Avon Distanzia AM43/44 onder een DR 500S

Zeeuwmeeuw

MF veteraan
Beste luitjes,

Ik zit een beetje in dubio betreffende de aanschaf van een nieuw setje rubber voor m'n ouwe DR 500S uit '83.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kom niet echt recente berichten tegen betreffende de Avon Distanzia banden die ik op het oog heb.
(Owh ja, er hebben noppen onder gezeten maar ik heb toch liever een wegprofiel)
Op het grote internet kom je zoveel verschillende recensies tegen :?
Veel mensen vinden het leuke banden op het droge maar als het regent vinden ze het waardeloos, een Duits motorblad heeft ze getest en de band kwam in de top 3 en die vertelden weer dat de band het goed deed op nat wegdek.
Al met al.........daar wordt een mens niet echt wijzer van.

Afijn, mijn feitelijke vraag is eigenlijk, wie heeft er met zo'n band ervaring onder een motorfiets die licht van gewicht is.
Er is blijkbaar nogal een groot verschil als je zo'n band onder een lichte of zware fiets steekt.
 
Dat laatste is zeker waar.

Ik heb ervaring met Metzeler Tourance en Michelin Anakee en heb ook wel een paar keer op Distanzia's gereden. (ervaringen op een bmw f650en pegaso).

De tourance vind ik niet goed genoeg. Als je daar reviews van zoekt vind je alleen maar lovende ervaringen van BMW GS rijders. Zo'n band gedraagt zich dan toch anders op een dikke motor dan op een iets lichtere .

Maar tot the point, ik heb die Distanzia droog gereden, rijdt prima. Anakee vind ik wel het beste van de drie die ik noemde, maar die is relatief zacht (slijt een tikje harder) en iets duurder. Als ik echter weer allroad banden kocht nam ik ze in plaats van Tourances.
 
Het klopt idd dat de meeste tests van zulk soort banden, althans degene ik ik heb gevonden, over het algemeen op GS'en e.d. zwaardere motorfietsen waren.

Die Anakee hebben ze helaas niet in mijn maat dacht ik gezien te hebben en verder is het een woon-werk gebakkie dus een beetje uithoudingsvermogen is ook wel fijn.

Het zal dan toch wel de Avon worden............als het tenminste nog eens droog wordt in NL '(
 
Als je goedkoop wilt rijden, kijk dan ook eens naar Heidenau. Daar lees je veel enthousiaste verhalen over.
 
Ik rij er al jaren mee, en enige minpunt is dat ze hard slijten in het zand. Nuja minpunt, in het zand zijn ze een groot minpunt omdat het nu eenmaal wegbanden zijn...maar je wil eens wat he.....op het asfalt gaan ze lang mee btw.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat m'n voorband na bijna 5 jaar (en een km of 30.000) toch wel wat bobbelig wordt.
Maar al met al goede bandjes voor een leuke prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan