AVB examen

@Yamaha Xmax 400cc, waarom nu een nieuw topic aanmaken?
Leg ons nu eens uit wat je wilt? Na één uurje AVB kunnen rijden?
Kostje afhankelijk van je "ervaring" zo'n 10 uur. Mijn lespakket was 30 uur incl. 12 AVB, rijbewijs en ervaring in de auto had ik al.
Je zult moeten investeren, en je kunt zoeken naar een andere rijschool met een ho(o)g(er) slagingspercentage, maar als je dat niet haalt
trek je ook die van je nieuwe rijschool naar beneden.

En nogmaals, geef ons nog eens aan wat je nu wilt (al wel kunt of waar je mee zit).

Nieuwe topic
 
Hier 34 lessen van een uur nodig gehad, was nog niet in bezit van autorijbewijs, wel een brommer gehad (en véél gereden), maar geen schakel. Dat was nog in de tijd dat je "oefeningen" (AVB) tussen het "gewone lessen" (AVD) door deed, af en toe 20-30 minuten een parkeerterrein opzoeken.

Ik denk dat zeker bij AVB, langer dan een uur per keer al gauw averechts werkt. Op een gegeven moment heb je gewoon "een nachtje slapen" nodig om alle instructies en indrukken op een rijtje te zetten en te verwerken.
Ik denk dus dat 1 keer 4 uur, minder productief is dan 2 keer 2 uur of 4 keer 1 uur. Ik vond zelf 2 keer per week lessen wel prettig, omdat ik bij 1 keer per week het idee had dat er weer teveel was weggezakt. Maar ik zou zelf dus eerder voor 2 keer per week 1 of anderhalf (of misschien 2) uur gaan. En gewoon accepteren dat je zoals de meesten van ons geen natuurtalent bent, en gewoon veel moet oefenen om iets nieuws te leren!

Er vanuit gaande, dat je 10.000 uur nodig hebt om ergens ècht goed in te worden, ben ik na 21 jaar ook pas zo'n beetje op de helft met het masteren van motorrijden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan