B of A1 rijbewijs?

Gezellig achterop de motorscooter. :) @BertV komt hier nog wel eens zie ik. Laatste keer was in mei van dit jaar.
Ja, na 20 jaar motorijden, twee linkerhanden, veel km's en veel wisselen van motor (eigen schuld) werd het onbetaalbaar.

Ik maak nu mijn 15.000 woon-werk km's op een speed pedelec.
 
Ja, na 20 jaar motorijden, twee linkerhanden, veel km's en veel wisselen van motor (eigen schuld) werd het onbetaalbaar.

Ik maak nu mijn 15.000 woon-werk km's op een speed pedelec.

Ik herinner me nog een PCX125 voor woon-werk?
15k is nog best een eindje. Helemaal dus geen motor meer?
 
De PCX, met al het opvoeren en daardoor ellende was samen met de dure problemen van mijn R1100S de reden om te stoppen.

Ja, weer-en-wind, nu met de speed pedelec. Iets meer dan een uur onderweg incl. pontje. (Amersfoort - Tiel )
 
Beginnen met A1 is dikke prima. Je krijgt dan meer verkeersinzicht dan de gemiddelde B blikker ooit zal hebben. Dan daarna gewoon alsnog je B halen

Heb zelf ook A1 > A2 > A doorlopen.. Als je voor je A1 een 125cc motorscooter koopt is het nog leuk ook! of zo'n honda trail / andere enduro bike..
 
De PCX, met al het opvoeren en daardoor ellende was samen met de dure problemen van mijn R1100S de reden om te stoppen.

Ja, weer-en-wind, nu met de speed pedelec. Iets meer dan een uur onderweg incl. pontje. (Amersfoort - Tiel )

Je kan nog altijd elektrisch gaan rijden. BMW C Evolution ofzo, die zijn nu wat schappelijker in prijs. Al heb je dan weer niet de beweging die je met een speed pedelec nog wel hebt. Eigenlijk ben je net te langzaam tussen de auto's en op het fietspad ben je met een zelfmoordmissie bezig. Fietsen an sich vind ik veel gevaarlijker dan motorrijden, met name dus door alle debielen die niet kunnen fietsen, de regels niet kennen en precies weten in te halen op de gevaarlijkste momenten en plekken. :)

Beginnen met A1 is dikke prima. Je krijgt dan meer verkeersinzicht dan de gemiddelde B blikker ooit zal hebben. Dan daarna gewoon alsnog je B halen

Heb zelf ook A1 > A2 > A doorlopen.. Als je voor je A1 een 125cc motorscooter koopt is het nog leuk ook! of zo'n honda trail / andere enduro bike..

125cc motorscooter met A1 is idd nog wel OK, maar beter blijft elektrisch en A1. Dat kan je echt knallen en ga je precies doen wat ze eigenlijk niet willen met A1. :]
 
Ga voor B en koop een Piaggio MP3 met brede wielstand. Die moet je met B rijden, maar je hebt toch het rijgevoel en de leercurve als van een normale motorfiets.
 
Ga voor B en koop een Piaggio MP3 met brede wielstand. Die moet je met B rijden, maar je hebt toch het rijgevoel en de leercurve als van een normale motorfiets.
Moet je wel B gehaald hebben voor 19 januari 2013, en ga gewoon leren motor rijden door een instructeur en niet zelf aan modderen op zo'n MP3.
Mijn advies zou zijn: eerst B en dan A, of met dat code 80 en dan na zoveel tijd automatisch A.
maarja dit heet wel motor-forum dus natuurlijk eerst A en de rest is dan overbodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan