Avontuurlijk middagje

Wile E. Coyote

MF veteraan
17 apr 2002
1.310
0
Groningen
Ik ben net terug van een stukje toeren door Noord-Groningen...

Eerst bijna een ge-sandwiched tussen 2 auto's op de weg groningen-winsum waar plotseling een file opdook (trailer wou eigen truck inhalen |( ).

Toen, in the middle of nowhere, zonder benzine gestaan omdat ik dus om moest rijden... (vriendelijke boerin wou me wel helpen :} : })

En tenslotte, als klap (letterlijk) op de vuurpijl, wou m'n brommer rechtdoor waar ik linksaf wou. En dat was jammer, want er was geen rechtdoor :+
En jawel, Tadaaaaaa, m'n eerste schuiver(tje) '(

Kortom: ben blij dat ik thuis ben.
 
hectisch ritje dus

mooi weer , weekend in zicht, oogkleppen op
en gaan met die koekblikken en het suffe hoofd
 
Ik ben net terug van een stukje toeren door Noord-Groningen...

Eerst bijna een ge-sandwiched tussen 2 auto's op de weg groningen-winsum waar plotseling een file opdook (trailer wou eigen truck inhalen |( ).

Toen, in the middle of nowhere, zonder benzine gestaan omdat ik dus om moest rijden... (vriendelijke boerin wou me wel helpen :} : })

En tenslotte, als klap (letterlijk) op de vuurpijl, wou m'n brommer rechtdoor waar ik linksaf wou. En dat was jammer, want er was geen rechtdoor :+
En jawel, Tadaaaaaa, m'n eerste schuiver(tje) '(

Kortom: ben blij dat ik thuis ben.
Zijn de stukken nog heel?
 
Niet echt een middag de je vaker mee wilt maken.

Wat was de oorzaak van die schuiver?
 
Ik ben net terug van een stukje toeren door Noord-Groningen...

Eerst bijna een ge-sandwiched tussen 2 auto's op de weg groningen-winsum waar plotseling een file opdook (trailer wou eigen truck inhalen |( ).

Toen, in the middle of nowhere, zonder benzine gestaan omdat ik dus om moest rijden... (vriendelijke boerin wou me wel helpen :} : })

En tenslotte, als klap (letterlijk) op de vuurpijl, wou m'n brommer rechtdoor waar ik linksaf wou. En dat was jammer, want er was geen rechtdoor :+
En jawel, Tadaaaaaa, m'n eerste schuiver(tje) '(

Kortom: ben blij dat ik thuis ben.

Misschien dat je nog blijer was geweest als je niet van huis was gegaan '(
 
De oorzaak van de schuiver was het blokkeren van beide wielen bij het aanremmen van een bocht. Er lag erg veel grind op de weg en dat zag ik te laat. Eerst blokkeerde het achter- en daarna het voorwiel. Vervolgens 15- 20 meter glijdend en glibberend richting een boom.., slik!
In de berm beland kom ik weer enigzins sturen en en beetje (meer) afremmen, maar toen ik bijna stilstond viel ik alsnog |(

Schade:
Ikke: Op een paar blauwe plekken na, nix *D
TDM-metje: Een verbogen schakelpedaal en het stuur heeft een tikkie gehad ( waar precies weet ik nog niet, maar het stuur staat ietsje scheef t.o.v. het balhoofd) en verder geen schade dus valt ’t eigenlijk nog mee :)

Ondertussen is ’t adrenalineniveau gelukkig weer wat gezakt... 8-)

Oh ja, nog :} :} :} voor de aardige Virago-rijder die me geholpen heeft!!!
 
Als het stuur scheef staat t.o.v. balhoofd:

Voorvorkpoten even oplossen en vervolgens met je wiel tegen een muurtje, de juiste kant op, stoten. Soms moet je best een klap geven! Vervolgens voorvorkpoten weer vast zetten en voila!

Heb ik een keer met mijn eerste motor gehad, werkt prima (jiffy was ingeklapt :( )
 
Vandaag heb ik nog ff geprobeerd om 60kmh met mijn ogen dicht te rijden, er kwam namelijk een heel erg prikkend vliegje in mijn oog :( :( ... Wil toch niet zo goed, dat blind rijden...

Nog ff eigenwijs geweest door het bordje waarop stond: "weg niet volledig verhard" niet te geloven... Het klopte dus :( :(

En mezelf bijna in een inhalende auto gereden omdat ik niet in mijn spiegels keek (ja is idd erg stom) |( |( |( |( |(
 
Ik ben net terug van een stukje toeren door Noord-Groningen...

Eerst bijna een ge-sandwiched tussen 2 auto's op de weg groningen-winsum waar plotseling een file opdook (trailer wou eigen truck inhalen |( ).

Toen, in the middle of nowhere, zonder benzine gestaan omdat ik dus om moest rijden... (vriendelijke boerin wou me wel helpen :} : })

En tenslotte, als klap (letterlijk) op de vuurpijl, wou m'n brommer rechtdoor waar ik linksaf wou. En dat was jammer, want er was geen rechtdoor :+
En jawel, Tadaaaaaa, m'n eerste schuiver(tje) '(

Kortom: ben blij dat ik thuis ben.
Je doet je naam eer aan ;)
 
En dus blijven zwaaien naar chopper-rijders, hé!!! :P

Ligt eraan wat voor motor ik op rijd. Gister op een SV650N (zonder kuipje dus, en lijkt ie van voren niet op een sportieve motor) en toen groetten alle chopperrijders wel. RARA. Naja het is maar goed dat ik zelf weer een andere motor heb gekocht waar ze niet naar groeten })
 
Was gisterenavond op een lange expres weg aan het rijden, het laaste licht spingt op groen als ik er bijna ben, gooi het gas open, als ik net over de 200 zit zie ik uit mijn rechterooghoek iets afkomen, KNAL een hommel op mijn vizier.
Ik zag geen reet meer en mijn nek deed pijn van de impact (kun je die rotbeesten aanklagen???)

Voorzichtig gestopt op de pechstrook, ff mijn vier wat schoon gewreven. Wat zag ik? mijn vizier gebarsten. Rotbeest
 
Dood aan alle insecten!!
Dat waren dus in ieder geval 2 minder gisteren })

Ga nu eerst ff naar m'n stuur kijken en dan weer achter Roadrunner aan jagen denk ik zo... :P
 
Ik ben net terug van een stukje toeren door Noord-Groningen...

Eerst bijna een ge-sandwiched tussen 2 auto's op de weg groningen-winsum waar plotseling een file opdook (trailer wou eigen truck inhalen |( ).

Toen, in the middle of nowhere, zonder benzine gestaan omdat ik dus om moest rijden... (vriendelijke boerin wou me wel helpen :} : })

En tenslotte, als klap (letterlijk) op de vuurpijl, wou m'n brommer rechtdoor waar ik linksaf wou. En dat was jammer, want er was geen rechtdoor :+
En jawel, Tadaaaaaa, m'n eerste schuiver(tje) '(

Kortom: ben blij dat ik thuis ben.
Das klote :(

Zo'n middagje moet je niet vaak meemaken.

Sterkte ermee :)
 
Je moet ook niet alleen gaan rijden, maar bijvoorbeeld met een KAWA broeder. Volgens mijn informatie loopt de fiets weer okay! *D
 
Het stuk Groningen winsum is een mooie weg (mooi asfalt vooral) maar vaak erg druk...En het stuk Mensingeweer-Winsum is erg lekker!! Gebeuren wel vaak ongelukken, en das minder.
 
Dood aan alle insecten!!
Dat waren dus in ieder geval 2 minder gisteren })

Ga nu eerst ff naar m'n stuur kijken en dan weer achter Roadrunner aan jagen denk ik zo... :P

Succes ermee.

Twee insekten? Mijn motor zit helemaal onder (lange stukken 200+ in duitsland gereden). Heb de mensheid in ieder geval weer een dienst bewezen.
 
Het stuk Groningen winsum is een mooie weg (mooi asfalt vooral) maar vaak erg druk...En het stuk Mensingeweer-Winsum is erg lekker!! Gebeuren wel vaak ongelukken, en das minder.

Ja dat is inderdaad een lekker weggetje 8-)
Nu we toch bezig zijn... mijn favoriete stukje (tot nu toe): Noordhorn - Oldehove :}
Ik zag dat je brommert weer (bijna) klaar is, dus :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan