voor morgen, en hoef jij je misschien helemaal geen zorgen te maken.

Des al niet te min

Succes 8-)

edit : ik zie dat je het gehaald hebt 8-) gefeliciteerd. Ik ga me nu in een hoekje staan schamen en ik zal voortaan eerst het hele topic lezen :X
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je AVB!
Wanneer staat AVD in de planning of gaat het nog even duren?
 
blokkerende voorrem heb ik ook bij een AVB les gehad :X asfalt was dan ook wel een beetje koud/nat

gelukkig wel overeind gehouden, maar ik wil m'n geluk niet nog een keer testen
 
Laatst bewerkt:
Gewoon 20 minuten een mix van ontspannen en concentreren doen wat je geleerd is en oh ja blijf van je voorrem af bij regen dan komt het echt wel goed.
 
Zo veel mogelijk gas geven. :+
Nee, onzin, je kan gewoon rijden zoals je altijd hebt geoefend voor het AVB. :]
Dat ding heeft genoeg grip, en het lijkt mij niet dat jij (net zoals ik) als beginnend bestuurder bij het 8je gelijk al een knee down kan doen? _O-

Ik heb mijn avb gehaald toen het vroor en het ijzel op de weg lag, en ik heb het ook gewoon gehaald! ;)
Niet al te veel nadenken, en in je zelf vertrouwen! :)
_O- _O- _O- .
Kerel, met die lesmotoren schraap je eerst dik met de stepjes over de grond.
Moet je wel als een aap naast hangen om een knee-down te maken :P.
:Y :Y :Y .
 
Terug
Bovenaan Onderaan