Avontuurtje en de tering geschrokken, mazzel gehad

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
3
Staphorst
Ik , vanmorgen A28 op, iets na 06.00 uur, lichtmis eraf, paralelweg binnendoor, de hessenpoort op, daar mag je 80, is een weg van 8 km, auto achter me, no problem, gas bij, iets van 150/160 stop anders nooit voor stoplichten, maar dacht van ach ben eens vroeg zal ff stoppen, en...................STOP achter mee, wouten, kwam er aan het eind van de rit vanaf met een waarschuwing, maar ze hadden motor + rijbewijs + 649 euro kunnen vorderen.
Jemig, op dat tijdstip verwacht je die gasten toch niet?
Heb puur mazzl gehad, ze hadden haast einde nachtdienst (tot 07.00 uur) vermoed dat dat het geluk was, kan haast niet anders. En heb geen strafblad in de zin van verkeer, alleen voor ecomische delicten, ik kom van geluk nog eens onder de trein vermoed ik
 
Auto die je volgt = gas los. :X

Afgelopen vrijdagavond nog... Rij over een provinciale weg. Haal auto in (beetje te snel, niet veel). Haal vrachtauto in en heb vrij baan. Voordat ik het gas erop zet eerst nog ff de spiegel gechecked (doe ik altijd als ik iets ingehaald heb) en zie dat die auto ineens ook die vrachtauto inhaalt. Toch maar niet gas erop gezet. Auto heeft mij nog een hele tijd gevolgd. Weet niet of het politie was, maar ik neem dan maar het zekere voor het onzekere. O-)

Maarreh, wel gelijk een paar staatsloten gekocht, zekers. Must be your lucky day. *D
 
Ik , vanmorgen A28 op, iets na 06.00 uur, lichtmis eraf, paralelweg binnendoor, de hessenpoort op, daar mag je 80, is een weg van 8 km, auto achter me, no problem, gas bij, iets van 150/160 stop anders nooit voor stoplichten, maar dacht van ach ben eens vroeg zal ff stoppen, en...................STOP achter mee, wouten, kwam er aan het eind van de rit vanaf met een waarschuwing, maar ze hadden motor + rijbewijs + 649 euro kunnen vorderen.
Jemig, op dat tijdstip verwacht je die gasten toch niet?
Heb puur mazzl gehad, ze hadden haast einde nachtdienst (tot 07.00 uur) vermoed dat dat het geluk was, kan haast niet anders. En heb geen strafblad in de zin van verkeer, alleen voor ecomische delicten, ik kom van geluk nog eens onder de trein vermoed ik

op de hessenpoort wil dat ook zo mooi, deurbloaz'n ;)
 
Auto die je volgt = gas los. :X

Afgelopen vrijdagavond nog... Rij over een provinciale weg. Haal auto in (beetje te snel, niet veel). Haal vrachtauto in en heb vrij baan. Voordat ik het gas erop zet eerst nog ff de spiegel gechecked (doe ik altijd als ik iets ingehaald heb) en zie dat die auto ineens ook die vrachtauto inhaalt. Toch maar niet gas erop gezet. Auto heeft mij nog een hele tijd gevolgd. Weet niet of het politie was, maar ik neem dan maar het zekere voor het onzekere. O-)

Maarreh, wel gelijk een paar staatsloten gekocht, zekers. Must be your lucky day. *D
Verstandig... :} :}

[me]Beemerbuffel vertrouwt meerijdende blikken ook niet.[/me]
 
Auto die je volgt = gas los. :X

Afgelopen vrijdagavond nog... Rij over een provinciale weg. Haal auto in (beetje te snel, niet veel). Haal vrachtauto in en heb vrij baan. Voordat ik het gas erop zet eerst nog ff de spiegel gechecked (doe ik altijd als ik iets ingehaald heb) en zie dat die auto ineens ook die vrachtauto inhaalt. Toch maar niet gas erop gezet. Auto heeft mij nog een hele tijd gevolgd. Weet niet of het politie was, maar ik neem dan maar het zekere voor het onzekere. O-)
Zoiets had ik zaterdag op de dijk Welsum - Wapenveld. Zat hele tijd een motor achter mij aan die op gelijke afstand achter me bleef rijden. Toevallig was ik vlak daarvoor een undercover motoragent tegengekomen.... (zon scheen recht in het stopbordje dus dat viel wel op). Gelukkig rij ik nooit te hard O-) (er zijn MF'ers die dit kunnen bevestigen ;) ), maar het lullige is dus wel dat het een 60km-zone is daar. Heb dus verder maar keurig 60+20 gereden....
 
Auto die je volgt = gas los. :X

Afgelopen vrijdagavond nog... Rij over een provinciale weg. Haal auto in (beetje te snel, niet veel). Haal vrachtauto in en heb vrij baan. Voordat ik het gas erop zet eerst nog ff de spiegel gechecked (doe ik altijd als ik iets ingehaald heb) en zie dat die auto ineens ook die vrachtauto inhaalt. Toch maar niet gas erop gezet. Auto heeft mij nog een hele tijd gevolgd. Weet niet of het politie was, maar ik neem dan maar het zekere voor het onzekere. O-)

:^

laatst ook "iets" sneller dan normaal een volvo ingehaald, ik zag echter iets in mijn ooghoek, dus ik laat het gas los, en blijf in de spiegels kijken. Zitten beide personen aan iets op het dashboard/ onder de binnenspiegel te morrelen :X

Verder maar rustig aan gedaan, totdat ze ineens achter een andere auto aangingen die ons weer net ff nog iets sneller inhaalde :+
Was overigens op de A12 Arnhem - Utrecht.
 
Wat ben je voor figuur? "stop anders nooit voor stoplichten"...

En wouten/BOA's kan je altijd verwachten.. ook op zaterdagochtend 05.15 bijvoorbeeld (multanova onder viaduct)... en vanochtend 06:00 op de A15 (wegwerkzaamheden... nou niet om die tijd) waarschijnlijk ook :( .
 
Auto die je volgt = gas los. :X

:^

zaterdagavond nog. Ik iets te hard O-) over de A59, ineens een auto die vanaf een parkeerplaats volgas wegrijdt en probeert aan te haken. Gas los laten, auto komt langszij rijden. Grote dikke volvo met blauw/rode strepen :X

Hard rijden is geen kunst, hard rijden en in je spiegels het verkeer achter je in de gaten houden wel :P
 
Ook zaterdag nog geprofiteerd van het af en toe in de spiegels kijken. Keek nog ff voordat het gas er vol op ging op de A4.. He, dat lijkt wel.. Naar rechts en even wachten tot de disco Volvo voorbij was...

Scheelt weer een preekje of de vluchtstrook.. (Overigens maar 1 x gehad, in koekblik, door motoragent.. O-) )

:+
 
Als ik normaal op die weg rij, altijd zelfde tijdstip, komt er altijd een VW caddy ofzo achter me aan, drukken zeg maar, nou dan altijd gas erbij, ik rij dan 100??? ca, weet het niet precies, maar die caddy zijn bouwvakkers ofzo, die blazen echt, en dacht vandaag ook van ooh daar heb je die weer, dus gas bij, en het was idd een bolle met een vrouwtje met een VW Sharon of hoe heet zo'n mini VW bestelbus.

Vrouwtje komt net thuis, zeg van zo en zo (zij krijgt altijd boete's, hou je niet voor mogelijk) en rij altijd hard, en gaat vreemd genoeg altijd goed, tot vandaag, zeg haar dit en dat, kreeg alleen maar een waarschuwing, moest je dat koppie zien.

Maar afkloppen, heb puur mazzel gehad
 
Denk dat de kit je heeft laten gaan als beloning voor een goede daad :+


Mazzel gehad!
Peter.

Ps...de electrodes lassen perfect :} :} :}

Dat is mogelijk, nog bezig geweest dezelfde ergens bij te bestellen? Is er aan te komen? Ze lassen echt alles behalve Alu en Gietijzer , maar RVS probleemloos, heb er een doos vol van, goed droog bewaren (vliering)
 
Ik , vanmorgen A28 op, iets na 06.00 uur, lichtmis eraf, paralelweg binnendoor, de hessenpoort op, daar mag je 80, is een weg van 8 km, auto achter me, no problem, gas bij, iets van 150/160 stop anders nooit voor stoplichten, maar dacht van ach ben eens vroeg zal ff stoppen, en...................STOP achter mee, wouten, kwam er aan het eind van de rit vanaf met een waarschuwing, maar ze hadden motor + rijbewijs + 649 euro kunnen vorderen.
Jemig, op dat tijdstip verwacht je die gasten toch niet?
Heb puur mazzl gehad, ze hadden haast einde nachtdienst (tot 07.00 uur) vermoed dat dat het geluk was, kan haast niet anders. En heb geen strafblad in de zin van verkeer, alleen voor ecomische delicten, ik kom van geluk nog eens onder de trein vermoed ik

En maar schelden dat het van die hufters zijn die alleen de staatskas spekken :+
 
Ik sluit me bij de meerderheid aan. Een auto die mij volgt is verd8, ik ga me dus a/d regels houden.

Laatst reed ik zelf op een verdachte wijze achter een groepje van vier bakstenen aan, kijken of ik ze ergens op kon betrappen :P afgezien dat ze aardig doorreden een geen oranje lichten schuwden (maar da's alleen maar legaal) deden ze het netjes.
 
Gistermiddag nog, lekker aan ´t touren O-) , rijdt er plots een Pan of een BMW (undercover-politiemodel- motor)achter me. Hij bleef achter me rijden. Misschien gewoon om een stukkie samen te blaz...rijden, maar ik vertrouwde het niet helemaal.
Dan blijft het gas erbij mij af. Totdat onze wegen splitsten.... }) Weet alleen nog steeds niet of het een copper was :?
 
Undercover rijden er helaas genoeg. Ook ik kom ze regelmatig tegen. Ook als ik een motorrijder hard aan zie komen rijden (modelletje bmw) ga ik van het gas af. Pas alstie weer voorbij is kan het gas er weer op. Heb daarmee al aardig wat euro's bespaard. Omgeving Gouda - Utrecht kom ik ze zeer regelmatig tegen (bordeaux rood). Oppassen dus.
 
Waar herken je die undercover gevallen dan aan?

Wat -ik heb zelf 5 jaar voor justitie gewerkt, na een verkeerde daad de laan uitgestuurd- en nu TIG lasser van beroep, want mot toch wat te doen hebben.

Maar mij is altijd geleerd zolang er geen reden toe is mag ook een wout in een bak of op wielen de max snelheid niet overtreden of andere verkeersovertredingen maken, pas wanneer er reden toe is hebben ze ontheffing van art ??? van de wegen verkeerswet ofzo (is alweer poosje geleden voor mij, 5 jaar exact)

Ze hebben echt geen permantente ontheffing van van alles en nogwat, ook al willen ze dat soms wel graag zo laten doen voorkomen, maar de ene hand wast in die wereld de andere weer, je gaat toch altijd de boot in als je een grote bek op zet bij die gasten, en dat hebben ze graag, ze staan onder druk i.v.m. scoren
 
Ik sluit me bij de meerderheid aan. Een auto die mij volgt is verd8, ik ga me dus a/d regels houden.

Laatst reed ik zelf op een verdachte wijze achter een groepje van vier bakstenen aan, kijken of ik ze ergens op kon betrappen :P afgezien dat ze aardig doorreden een geen oranje lichten schuwden (maar da's alleen maar legaal) deden ze het netjes.
:^ Helemaal mee eens, maar ook voor potentiële flitsauto's ga ik in de ankers. Soms rem ik zelfs voor verdachte containers :X ...
Maar ik neem aan dat je ze niet volgde door het oranje, dat zou voor jou immers rood zijn ;) .
 
Hebben ze niet, kunnen ze niet krijgen, daarom gaan ze maar motorrijders die het wél gemaakt hebben het leven zuur maken :+

Ach, zolang ze maar blijven waarschuwen mogen ze van mij best nachtdiensten draaien ;)
 
Gaat er goed uit zien, binnenkort houden we ons aan de regels met die verkeersdrukte..hehe
 
Dat is mogelijk, nog bezig geweest dezelfde ergens bij te bestellen? Is er aan te komen? Ze lassen echt alles behalve Alu en Gietijzer , maar RVS probleemloos, heb er een doos vol van, goed droog bewaren (vliering)


Zal zaterdag eens effe bij die meneer un N'dorp langsgaan en er nog wat kopen.
Een hele doos hoeft niet want ik hecht het alleen maar en laat het aflassen!
Die lassen roesten toch niet hoop ik?
 
649 euro vorderen ? agenten ? bij 160 waar je 80 mag, bepaalt oom agent toch niets meer behalve overleg met de OvJ ?

anyway, wat hebben we geleerd ? auto's spelen we NIET mee, je rijbewijs spelen we NIET mee, we monteren spiegels waarbij we ook iets anders zien dan onze armen en gaan die spiegels ook nog gebruiken ook ... of niet ? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan