"B-movie" biker, welke movie dan ???????

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
In allerlei tijdschrift-artikelen over ouwe chops en bobbers duikt steeds vaker de term "B-movie" biker op......

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke films dan bedoeld worden, Easyrider en the Wildbunch ( :Z ) kent iedereen wel maar verder weet ik eigenlijk geen enkele coole ouwe film met coole ouwe motoren...

Wie kan er wel wat titels ophoesten ????
(en op dvd aan mij leveren ;) :) )

en voor de plasticboys , ik bedoel dus niet allerlei wheely/stuntfilmpjes en Ghostrider achtige dingen maar echt ouwe zut uit de 60's en 70's ;)
 
Ik ken er 1tje. The Hard Ride. Met een gigantisch grote hardtail swedish chopper.
Heb em helaas alleen op video, ooit van TV opgenomen. Gaat over een vietnamvetraan die van zijn gestorven maatje "baby" erft en vervolgens zijn maatje naar zijn laatste rustplaats begeleid op de motor.
Wel gaaaaaaaave bike :} :} :}
 
Electra glide in blue.

"I'm here to tell you there ain't nothing in this world I hate worse than that elephant under my ass they make me ride"

Prachtige kwalificatie.
 
ah sorry, ik schreef Wildbunch maar ik bedoelde inderdaad deze....

wat een slappe kutfilm, zelfs modern plasticscootertuig is nog meer underground...

Ik heb hem zelf nooit gezien. Wat vind jij van Easy Rider? Ik kan het niet echt de beste film aller tijden vinden...
 
Grease 2.
De hoofdpersoon bouwd een motor om het meisje te veroveren.

Maar die is de term B-film nog niet eens waard.

Dit heb ik allemaal van horen zeggen. De film zelf nog nooit gezien hoor. O-)


grease_2.jpg
 
De allereerste Mad-Max vindt ik wel leuk,...(nog steeds). :]
Maar die is alweer uit de 80er jaren (of de jaren 80)
die zijn ook cool maar dat is niet het soort films waarnaar verwezen wordt als het over early chops of bobbers gaat.....
 
Easy Rider is dus ook een Badass biker movie....

Ik had hoge verwachtingen van deze film, totdat ik hem daadwerkelijk zag. Totale desillusie.
Een stel hippies op motoren terwijl ze ape-stoned zijn. Het echte biker-gevoel :X
Badass :?

het is gewoon een ouwe baggerfilm, dat is toch algemeen bekend ?
 
Badass :?

het is gewoon een ouwe baggerfilm, dat is toch algemeen bekend ?

Daar zijn ze op die site met "Dill's Biker Movies '99 :: The baddest and best classic b-movie biker action videos around." nog niet achter ;)

Tenzij ze met baddest ook daadwerkelijk de slechtste bedoelen :P
Maar dan zou Vanishing Point er niet tussen staan. En bij de aanvragen staat ook Mad Max :)
 
het word weer eens tijd dat ze een "Goeie" echt uitziende film gaan maken, en niet zoals Torque! :r beetje nep..
 
Easy Rider is dus ook een Badass biker movie....

Ik had hoge verwachtingen van deze film, totdat ik hem daadwerkelijk zag. Totale desillusie.
Een stel hippies op motoren terwijl ze ape-stoned zijn. Het echte biker-gevoel :X
Easy rider is een van de beste films allertijden.Wel meer een road movie dan een "biker film".Prachtige landschappen ondersteund door prachtige muziek.Heb hem thuis en kijk hem zeker een paar keer per jaar.Feitelijk is de landschappelijke achtergrond van de film het enige wat bij een chopper past.Hier in Nederland rij je van dorp naar dorp en doe je ondertussen net een beetje of je in de States rijdt.Op zoek naar de vrijheid met vrouw,kind ,hond en hypotheek.lGod my life sucks.
 
Laatst bewerkt:
Als 80er jaren films ook mogen:

1. stone cold
2. running cool
3. fixing the shadow

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

Wie ze op DVD heeft maakt mij zeeeeer blij met een kopietje..... (ruime vergoeding)
 
"Every which way but loose"

met clint eastwood samen met een oerang oetang

en een hele motorbende Black Widow's op choppers trikes enz. enz.
 
Ik dacht al dat S.I.D. fixing the shadow in zijn rijtje had staan.
Ken je klassiekers. Hele gave film vooral het moment dat SID vanuit zijn woning weg rijdt. Heb ik ook altijd willen doen maar mijn opstapje is te hoog..... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan