Avd derde keer

10 okt 2021
25
42
Groningen
Hallo M-F'ers

Ik moet donderdag voor de derde keer afrijden voor het 2e praktijk examen. Ik weet dat ik het kan, ook tijdens de rijlessen gaat alles goed maar ik sta nu al te knappen van de zenuwen en ben bang dat ik daardoor weer mijn examen verpest. Ik heb al een motor en kan niet wachten tot ik het rijbewijs heb. Heeft iemand tips voor zenuwen tijdens het examen?

Groetjes
 
Jazekers, ga naar de apotheek en zoek: Valdispert.
Test voor de zekerheid het de dag van te voren (het schakelt tijdelijk jouw zenuwen/emoties uit, terwijl deze niet de rijvaardigheid beïnvloeden). Heb hier zelf ervaring mee met examenstress.
 
Je kan natuurlijk ook je "Blackpanther" instelling aannemen tijdens het examen. Maak gebruik van je kennis en vaardigheden, gedrevenheid, sluwheid en de onbevreestheid van een Blackpanther. Laat zien dat jij die vaardigheden beheerst en je zal slagen voor het AVD examen.

8F5152E6-221E-4D5C-BB5E-24E170FFA54D.jpeg
 
Je kan natuurlijk ook je "Blackpanther" instelling aannemen tijdens het examen. Maak gebruik van je kennis en vaardigheden, gedrevenheid, sluwheid en de onbevreestheid van een Blackpanther. Laat zien dat jij die vaardigheden beheerst en je zal slagen voor het AVD examen.

Bekijk bijlage 1839570
Ik denk dat je dan al na 5 minuten gezakt bent.
 
2 uur voor je examen een banaan eten.. helpt echt.

Verder; relax! komt goed. Vergeet niet te genieten van de rit.
 
Probeer je te concentreren op het verkeer en alles zo vloeiend mogelijk te laten verlopen, niet op de auto met examinator die achter je aanrijdt. Blijf niet denken aan de schoonheidsfoutjes die je tussendoor maakt, maar probeer het zo snel mogelijk uit je hoofd te zetten en weer te concentreren naar waar je op dat moment mee bezig bent en hoe je de volgende situatie aan moet pakken.
 
Rij je eigen ritje...
Doe niks met die auto achter je...die volgt je vanzelf wel.
Volg alleen de aanwijzingen via je oortje en geniet van de rit.
 
Hallo M-F'ers

Ik moet donderdag voor de derde keer afrijden voor het 2e praktijk examen. Ik weet dat ik het kan, ook tijdens de rijlessen gaat alles goed maar ik sta nu al te knappen van de zenuwen en ben bang dat ik daardoor weer mijn examen verpest. Ik heb al een motor en kan niet wachten tot ik het rijbewijs heb. Heeft iemand tips voor zenuwen tijdens het examen?

Groetjes
Mijn vrouw had afgelopen maand het zelfde, ik heb haar de tip geven om in gedachte te houden dat je een eindje gaat rijden, niet meer en niet minder. Focus je op een lekker stukje motorrijden en vergeet die mannen die in een auto achter je aanrijden. Heb gewoon plezier in het rijden.
Mijn vrouw is geslaagd en heeft inmiddels het rijbewijs binnen, de motor stond er al.
Ik wens je veel plezier.
 
Laatst bewerkt:
Je weet dat je het kunt, hou je daaraan vast.
Ik heb het rijbewijs al heel lang (1981) en was destijds ook nerveus voor het examen terwijl ik dat normaalgesproken niet was (voor schoolexamens e.d.) Maar ik wilde het motorrijbewijs zó graag dat er toch zenuwen kwamen.

Eerste keer op wat lulligheidjes gezakt. Voor de tweede keer had ik echt zoiets van, ik kan het prima, en dat ga ik laten zien ook.
No problemo met zenuwen toen en gewoon het papiertje gehaald 🙂

Succes donderdag. Je kunt het! 😉
 
Mijn vrouw had afgelopen maand het zelfde, ik heb haar de tip geven om in gedachte te houden dat je een eindje gaat rijden, niet meer en niet minder. Focus je op een lekker stukje motorrijden en vergeet die mannen die in een auto achter je aanrijden. Heb gewoon plezier in het rijden.
Mijn vrouw is geslaagd en heeft inmiddels het rijbewijs binnen, de motor stond er al.
Ik wens je veel plezier.
Proficiat, niks is zo leuk om samen te rijden. Veel plezier er mee jullie 2 :]:]
 
Sorry voor de late update allemaal, was met vrienden aan het vieren dat het motorrijbewijs binnen is. Nu nog nog afhalen bij het gemeentehuis en kilometers maken.

Bedankt voor alle tips! En een fijne avond

En, op wat voor motor is je oog gevallen? Je bent vast al stiekem aan het rondkijken..of heb je al wat staan? ;)
 
Suc6 in je motorfiets carrière!
Nu je hebt laten zien dat je een rijbewijs kunt halen begint het echte leren.
Leren motorrijden :t :]
Dit zeg ik niet om te zeiken, maar als aanmoediging. Mijn advies is om nog een tijdje door te gaan met oefenen; hard remmen, uitwijken en vooral anticiperen. Je zegt het zelf ook al: kilometers maken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan