B rijbewijs halen als je A al hebt

Lert

MF veteraan
21 dec 2022
5.170
9.143
Bij Arnhem
Hoe zit het in deze situatie? Als ik theoretatisch gezien m'n autorijbewijs zou willen halen? Zou motortheorie ook voor auto gelden, of moet ik dat dan nog apart halen?
 
Of de DeLorean van McFly en Doc Brown lenen.
Dan terug naar begin jaren 90'.
Daar was de theorie voor A & B nog 3 jaar geldig:+
 
Of de DeLorean van McFly en Doc Brown lenen.
Dan terug naar begin jaren 90'.
Daar was de theorie voor A & B nog 3 jaar geldig:+
Ik had in 1984 mijn A gehaald en zonder opnieuw theorie te volgen een paar jaar later mijn B gehaald. Als ik me goed herinner zelfs 4 jaar later. Helaas net een paar maanden te laat voor gratis E achter B. We hadden het toch maar goed in die tijd. Geen AM rijbewijs halen; gewoon met 16 op de brommer. Met een oefenvergunning en eventueel een paar lessen A (vol vermogen). En in mijn geval laagdrempelig door naar B. Dat ik het zonder die strenge rijbewijs regels overleefd heb......
 
De grootste verandering was wel de theorie, met "remmen, niets doen of gasgeven". Die vragen deed ik allemaal fout.
Is het niet altijd:
1686316663306.png

?
 
Ik heb mijn B ook na A gedaan, begin jaren '90. Ik denk niet dat ik aparte theorie hoefde te doen. Maar ik had grote moeite met de lage zitpositie, raamstijlen en hoofden waardoor je niets ziet. En met de versnellingen die ze in een achterlijk patroon hebben gelegd. Gelukkig wel in een keer geslaagd.
Er is in de laatste dertig jaar niets veranderd. Ik erger me nog steeds aan de zichtbelemmering en schakel nog altijd mis, als ik de pedalen niet verkloot. Een auto is een debiel apparaat, tenminste de bediening.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
1967 om9.30 examen B na11 lessen, om 10.30 Na 1 les en half jaar oefen vergunning wel twee keer theorieexamen op een voormiddag en allebei geslaagd ikke blij als een klein kind en nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Ik heb mijn B ook na A gedaan, begin jaren '90. Ik denk niet dat ik aparte theorie hoefde te doen. Maar ik had grote moeite met de lage zitpositie, raamstijlen en hoofden waardoor je niets ziet. En met de versnellingen die ze in een achterlijk patroon hebben gelegd. Gelukkig wel in een keer geslaagd.
Er is in de laatste dertig jaar niets veranderd. Ik erger me nog steeds aan de zichtbelemmering en schakel nog altijd mis, als ik de pedalen niet verkloot. Een auto is een debiel apparaat, tenminste de bediening.
Een integraalhelm kan ook zichtbelemmerend zijn. :]
Al eens overwogen om aan “De slechtste chauffeur van Nederland”
mee te doen :P
 
  • Haha
Waarderingen: Lert
Ik heb geen integraal helm. En omdat ik een auto een ergonomisch onding vind betekend niet dat ik achterlijk ben.
 
+ muziekje aan, snoepjes eten, airco
- niet vergeten dat je in de auto zit als je een file nadert
En vervolgens dik 3uur ingeblikt zit voordat je vanuit 010 de grens over ben richting de Oosterburen.

Muziekje aan en snoepjes eten kan ook op de motor..
 
Ik heb mijn B 28 jaar na mijn A gehaald, na 7 lessen
Bij mij precies andersom, in 1994 B behaald en vorig jaar mijn A 😁.

In 1987 wel motorrijles genomen maar na 20 lessen (klaar om af te rijden) gestopt aangezien ik mijn theorie nog niet gedaan had. Waarschijnlijk destijds te weinig motivatie om het door te zetten 🙄
 
Terug
Bovenaan Onderaan