AVD examen en klemrijden door examinator

vinz98

Rookie
31 okt 2010
10
0
Vandaag mijn rijles gehad. De rit nabesproken met mijn rij instructeur. Deze vertelde dat er een CBR examinator is in een fiatje 500 die er een soort sport van maakt om, als je teveel rechts hield bij een splitsing, graag zijn auto ernaast zet met de jolige mededeling dat je dat gat niet had moeten laten vallen. Daarna op het CBR kregen deze examenkandidaten de mededeling dat ze gezakt waren. Het viel voor ergens in Oegstgeest, ter hoogte van de
Willem de zwijgerlaan in de buurt omliggende kleine straatjes.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik vind dit wel een beetje iemand in de val lokken en van een laag niveau, of zie ik dat te naïef in?

Graag uw leerzame reacties.
 
Ik zou me eerder druk maken om de rijlessen, die examinator komt wel een keer.....
 
Dat zei de rij instructeur ook maar ik kon het niet geloven, ik moet nog een hoop leren dus.
Maar ik heb nog zoiets van als ik met de auto rij dan word ik ook wel eens ergens ooit gepasseerd. Dat is toch geen ramp? Waarom met de motor dan wel?
 
Laatst bewerkt:
Pik t op als een wijze les en zorg als motorrijder voor je eigen veiligheid en geef zo'n automobilist dus die kans niet....
Als motorrijder ben je gewoon een stuk kwetsbaarder dus moet je inzien wanneer je zulke situaties kan voorkómen.

* zegt zij die ook nog lest en van alles leert en leren moet*
 
Dat zei de rij instructeur ook maar ik kon het niet geloven, ik moet nog een hoop leren dus.
Maar ik heb nog zoiets van als ik met de auto rij dan word ik ook wel eens ergens ooit gepasseerd. Dat is toch geen ramp? Waarom met de motor dan wel?

Wat zei de instructeur? Welkom? :+

Nou, als je met de auto aan de rechterzijde door een andere auto wordt gepasseerd op dezelfde rijstrook heb je echt teveel gezopen?!

En dat je je eigen plekkie moet claimen op de weg is omdat
A) Veel automobilisten denken van "Het is maar een motor" en
B) Je moet er zelf donders goed rekening mee houden dat je op een motor zit en dat jij zelf je eigen bumper bent.
C) Het is gewoon zoals het hoort, we rijden niet allemaal continue op een rotonde in Frankrijk.

Z) Volg gewoon je lessen verder en luister naar je instructeur, het is niet dat die hele dagen lulkoek verkoopt.
 
dat deed hij bij mij ook wel eens, (tijdens lessen dan) daarna laat je het wel uit je hoofd\
liever hij dan een andere weggebruiker.
 
Laatst bewerkt:
Klopt mijn instr. vertelde me dit ook (Amsterdam). Hij had het zelf een keer mee gemaakt tijdens een examen, leerling alsnog wel geslaagd. Vanaf toen leerde hij dit elke leerling en probeerde het zelf ook wel eens (als hij met de auto ging i.p.v gebruikelijke motor).
 
Dat zei de rij instructeur ook maar ik kon het niet geloven, ik moet nog een hoop leren dus.
Maar ik heb nog zoiets van als ik met de auto rij dan word ik ook wel eens ergens ooit gepasseerd. Dat is toch geen ramp? Waarom met de motor dan wel?

Waar het je instructeur waarschijnlijk om gaat is dat jij je plek op de weg als MOTORrijder moet opeisen.
Je moet koekblikken in principe niet de kans geven links naast je te komen op hetzelfde wegvak. Gebeurt dat wel, dan heb je dus je plek niet voldoende ingenomen. Laat me gokken: brommer/scooter gereden? Dan heb je bijna vanzelf de neiging om te ver aan de rechterkant te rijden.
Ik vermoed dat de instructeur je dat verhaal over de examinator heeft verteld om je daar even goed van te doordringen......

Niet te druk om maken, dit vergeet je al niet snel meer...... :Y
 
Leuk verhaaltje, maar ga maar gewoon lessen. De examinator rijdt sowieso niet, dat doet de instructeur.
 
Leuk verhaaltje, maar ga maar gewoon lessen. De examinator rijdt sowieso niet, dat doet de instructeur.

???

Hoe kom je daar nou weer bij. De examinator rijd en de instructeur zit er naast en geeft instructies. Zou gaan alle AVD examens nu al jaren.
 
Mijn instructeur stak 'm (op de motor) wel 's binnendoor als ik niet goed voorsoorteerde of als de positie fout was :Y
 
~
Vandaag mijn rijles gehad. De rit nabesproken met mijn rij instructeur. Deze vertelde dat er een CBR examinator is in een fiatje 500 die er een soort sport van maakt om, als je teveel rechts hield bij een splitsing, graag zijn auto ernaast zet met de jolige mededeling dat je dat gat niet had moeten laten vallen. Daarna op het CBR kregen deze examenkandidaten de mededeling dat ze gezakt waren. Het viel voor ergens in Oegstgeest, ter hoogte van de
Willem de zwijgerlaan in de buurt omliggende kleine straatjes.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik vind dit wel een beetje iemand in de val lokken en van een laag niveau, of zie ik dat te naïef in?


Dat ligt in Leiden!!
De cbr examen centrum is daar gevestigd( Smaragdlaan 99A)Leiden

Edit: beetje offtopic

Ik heb de voordeel dat ik mijn examen AVB op een pakeerplaats gehouden wordt.De eerste 3 dagen achter elkaar neem ik de rijlessen en op de 4e dag heb ik mijn examen ,die dan op de pakeerplaats wordt gehouden(Ze nemen de examinator mee naar de pakeerplaats)Handig :}
 
Laatst bewerkt:
tsja, zoals de examinator je voor het examen ook zal vertellen, rij alsof hij een normale automobilist is, houdt geen rekening met hem en hoe hij achter je aan komt is zijn probleem. dus als hij ineens bij een stoplicht naast je staat, op dezelfde rijstrook, heb je een fout gemaakt waar de examinator je netjes op wijst, of als je een zure heb, op afstraft... voorkomen door je plek op de weg te claimen.
 
Het viel voor ergens in Oegstgeest, ter hoogte van de
Willem de zwijgerlaan in de buurt omliggende kleine straatjes.



Dat ligt in Leiden!!
De cbr examen centrum is daar gevestigd( Smaragdlaan 99A)Leiden

Dus jij denkt dat er in Nederland maar één Willem de Zwijgerlaan is ??
 
Lullig als je daardoor je papiertje niet haalt maar dan kan je je ook afvragen of de rijinstructeur hier wel voldoende op heeft gewezen. De instructrice waar ik les van had zette haar auto constant naast me als ik een gat liet vallen. Dan leer je het wel af en let je hier extra op tijdens het examen. Mijn examinator was overigens een ervaren motoragent met zo'n grote witte snor en een nors gezicht die je onderweg echt niet tegen wilt komen. Maar wel in één keer door..... :]
 
Ik heb de betreffende examinator met afrijden gehad.
Als je de goede positie op de weg houd en verder geen fouten maakt
zal je gewoon slagen net zoals ik slaagde in een keer.

Beetje offtopic..die beste man ging bijna op zijn bek
doordat hij mijn helm niet had gezien in het gangpad naast de tafel..lekker begin haha
 
Hahaha. Dat is een goeie, bedankt voor de tips allemaal! I know enough.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die examiator je daar niet voor zal laten zakken.
Waarschijnlijk doet hij dit omdat hij merkt dat je een gat open laat.

Als je daarna weer in zo een situatie komt en het gat opvult door de juiste positie te nemen weet de examinator dat je het door hebt.
Maar doe je weer hetzelfde heb je niet van je fout geleerd en ben je gezakt.
Want dat is namelijk 2x dezelfde fout.

Nu je dit weet zal dit je ook bijblijven tijdens het examen dus zal dit geen probleem zijn voor je.

Verders moet je gewoon lekker rijden zoals je zou doen als je het papiertje hebt als je alles voorzichtig gaat doen dan rij je je eigen rit niet en ziet het er uit alsof je geen zelfvertrouwen hebt.

Ooh ja en als je bij een kruispunt komt even ligt je achterrem aantikken en gelijk los laten zo ziet de examinator dat je je aanpast en is tevens gelijk een waarschuwing voor diegene achter je dat die moet opletten.
 
Laatst bewerkt:
Wat zei de instructeur? Welkom? :+

Nou, als je met de auto aan de rechterzijde door een andere auto wordt gepasseerd op dezelfde rijstrook heb je echt teveel gezopen?!

En dat je je eigen plekkie moet claimen op de weg is omdat
A) Veel automobilisten denken van "Het is maar een motor" en
B) Je moet er zelf donders goed rekening mee houden dat je op een motor zit en dat jij zelf je eigen bumper bent.
C) Het is gewoon zoals het hoort, we rijden niet allemaal continue op een rotonde in Frankrijk.

Z) Volg gewoon je lessen verder en luister naar je instructeur, het is niet dat die hele dagen lulkoek verkoopt.

:^
 
Deed die van mij ook tot in den treure.
Tot ik dermate pissed off ervan werd, en extreem boos werd.

Ja, ik zou ook pissed en extreem boos worden, als ik zelf tot in den treure dezelfde fout zou maken :')
 
Laatst bewerkt:
Ooh ja en als je bij een kruispunt komt even ligt je achterrem aantikken en gelijk los laten zo ziet de examinator dat je je aanpast en is tevens gelijk een waarschuwing voor diegene achter je dat die moet opletten.

Onzin.
Onnodig remmen (lees; oplichtende remlichten) is uitermate irritant voor de mensen die achter je rijden :/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan