Avon banden, ervaringen?

MisterGTR

MF'er
14 jul 2009
178
0
Wie heeft er ervaring mat Avon banden.
Alle input is welkom.

Ik heb een GTR 1000 en kan geen Dunlop D205 Sportmax Touring banden meer kopen
omdat deze niet meer gemaakt worden.
Ik heb nu de volgende banden gevonden:
Storm 2 Ultra 110/80ZR18 (58W) front
Azaro ST 150/80ZR16 (71W) rear

Graag opmerkingen algemeen zodat ik, aan de hand van alle opmerkingen,
na kan gaan of Avon banden wel of niet een goede keuze is.

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Avon is een prima merk voor de choppers, ik heb er geen ervaring mee op wat snellere fietsen. Volgens mij moet je even goed opletten tot welke snelheid de fabrikant de toepassing opgeeft. Die is bij de bredere Avon banden over het algemeen wat lager dacht ik.

Het beste neem je altijd een voor en achterband uit dezelfde lijn.
 
Laatst bewerkt:
Mijn paar honderd kilomter oude Avon achterband (sportband, is al even geleden) was echt een drama. De grip was al niet fantatstisch, maar van het een op het andere moment werd hij echt dramatisch. Bleek over de volle breedte van links naar rechts open aan het scheuren te zijn.

Contact opgenomen met AVon Nederland, wilde mij niet helpen. Avon in Engeland gemaild, die hebben mij verschillende malen beloofd actie te ondernemen, maar dat is nooit gebeurd.

Avon: :r :r :r
 
Laatst bewerkt:
Avon is een prima merk voor de choppers, ik heb er geen ervaring mee op wat snellere fietsen. Volgens mij moet je even goed opletten tot welke snelheid de fabrikant de toepassing opgeeft. Die is bij de bredere Avon banden over het algemeen wat lager dacht ik.

Het beste neem je altijd een voor en achterband uit dezelfde lijn.


Dat is zeker niet altijd waar.

Heeft Michelin geen passende banden?
 
Laatst bewerkt:
120/70 R 18 59 V TL M/C FRONT K701F
DUNLOP

150/80 R 16 71 V TL M/C REAR K700J
DUNLOP


En er zijn nog wel meer bandjes die voldoen op jouw motor.