Avon banden, ervaringen?

MisterGTR

MF'er
14 jul 2009
178
0
Wie heeft er ervaring mat Avon banden.
Alle input is welkom.

Ik heb een GTR 1000 en kan geen Dunlop D205 Sportmax Touring banden meer kopen
omdat deze niet meer gemaakt worden.
Ik heb nu de volgende banden gevonden:
Storm 2 Ultra 110/80ZR18 (58W) front
Azaro ST 150/80ZR16 (71W) rear

Graag opmerkingen algemeen zodat ik, aan de hand van alle opmerkingen,
na kan gaan of Avon banden wel of niet een goede keuze is.

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Avon is een prima merk voor de choppers, ik heb er geen ervaring mee op wat snellere fietsen. Volgens mij moet je even goed opletten tot welke snelheid de fabrikant de toepassing opgeeft. Die is bij de bredere Avon banden over het algemeen wat lager dacht ik.

Het beste neem je altijd een voor en achterband uit dezelfde lijn.
 
Laatst bewerkt:
Mijn paar honderd kilomter oude Avon achterband (sportband, is al even geleden) was echt een drama. De grip was al niet fantatstisch, maar van het een op het andere moment werd hij echt dramatisch. Bleek over de volle breedte van links naar rechts open aan het scheuren te zijn.

Contact opgenomen met AVon Nederland, wilde mij niet helpen. Avon in Engeland gemaild, die hebben mij verschillende malen beloofd actie te ondernemen, maar dat is nooit gebeurd.

Avon: :r :r :r
 
Laatst bewerkt:
Avon is een prima merk voor de choppers, ik heb er geen ervaring mee op wat snellere fietsen. Volgens mij moet je even goed opletten tot welke snelheid de fabrikant de toepassing opgeeft. Die is bij de bredere Avon banden over het algemeen wat lager dacht ik.

Het beste neem je altijd een voor en achterband uit dezelfde lijn.


Dat is zeker niet altijd waar.

Heeft Michelin geen passende banden?
 
Laatst bewerkt:
120/70 R 18 59 V TL M/C FRONT K701F
DUNLOP

150/80 R 16 71 V TL M/C REAR K700J
DUNLOP


En er zijn nog wel meer bandjes die voldoen op jouw motor.
 
Wij monteren alleen Avon bij gebrek aan beter... Volgens mij is er best wat beter te krijgen en qua prijs maakt het elkaar niet zoveel denk ik...
Pirelli heeft ook wel wat als ik het goed heb..

Als ik er morgen aan denk zal ik eens kijken wat er te leveren is
 
Kun je dat uitleggen?

Zal het proberen, aan de hand van een quote vanaf een ander forum:

Ik rij zelf met de combinatie van Michelin Pilot Power 2CT voor en Pilot Road2 achter. De Power 2CT voorband is wat ronder dan de Road2 en daardoor kan je hem wat gemakkelijker plat leggen in de bochten en geeft hij ribbels en beschadigingen in het wegdek wat minder hard door als vibraties in het stuur. Maar de Road2 gaat twee keer zo lang mee.

In dit geval dus 2 Michelins, maar heb ook wel eens iemand gehoord die uitermate
tevreden is met een combinatie van zelfs twee verschillende merken.
Maar dat kan ik niet meer terugvinden. -O-

Hoe dan ook, waar het op neer komt is dat je een ideale combinatie moet vinden,
waarbij je genoeg grip hebt en lang genoeg mee kan doen.

Ik heb trouwens gewoon voor en achter Pilot Road2 liggen, en dat bevalt wel goed.
 
Zal het proberen, aan de hand van een quote vanaf een ander forum:In dit geval dus 2 Michelins, maar heb ook wel eens iemand gehoord die uitermate
tevreden is met een combinatie van zelfs twee verschillende merken.
Maar dat kan ik niet meer terugvinden. -O-

Hoe dan ook, waar het op neer komt is dat je een ideale combinatie moet vinden,
waarbij je genoeg grip hebt en lang genoeg mee kan doen.

Ik heb trouwens gewoon voor en achter Pilot Road2 liggen, en dat bevalt wel goed.

Dat kan idd een hele mooie combi opleveren, soms kan het niet anders dan 2 merken te combineren omdat ze niet allebei een juiste band hebben.
Let wel op het grip verschil, een Power combineren met een Road kan natuurlijk tenzij je echt hard gaat rijden... Dan zal de Road grip verliezen waar de Power nog grip voldoende biedt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag net mijn 1e Avon Azaro ST46 150x80x16 ontvangen, via internet besteld voor € 117,91. Ik heb tot nu toe altijd Bridgestone BT45 onder mijn GSX1100F gehad, deze gaan echter slechts 5000 km mee. Op de Duitse type site rijdt 60% met de Avons en zijn er erg enthousiast over, vandaar mijn keuze nu.

grtz,

Cees
 
Ik heb vandaag net mijn 1e Avon Azaro ST46 150x80x16 ontvangen, via internet besteld voor € 117,91. Ik heb tot nu toe altijd Bridgestone BT45 onder mijn GSX1100F gehad, deze gaan echter slechts 5000 km mee. Op de Duitse type site rijdt 60% met de Avons en zijn er erg enthousiast over, vandaar mijn keuze nu.

grtz,

Cees

Ik ben benieuwd hoe de handling in bochten is met droog en nat wegdek.
Laat je het me weten?
 
Heb zelf een Avon gehad onder mn cbr. Grip met koude banden was niet geweldig, duurde ook best een tijdje voordat ze voldoende opgewarmd waren om lekker bochtjes te kunnen nemen.
 
ik heb jarenlang met Avon gereden. eerst op roadrunners, daarna op phenom's.
Het zijn prima banden en gaan ook lang mee. vandaar dat ik zo lang trouw geweest ben.
Ik heb er ook klassiekerraces mee gedaan, daar rijden de Nortons en Goldstars ook op Avon.
Het nadeel van Avon is dat ze niet warm worden als het regent.
daar moet je echt rekening mee houden.
 
ik heb jarenlang met Avon gereden. eerst op roadrunners, daarna op phenom's.
Het zijn prima banden en gaan ook lang mee. vandaar dat ik zo lang trouw geweest ben.
Ik heb er ook klassiekerraces mee gedaan, daar rijden de Nortons en Goldstars ook op Avon.
Het nadeel van Avon is dat ze niet warm worden als het regent.
daar moet je echt rekening mee houden.

Avon's gaan lang mee omdat ze volgens mij van beton zijn dat ze zwart geschilderd hebben.

Mijn paar honderd kilomter oude Avon achterband (sportband, is al even geleden) was echt een drama. De grip was al niet fantatstisch, maar van het een op het andere moment werd hij echt dramatisch. Bleek over de volle breedte van links naar rechts open aan het scheuren te zijn.

Contact opgenomen met AVon Nederland, wilde mij niet helpen. Avon in Engeland gemaild, die hebben mij verschillende malen beloofd actie te ondernemen, maar dat is nooit gebeurd.

Avon: :r :r :r


:^

:r avon!

voor mij echt nooit meer.

Zat een voorband van avon op toen ik de motor kocht. Ding was keihard en geen grip.
Al enkele keren een stapje opzij gezet (achter kan nog, voor wil je dat echt niet) en maar gewoon vervangen toen de achterband aan vervanging toe was

avon :N
 
Avon's gaan lang mee omdat ze volgens mij van beton zijn dat ze zwart geschilderd hebben.:^

:r avon!

voor mij echt nooit meer.

Zat een voorband van avon op toen ik de motor kocht. Ding was keihard en geen grip.
Al enkele keren een stapje opzij gezet (achter kan nog, voor wil je dat echt niet) en maar gewoon vervangen toen de achterband aan vervanging toe was

avon :N
als ze warm zijn kan je alles er mee aan de straat rijden. ik heb regelmatig supersports buitenom voorbij gereden met 40 pk fietsjes.
maar in de regen heb ik regelmatig stapjes opzij gemaakt. in de Geert Timmer heb ik zelfs een heuse powerslide gemaakt met mijn 50 pk Triumph.
om te kotsen vind ik overdreven, het zijn prima banden, als je rekening met de beperkingen houdt.
 
Avon 110/80 -18 AM26 ROADRIDER
150/80 -16 AM26 ROADRIDER
150/80 R16 AV46 AZARO ST

Bridgestone110/80 ZR18 BT023F BATTLAX

Continental 110/80 ZR18 ROAD ATTACK

Dunlop 110/80 ZR18 SPMAX ROADSMART
150/80 R16 K700J

Metzeler 110/80 V18 LASERTEC
150/80 VB16 LASERTEC

Michelin 110/80 ZR18 PILOT ROAD 2

Pirelli 110/80 -18 SPORT DEMON
150/80 -16 SPORT DEMON

Als ik het zo zie zou ik lekker voor een setje Metzeler Lasertec gaan :)
Goed op droog en nat, goedkoper dan Avon.... :]
 
Laatst bewerkt:
:^

:r avon!

voor mij echt nooit meer.

Zat een voorband van avon op toen ik de motor kocht. Ding was keihard en geen grip.
Al enkele keren een stapje opzij gezet (achter kan nog, voor wil je dat echt niet) en maar gewoon vervangen toen de achterband aan vervanging toe was

avon :N

Dat kan je natuurlijk met elk merk band gebeuren. Als die motor een paar jaar stilgestaan heeft droogt elke ban uit.

Ik heb zelf goede ervaringen met Avon, uiteraard is dit geheel afhangklijk van van het type band wat je kiest.

Zelf rij ik nu Michelin Road 2, goede natte en droge grip en toch een lange levensduur. Prima banden
 
En van links naar rechts openscheuren gebeurd ook dagelijks? Bij een band die er net en paar maanden onder zat en vervolgens een hoop beloven en niets doen?
 
Er is inderdaad (vooral door de achterbandmaat) weinig te koop.
De Metzeler Lasertec is inderdaad een goede keuze voor weinig geld. En een diagonaalband, waarmee de motor toendertijd ook ontwikkeld is geworden. Het grappige is wel dat deze er alleen voor GTR-en t/m 1993 zijn.
Dunlop heeft ook nog de K700/K701 banden speciaal voor deze motor vanaf 1994 (dan heeft hij een 120/70-18 voorwiel). Ze zijn nog leverbaar, maar ik heb ze zelfs nog nooit gezien, en zeker geen ervaring mee.
 
Er is inderdaad (vooral door de achterbandmaat) weinig te koop.
De Metzeler Lasertec is inderdaad een goede keuze voor weinig geld. En een diagonaalband, waarmee de motor toendertijd ook ontwikkeld is geworden. Het grappige is wel dat deze er alleen voor GTR-en t/m 1993 zijn.
Dunlop heeft ook nog de K700/K701 banden speciaal voor deze motor vanaf 1994 (dan heeft hij een 120/70-18 voorwiel). Ze zijn nog leverbaar, maar ik heb ze zelfs nog nooit gezien, en zeker geen ervaring mee.

Die K700/K701 heb ik ook gehad, heeft te hard rubber en geen goede bochten handling.
Bij Michelin hebben ze alleen nog maar Macadam en dat zijn banden die nooit meer verslijten, dus ook te hard rubber. Die durf ik dus helemaal niet te rijden.
Ik heb inderdaad ook een advies Metzeler Lasertec gehad.
En vroeg me af of Avon goede sport/tour banden heeft.
De reacties tot nu toe, over Avon, zijn niet erg veelbelovend.
Ik heb nog ongeveer zo'n 9 Kkm te gaan voordat ik beide banden moet vervangen.
Maar dat is zo gebeurd. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan