Hallo allemaal,
Zaterdag is het dan weer zover ik mag weer op voor m'n AVD.Het begon in mei toen ik op het idee kwam om eens een poging te wagen om mijn motor theorie te halen.
Nadat ik een theorieboek had uitgelezen en een paar online oefenexamens verder. Ging ik vervolgens naar CBR : IK WAS GESLAAGD VOOR MN THEORIE!
Vervolgens begon ik met lessen en na 6 lessen was het tijd voor m'n AVB : Foutloos gedaan en Geslaagd!
Eind september had ik mijn AVD examen om 09:10 op een maandag. Examinator was een leuke man die hier en daar wat grapjes maakte zoals : als je een vrouw ziet mag je best wel een keer reffen ( hard gas geven) . Verder was hij heel duidelijk hij zei ook, laat zien dat je een motorrijder bent accelereer snel. Nadat ik hem had uitgelegd welke onderdelen op de motor wat doen stapte ik op de motor en hij in de auto. Examenrit ging voor mijn gevoel Prima! geen cruciale fouten hooguit slordigheid foutjes................... Althans dat dacht ik.
Na een rit van 35 minuten waren we weer terug bij CBR. Toen ik van de motor afstapte en naar de auto van de examinator keek, zag ik dat hij nogal lang aan het praten was met mijn rijsinstructeur. Ze kende elkaar al van andere examens dat was van te voren verteld. met die informatie dacht ik ook dat ze lekker aan het kletsen waren.
Niet dus...........
1e punt
Vervolgens stapte ze uit, de examinator kwam naar me toe en zei het volgende :
Wij waren in de auto aan het kletsen over allerlei dingen hoor dus niet aan het roddelen over jou. Maar zie het als positief maar joh helaas moet ik je teleurstellen je bent GEZAKT......... Ik schrok er heel erg van en kon wel janken op dat moment het kwam zo onverwachts. Vervolgens kwam de uitleg waarom ik gezakt was. Ik reed op een 2-baans snelweg op de linkerbaan en was twee vrachtwagens aan het inhalen. Terwijl ik dit aan het doen was kwam er een afslag aan, de vrachtwagens schoven op naar rechts ( dus het waren even 3 banen.) Omdat de vrachtwagens dit deden had ik zoiets van waarom zou ik dan nog links blijven en ik schoof dus op naar rechts. Volgens de examinator deed ik dit op een gevaarlijke punt ( ik denk dat hij dode hoek bedoelde) de vrachtwagens hadden mij niet kunnen zien. Ik ben van mening dat die vrachtwagens de afslag moesten hebben en dus never nooit terug zouden komen op de 2 baans snelweg.......
2e punt was :
ik had een afslag met 2 rijstroken en aan het einde van de weg kwamen stoplichten ( 2 banen rechtdoor 1 baan naar rechts) Tijdens de afslag reed ik op de meest linker rijstrook. De examinator vertelde ongeveer 300 meter van te voren dat ik dus naar rechts moest aan het einde van de weg. ik moest dus 2 banen opschuiven terwijl het vol zat met vrachtwagens. Ik zag geen mogelijkheid om even flink gas te geven omdat ik een hele lange rij van vrachtwagens zag. ook zat er nog een aardige bocht in de afslag waar je niet al te hard voorbij kan. Dus zocht ik ruimte tussen 2 vrachtwagens en plaatste ik mezelf netjes daar tussenin ( Oke misschien niet de 3 seconde regel maar ik reed ondertussen ook 70 a 80 km per uur)
De examinator was hier ook van mening dat ik gewoon flink gas had kunnen geven en vervolgens 2 banen had kunnen opschuiven.
Ook miste hij het stukje echte motorrijder........
Verder zei m'n examinator als je hier de volgende keer op let dan slaag je 1000% want je rijdt gewoon goed op die 2 punten na
Maar goed zaterdag is het dan weer zover! Ik mag weer op voor 'm'n AVD examen. Hebben jullie nog tips? ik hoop in ieder geval dat er op zaterdag minder vrachtverkeer is .
Zaterdag is het dan weer zover ik mag weer op voor m'n AVD.Het begon in mei toen ik op het idee kwam om eens een poging te wagen om mijn motor theorie te halen.
Nadat ik een theorieboek had uitgelezen en een paar online oefenexamens verder. Ging ik vervolgens naar CBR : IK WAS GESLAAGD VOOR MN THEORIE!
Vervolgens begon ik met lessen en na 6 lessen was het tijd voor m'n AVB : Foutloos gedaan en Geslaagd!
Eind september had ik mijn AVD examen om 09:10 op een maandag. Examinator was een leuke man die hier en daar wat grapjes maakte zoals : als je een vrouw ziet mag je best wel een keer reffen ( hard gas geven) . Verder was hij heel duidelijk hij zei ook, laat zien dat je een motorrijder bent accelereer snel. Nadat ik hem had uitgelegd welke onderdelen op de motor wat doen stapte ik op de motor en hij in de auto. Examenrit ging voor mijn gevoel Prima! geen cruciale fouten hooguit slordigheid foutjes................... Althans dat dacht ik.
Na een rit van 35 minuten waren we weer terug bij CBR. Toen ik van de motor afstapte en naar de auto van de examinator keek, zag ik dat hij nogal lang aan het praten was met mijn rijsinstructeur. Ze kende elkaar al van andere examens dat was van te voren verteld. met die informatie dacht ik ook dat ze lekker aan het kletsen waren.
Niet dus...........
1e punt
Vervolgens stapte ze uit, de examinator kwam naar me toe en zei het volgende :
Wij waren in de auto aan het kletsen over allerlei dingen hoor dus niet aan het roddelen over jou. Maar zie het als positief maar joh helaas moet ik je teleurstellen je bent GEZAKT......... Ik schrok er heel erg van en kon wel janken op dat moment het kwam zo onverwachts. Vervolgens kwam de uitleg waarom ik gezakt was. Ik reed op een 2-baans snelweg op de linkerbaan en was twee vrachtwagens aan het inhalen. Terwijl ik dit aan het doen was kwam er een afslag aan, de vrachtwagens schoven op naar rechts ( dus het waren even 3 banen.) Omdat de vrachtwagens dit deden had ik zoiets van waarom zou ik dan nog links blijven en ik schoof dus op naar rechts. Volgens de examinator deed ik dit op een gevaarlijke punt ( ik denk dat hij dode hoek bedoelde) de vrachtwagens hadden mij niet kunnen zien. Ik ben van mening dat die vrachtwagens de afslag moesten hebben en dus never nooit terug zouden komen op de 2 baans snelweg.......
2e punt was :
ik had een afslag met 2 rijstroken en aan het einde van de weg kwamen stoplichten ( 2 banen rechtdoor 1 baan naar rechts) Tijdens de afslag reed ik op de meest linker rijstrook. De examinator vertelde ongeveer 300 meter van te voren dat ik dus naar rechts moest aan het einde van de weg. ik moest dus 2 banen opschuiven terwijl het vol zat met vrachtwagens. Ik zag geen mogelijkheid om even flink gas te geven omdat ik een hele lange rij van vrachtwagens zag. ook zat er nog een aardige bocht in de afslag waar je niet al te hard voorbij kan. Dus zocht ik ruimte tussen 2 vrachtwagens en plaatste ik mezelf netjes daar tussenin ( Oke misschien niet de 3 seconde regel maar ik reed ondertussen ook 70 a 80 km per uur)
De examinator was hier ook van mening dat ik gewoon flink gas had kunnen geven en vervolgens 2 banen had kunnen opschuiven.
Ook miste hij het stukje echte motorrijder........
Verder zei m'n examinator als je hier de volgende keer op let dan slaag je 1000% want je rijdt gewoon goed op die 2 punten na
Maar goed zaterdag is het dan weer zover! Ik mag weer op voor 'm'n AVD examen. Hebben jullie nog tips? ik hoop in ieder geval dat er op zaterdag minder vrachtverkeer is .
Laatst bewerkt: