Avies gevraagd over sv650 en deauville 650

jac73

MF veteraan
12 jun 2007
2.646
1
Kerkrade
Goedendag mede motorrijders,

ik ga dit weekend kijken naar 2 compleet verschillende motoren.
SV650 van 99 en naar een deauville 650 van 2000.

wat zijn de specififice min,aandachts punten van deze motoren.
Waar moet ik opletten bij een cardan aandrijving.

Ik rij zelf nu een rf900r, en weet dat bij dit type motoren de 2de versnelling een zwak punt is.


Ik wil graag een andere motor,om dat ik dit jaar geholpen ben aan het carpaal tunnel sydroom en wil nu graag een motor waar ik recht op kan zitten.
ook wil ik nu graag een motor waarbij ik normaal met mijn voeten op de grond kom.
En genoeg koppel heeft. en liefst niet te zwaar in gewicht.

Ik ben al bij diverse motorzaken geweest voor advies, en het geen wat ik graag zou willen is niet haalbaar.
Ik ben 1.63 en heb al speciale laarzen.

Dus ik heb mijn " eis" voor genoeg koppel laten varen, en ga nu kijken voor een 2 cilinder .Omdat zoals ik gehoord heb deze wel redelijk wat koppel heeft in het begin, in tegenstelling tot een 4 cilinder die het vermogen verdeeld over het gehele bereik.


Een heel verhaal en een hoop vragen, hopelijk kunnen jullie mij van advies voorzien.
Alvast bedankt.
 
Deauville is een futloos ding,maar wel comfortabeler als een SV650.
Een SV650 is een stuk sportiever en de zit dus ook.Maar beide zijn niet
te vergelijken met een RF900 die veel krachtiger is.
Een SV 650 komt dan nog het meest in de buurt van wat je gewend ben.
Maar goed dat zal je zelf wel ondervinden tijdens de proefrit.
 
Laatst bewerkt:
Misschien ook handig om te melden waar je de motor voor nodig hebt.
Wat ga er mee doen? Af en toe toeren? Regelmatig woon-werk verkeer? Buitenwegen of veel snelweg?
 
Ik persoonlijk zou van die 2 altijd de SV kiezen.

Een deauville vind ik zo'n zielloos ding (persoonlijk natuurlijk)
 
Misschien ook handig om te melden waar je de motor voor nodig hebt.
Wat ga er mee doen? Af en toe toeren? Regelmatig woon-werk verkeer? Buitenwegen of veel snelweg?
Ik heb rf 900 r 9 jaar geleden gekocht voor woon werk verkeer en toeren en af en toe een dagje op het circuit.
Nu wil ik de motor voornamelijk gaan gebruiken om te gaan toeren( easy going) met mijn vriend .Hij rijd een YAMAHA XVS950CU ik heb zelf ook al gereden op de motor, maar dit is echt niks voor mij De zithouding en het vermogen was wel lekker maar,de manier van sturen :N krijg ik last van mijn bovenarmen.
 
Deauville is een futloos ding,maar wel comfortabeler als een SV650.
Een SV650 is een stuk sportiever en de zit dus ook.Maar beide zijn niet
te vergelijken met een RF900 die veel krachtiger is.
Een SV 650 komt dan nog het meest in de buurt van wat je gewend ben.
Maar goed dat zal je zelf wel ondervinden tijdens de proefrit.

Ik wil er wel een superbike stuur op laten monteren.
 
Als je gaat kijken naar een SV650 naam aan de N versie, zou ik die boven een Deauville verkiezen, SV stuurt lekker en toch net wat sportiever en wat meer pit met de V twin, Dea 650 is wat relaxter ww motor in mijn oog.
maar je moet natuurlijk zelf proefrijden om te kijken wat lekker rijd, voor de SV zijn er geen special punten waar je op moet letten zover ik weet.
 
voor de SV zijn er geen special punten waar je op moet letten zover ik weet.
Van bepaalde jaren loopt er wel eens een blok vroegtijdig in de soep?
Welke jaren weet ik niet. :+

Ik heb een NTV650 gehad, beetje de voorloper van de Deauville.
Verkocht met 110.000 kilometer en op de uitlaat na ( zwak punt ) nooit wat mee gehad.

Met zoveel plastic erop als Deauville is de motor wel een stuk oubolliger geworden. :Y
Maar misschien is deze wel heel functioneel voor TS. :]
 
Van bepaalde jaren loopt er wel eens een blok vroegtijdig in de soep?
Welke jaren weet ik niet. :+

Ik heb een NTV650 gehad, beetje de voorloper van de Deauville.
Verkocht met 110.000 kilometer en op de uitlaat na ( zwak punt ) nooit wat mee gehad.

Met zoveel plastic erop als Deauville is de motor wel een stuk oubolliger geworden. :Y
Maar misschien is deze wel heel functioneel voor TS. :]

is de soep lopen had toch ook met wheelys te maken dat de olie dan niet bij de voorste cylinder kwam.
 
Voor ww verkeer heeft de Deauville wel het voordeel dat hij koffers heeft,dat is ook
handig als je een keer een lange toer rit wil maken naar het buitenland.
 
heb een tijdje geleden een deau binnen gehad met een rotte uitlaat waar alle uitlaatbouten van braken als je er naar keek, maar altijd lopen en was van voor de oorlog
 
Je kan bijv. ook eens naar Moto Guzzi Breva kijken. Recht op en een cardan. Ook de Guzzi Nevada heeft een lage zit.

grtz,

Cees
 
laatste moto 73 staat een verslag van een deauvile met 145000 km op de teller, schijnt nogal wat problemen met de remmen te hebben gehad
 
heb zelf een vstrom , zelfde blok als sv 15000 km gereden in 10 maanden , buiten een lekke band geen problemen gehad
 
thanks allemaal voor jullie reactie en advies. De sv gaat het niet worden . Vandaag wezen kijken en helaas geen proefrit kunnen maken. Ik kwam net met een voet goed aan de grond. Bij een motordealer had dat ik het wel geprobeerd maar niet bij een particulier .
 
Misschien eens naar een Ducati monster kijken?
Die zijn iets lager.
 
Misschien eens naar een Ducati monster kijken?
Die zijn iets lager.

Lijkt mij geen ideale motor voor iemand die geopereerd is, koppelingen gaan
vrij zwaar bij Ducati motoren,zeker voor een vrouw geen pretje.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog even gaan kijken bij een nadere motordealer. Daar ook wederom gaan proefzitten zelfs op choppers en harleys :X .
En heb mijn motor gevonden. *O* *O* *O* *O*
Een svf650 van 2011
super zit kom met beiden benen plat op de grond en heb zelfs nog ruimte over. en lekker licht.
Nog niet gereden , omdat het prijskaartje niet overeen komt met mijn spaarpotje.Maar ik heb nu gelukkig wel een type gevonden wat echt bij mij past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan