B.B.I.L.'s 2e GSX-R

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.B.I.L.

MF veteraan
29 mrt 2005
8.411
102
Valburg
Mijn huidige GSX-R1100, beter bekend als Twisted Synergy, is al weer enige tijd af en ik geniet er nog iedere dag van. Niet alleen als ik er op rond rijd, maar ook als hij in de woonkamer staat. De laatste tijd heb ik mijn aandacht voornamelijk aan mijn auto (Mercedes-Benz 190E 2.6, 6-cilinder uit 1987) besteed en deze flink verbouwd.

Nu de auto af is wordt hoogtijd voor een nieuw motor project. Dus op zoek gegaan naar iets leuks om op te knappen / te verbouwen / rijdbaar te maken.
Ik kwam een Suzuki GSX-R750 uit 1990 tegen welke al flink was verbouwd door een vorige eigenaar. De huidige eigenaar heeft de motor echter behoorlijk laten verpieteren en heeft geen puf meer om de motor op te knappen.
De schone taak is aan mij om de motor aan te pakken en er een B.B.I.L. 'sausje over heen te gooien'.

Ik zal in dit topic de werkzaamheden bijhouden.

Zo was de GSX-R nog in 2010:
full
 
Laatst bewerkt:
Hee,weer een project! *O*
Hopelijk gaat die lelijke kont er af,haalt de hele lijn uit de fiets. :X
Succes ermee. :+
 
Mijn huidige GSX-R1100, beter bekend als Twisted Synergy, is al weer enige tijd af en ik geniet er nog iedere dag van. Niet alleen als ik er op rond rijd, maar ook als hij in de woonkamer staat. De laatste tijd heb ik mijn aandacht voornamelijk aan mijn auto (Mercedes-Benz 190E 2.6, 6-cilinder uit 1987) besteed en deze flink verbouwd.

Nu de auto af is wordt hoogtijd voor een nieuw motor project. Dus op zoek gegaan naar iets leuks om op te knappen / te verbouwen / rijdbaar te maken.
Ik kwam een Suzuki GSX-R750 uit 1990 tegen welke al flink was verbouwd door een vorige eigenaar. De huidige eigenaar heeft de motor echter behoorlijk laten verpieteren en heeft geen puf meer om de motor op te knappen.
De schone taak is aan mij om de motor aan te pakken en er een B.B.I.L. 'sausje over heen te gooien'.

Ik zal in dit topic de werkzaamheden bijhouden.

Zo was de GSX-R nog in 2010:[afbeelding]


Foto`s van de auto !!! daar zijn vast meer in geintresseerd ..(ik wel in iedergeval :9 )
 
Laatst bewerkt:
Haha.....ik heb bewust de foto´s van mijn Benz weggelaten aangezien het hier over motoren moet gaan.....toch?
Maar als jullie de Benz willen zien zal ik wel wat foto's plaatsen.

Zo was hij toen ik hem kocht (helemaal origineel):
full
 
En zo rij ik er nu mee rond:
full


Gewoon lekker fout en eigenwijs! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Alles zelf gedaan.
full


Kort lijstje met de aanpassingen (niet alles!):
- verlaagd
- 17 inch velgen opgeknapt en gun metal grijs gespoten
- matgrijs gerold
- dak matblauw
- RVS uitlaatdemper
- automatisch dimbare binnenspiegel van een A-klasse
- LED verlichting buiten en binnen
- dashboard opgeknapt met LED's en ultraviolet wijzertjes
- achterbank met hoofdsteunen
- rondom zijplaten en bumpers van een jonger model
- enz

En nu weer verder met mijn nieuwe project.
Zaterdag haal ik de motor op en vanaf volgende week ga ik eens rustig een plan de campagne maken. Misschien moet ik Bassie maar eens contacten om wat informatie over de opbouw te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Nee joh.....men moet vooral niet proberen een Evo na te maken. Dan sla je de plank mis volgens mij.
 
Nee joh.....men moet vooral niet proberen een Evo na te maken. Dan sla je de plank mis volgens mij.


Volgens hebben ze juist op die benz de "plank" op de achterklep geslagen :+

Maar ff een vraag: is de gsx-er van jezelf of ga je hem voor de huidige eigenaar opknappen?
 
Sinds kort volg ik ook dit soort topic's,oorzaak maat van mij is onlangs begonnen met de bouw van een Gixxer 750 1992 straatvechter :) zie foto *D

Ben van nature een circuitlover/rijder maar ga het met de dag steeds leuker vinden die straatvechters :+
Toch maar eens toekomstgericht zoeken naar een 1100 die er uit ziet als een verdoren opa 8-)
De ruimte etc: heb ik nu om een vet project te starten.

Dit topic ga ik dus volgen :Y
full
 
Volgens hebben ze juist op die benz de "plank" op de achterklep geslagen :+
Maar ff een vraag: is de gsx-er van jezelf of ga je hem voor de huidige eigenaar opknappen?

De GSX-R is van mij. Morgen ga ik hem ophalen.
De ideeën beginnen al in mijn hoofd te vormen met wat ik ermee wil gaan doen.
Ik zit te denken aan een oldskool bad-ass naked racer. Korte kont, nummerplaat, kaal....
En sowieso meer kleur....zwart is ook maar zwart, niet echt mijn ding...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan