AVB Naaldwijk geslaagd, maar mezelf zwaar voor schut gezet!

EnemyNr1

MF'er
21 mei 2011
33
0
Den Haag
Hoi allemaal,

Ik wilde even wat kwijt, maar ik heb zoiet stoms gedaan...

Tot nu toe gaat alles zeer voorspoedig. Motorrijden is echt mijn ding. Heb nu totaal 9 uur les gehad en dus vandaag mijn Voertuig Beheersings examen.

Er waren 2 examinatoren en hij zei maak je maar vast klaar, maar omdat mijn collega rijder eerst mocht beginnen dacht ik dat ik nog tijd had. Dus toen hij kwam aanlopen had ik me helm handschoenen etc nog niet op. Ik dacht 1 persoon tegelijk examen afleggen.

Alle oefeningen gingen ok, totdat ik de denkbeeldige 8 moest doen. Ik begin aan die 8 en in plaats van die acht gewoon 1x te doen blijf ik 8jes rijden. :? Ik kon niet meer helder denken en dacht dat ik moest wachten tot hij zei dat het ok was. Ik had inmiddels al wel meer dan 10 achtjes achterelkaar gedaan en al die andere instructeuren/leerlingen zaten allemaal te lachen aan de kant en toen begreep ik dat ik moest kappen. Dus ik reed weer naar de examinator en hij zei ja ik heb tot 16u de tijd hoor (was 8:30) Hij zei weet je wel wat een 8 is? jij rijd achtduizend achtjes!! toen moest ik hem alsnog overnieuw doen hahahaha, maar ik ben gelukkig geslaagd. :} Behalve mijn precisie stop vond ie niet zo goed, omdat ik volgens hem voor de pionnetjes al begon te remmen.


Pff wat een opluchting. 26 juli a.s. staat verkeersdeelneming al gepland!! ;)

Hebben jullie ook echt super domme dingen gedaan op je examen?
 
Haha, dat is best hilarisch. Bij mijn AVB kreeg ik het voor elkaar om bij de parkeerproef naast de motor te gaan staan, erop te gaan zitten en de motor aan te zetten voordat ik realiseerde dat ik helemaal niet weg hoefde te rijden. De examinator kon er wel om lachen :P.
 
Hahaha! Geeft toch niks man. Het waren vast de zenuwen. Je hebt het gehaald, daar gaat het om. Wel tof van je om het hier nog even te posten... ...kunnen wij er ook nog om lachen..
 
Nee ik niet maar een kerel die ook AVB moest doen wel. Ging om lopen met de motor. Hij bedacht dat het makkelijker was om op de motor te stappen. Naar het parkeervak toe te rijden, achteruit de motor erin lopen en de motor op de bok te zetten. Daarna stapte hij af, zette de motor op de zij-standaard. Stapte weer op en reed keurig het parkeervak uit.

De examinator en zijn instructeur zaten hem heel schaapachtig aan te gapen (trouwens alle deelnemers) en de examinator vroeg hem waarom dit onderdeel 'lopen met de motor' heette.

Deze jongen mocht het opnieuw proberen maar was er zo heilig van overtuigd dat het veel makkelijker was op deze manier, dat hij precies hetzelfde deed. Dit was dus wel einde AVB.
 
Hahahaha, zijn idd de zenuwen!
Moest 2 weken geleden op en meteen de 1e oefening: langzame slalom, ik ging veel te hard!! terwijl ik echt wel weet hoe het moet, 1e 3 pionnen haalde ik net maar toen moest ik m toch overslaan....... 2e keer ging ie goed maar moest wel even tegen mezelf zeggen dat ik t best kon en gewoon rustig moest blijven:)

succes met je examen! ik moet de 14e.....
 
Hahaha :+ Die examinatoren moeten toch ook een beetje de lol er in houden? :P En met zenuwachtige kandidaten is dat niet zo moeilijk :P

Weet nog dat ie tegen mij zei, doe hier de snelle slalom maar even. Dus kom aanrijden, met 30. Zie die pilonnen, denk, kut, die staan wel erg dicht op elkaar, toch proberen, redde het alleen niet. Examinator: oh, sorry, ik bedoelde de langzame slalom natuurlijk...

Twijfel nog steeds of ie dat expres deed of niet :P
 
Mijn AVB ging ook neit helemaal soepel, zenuwen denk ik (en het was tyfuswarm). De oefeningen an sich gingen goed, maar ik had ineens een black-out o.i.d. (en de examinator was onduidelijk). Ik ging op de meest onlogische punten m'n opdrachten beginnen, terwijl we altijd geoefend hadden op het examenterrein (Gelredome in Arnhem). De snelle slalom begon ik 10 meter voor de 1e pion, uitwijkproef begon ik ook te vroeg et cetera.
M'n instructrice gaf me een flinke uitbrander, maar uiteindelijk toch geslaagd (ze was wel echt superpissig :P)
 
Bij mij ging alles vloeiend, behalve die U-bocht naar links... Ik dacht (waarschijnlijk van de zenuwen), dat ik deze in z'n 2 moest rijden. Dus ik bokkend de bocht door en door dat gebok op mijn plaat ging. Het stomme is dat ik nooit eerder was gevallen met lessen en nu wel op mijn examen :')

Na 3x geprobeerd te hebben en 3x op mijn plaat gegaan te zijn, zei hij doodleuk: Zou je het niet eens in z'n 1 proberen... stom, stom, stom...
Ik dacht, ik ben hartstikke gezakt, maar op het einde toch geslaagd :?

Waarschijnlijk had hij er respect voor dat ik die U-bocht toch steeds bijna had gered in z'n 2. De rest was vlekkeloos, dus hij keek gelukkig naar het totaalplaatje. :)
 
Tijdens het lopen met de motor kwam mijn broek per ongeluk tegen het schakelpookje precies op het moment dat ik de motor achteruit het vak in wilde duwen :')

Dat gaat dus niet lukken met de motor in de 1e versnelling en ik maar denken... Waarom gaat dat klere ding nie achteruit :?

Tot ik op het heldere idee kwam om even de koppeling in te knijpen en dat ding weer in zijn vrij te zetten. Goh wat ging die motor in eens makkelijk achteruit zeg :')

Hoefde de oefening ook niet over te doen... Examinator en instructeur hadden het klikje al gehoord toen die in zijn 1 ging :+ Keken me alleen met een breede grijns aan toen ik daar stond te hannesen om die fiets achteruit te duwen in zijn 1 :')
 
hahaha, te grappig gewoon _O- _O-

Wel heel toepasselijk , liggende acht, oneindig veel rondjes enzo..

laat me denken aan wiskunde
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet echt grote fouten gemaakt. Alleen met stapvoets rijden reed ik gewoon verder ipv te stoppen bij de pilon. Maar had het diezelfde ochtend nog aan mijn instructeur gevraagd, waar je bij stapvoets rijden moest stoppen. Hij zo; ja maakt niet uit, is per examinator verschillend. Dus ik reed dus gewoon voorbij de pilon.. De examinator; ja vergeet je niet iets?
Ik daarna heel vrolijk naar mijn intructeur geroepen; Had je da niet wat eerder kunnen vertellen? :')

En we moesten met een stuk of 7 man op voor avb, en hadden van te voren afgesproken allemaal een rondje te draaien bij het parkeren van de motor. Dus eerst de motor netjes in het vak zetten, uit zijn vering trekken. Loslaten.. En hup, balletrondje draaien met je hand boven je helm. :') De examinator vond het helemaal geweldig, en brak ook meteen je eigen zenuwen.
 
hahahaha was jij dat ?? ik stond achter je te wachten tot ik ook die acht kon doen
wachte wachte en jij maar achtjes blijve draaien _O- had gewoon les trouwens.
ze zagen er wel netjes uit moet ik zeggen :9

Nog gefeliciteerd ! :)
 
hahahaha was jij dat ?? ik stond achter je te wachten tot ik ook die acht kon doen
wachte wachte en jij maar achtjes blijve draaien _O- had gewoon les trouwens.
ze zagen er wel netjes uit moet ik zeggen :9

Nog gefeliciteerd ! :)

Hahahaha. Als je zenuwachtig bent kan je soms de meest rare dingen doen. Die examinator is heel droog kort en krachtig maar op een grappige manier. :P
Maar echt pas toen ik iedereen langs de kant zag lachen ging pas het belletje rinkelen.

Nou dan weet jij in ieder geval nu dat je maar 1 acht hoeft te maken. ;)
 
jaa wat zenuwen al niet doen met je. ik dacht eerst dat je aan het oefenen was :+

Jaa dat gedeelte had ik al door dankjee :P
 
Haha mooi om al die verhalen te lezen zo, heb genoten!

Zelf heb ik zoiets niet meegemaakt. Moest wel de precisiestop doen na de noodstop. Veel te hard geremd natuurlijk, en dat wist de examinator B| verder gelukkig wel in 1x geslaagd
 
Jaaa, leuke verhalen.

Zelf mocht ik bij het afrijden op een vette 400.
Lessen ging altijd op een 250.

Bij de rijschool nog gevraagd of de motor er klaar voor was en volgens hun wel.
De brandstofmeter stond nog in het groen.
Ik op weg naar het CBR, gevolgd door iemand van de rijschool.

Theorie examen gedaan (ja, het is al een tijdje terug) en daarna praktijk.
Eerst bijzondere verrichtingen en daarna de wel op.
Na ca. 2 km. gereden te hebben stopten we voor een stoplicht en de motor sloeg af.
Ook niet meer aan de praat te krijgen.
Hoewel de meter nog op groen stond, heb ik de benzinekraan op reserve gezet. (wist ik nog van mijn Zündapp)
Gelukkig startte de motor vrijwel direkt en konden we het examen vervolgen.

Was ff een "oeps" momentje.
 
Laatst bewerkt:
Ik stond aan de andere kant van het terrein, en er was iemand voor me dus ik wachtte even.
Toen stonden ze te zwaaien en te fluiten dat ik de oefening kon doen, maar ik had het niet door, dus heb daar een tijdje stilgestaan terwijl hun maar zwaaiden en fluiten :P
 
ik moest die "noodstop-uitwijk oefening doen en die ging even wat te traag. ( ik vond het al zo soepel gaan!!...) dus die mocht over waarna ik heb voor het goede 10 kilometer te hard deed!..
ik haalde het wel dus daar kreeg ik een beleefd "jij durft! voor".
bij mijn afrijden werd ik bijna van mijn brommert gereden door de examinator om dat IK wel had gezien dat het stoplicht op rood stond maar HIJ niet! een examinator die een ingreep krijgt van je rij-instructeur!! ooit zo zout gegeten?
 
Hihihi ik had ook een blundertje op mijn AVB: Met het lopen met de motor stopte ik (god knows why) echt 10 meter voor de pylon vanwaar ik eigenlijk moest beginnen met lopen, om dat hele end rustig de tweewieler vooruit te douwen. De examinator kon er wel om lachen, kwam met de pylon aanrennen tot het punt waar ik toen was, zodat ik alsnog vanaf de pylon begon :X :+.
Nog eentje: Moest de snelle slalom doen, versnelde rustig door, tot ik erachter kwam dat ik op de vertragingsoefening afreed..... omkeren dus en opnieuw beginnen :P. Toen ik daarna alsnog goed op de snelle slalom afreed kegelde ik nog een pylon van eerdergenoemde oefening omver. Maar hé, zei die instructeur terecht :P, die pylon gold toch niet voor de oefening die ik moest doen:P. Was in Alkmaar trouwens, en was gewoon geslaagd *O*
 
Laatst bewerkt:
Dan had ik ok nog wel een leuke. Afrijden bij het oude CBR in Rijswijk. Als de examinator niets zegt, ga je rechtdoor was de afspraak. Ik hoorde niets, dus overal rechtdoor. Na 3 of 4 kruisingen, kwamen we bij een t-splitsing. Ik hoorde nog niets, dus stopte. Steekt de examinator zijn hoofd uit het raam om te vragen of mijn oortje wel aanstaat. Ik kijken in mijn binnenzak, staat hij dus inderdaad uit |( . Ik heb hem snel aangezet, uit mijn zak gehaald en net gedaan of het stekkertje niet goed zat -O- .

Dan voel je je ook knap lullig (maar wel geslaagd).
 
Meh ik mocht in de stromende regen mijn AVB doen...echt scheit weer, mijn examinator kwam naar me toe, zegt: We doen alles netjes in 1 keer, des te sneller zijn we weer binnen en kan jij uit je vieze natte stinkpak :)

Alles ging goed tot de langzameslalom, die twee keer gedaan en beide keren n pylon geraakt...damnit B| Nja gezakt dus....of nee..instructeur komt naar me toe, kijkt me eens streng aan, zegt ie: Jochie, je kan het gewoon, dat weet ik anders sta je hier niet, je komt zo rustig en op je gemakje aanrijden, doe volgens het boekje de slalom en dan krijg je n dropje van me! :)

En zo geschiede alleen t dropje nooit gehad -O-
 
100 jaar geleden met afrijden mocht ik de slalom oefenen in een uurtje voor het examen.
Ik reed constant een aantal pionnen om....gvd

Stap maar achterop bij me zei de instructeur,doe ik 't voor,zat ik daar als een beginnend ei... :(

Even later afrijden,'"en dan beginnen we met de bijzondere verrichtingen".
Laat de slalom maar eens zien..

Da's mooi dacht ik,ik zit over tien minuten weer thuis....
Niet dus,vlekkeloos uitgevoerd...

Op zich een goede oefening btw,scheelt een hoop met die bewegende ijzeren dingen ontwijken op de snelweg....
 
Terug
Bovenaan Onderaan