Bachus Rides Again

remschijf.jpeg

Ja... Dit is het maanlandschap van de oude schijf. Het nieuwe gladgeschoren exemplaar heeft alweer een aantal kilometertjes erop zitten en voldoet uitstekend.

Even een klein detail erbij: het boutje wat op de schijf ligt is een caliper - een geleidings boutje wat de rem tegen de schijf aanhoudt op de juiste positie. In dit kleine boutje was een nog kleiner boutje afgebroken (niet eruit te boren natuurlijk, I tried) - en er moest een nieuwe komen. Uiteindelijk gevonden in Duitsland voor de lieve somma van 68 euro exclusief verzendkosten. Kaching! Maar goed; veilig tot stilstand komen mag wat kosten.

LOgisch ook: dit boutje wordt alleen voor dit soort remklauwen gebruikt, en de laatste productie run was in 1983... Logisch dat ze ietwat zeldzaam aan het worden zijn.
 
UIt de oude doos, het Bachus span...

En helemaal links nog mijn eerste span, het Fazer-span.

Er staat mij iets van bij dat vanaf deze stop het span van Bachus op sleeptouw ging achter de combi van Hevu?
 

Bijlagen

  • Knutsel 003.jpg
    Knutsel 003.jpg
    78,7 KB · Weergaven: 16
UIt de oude doos, het Bachus span...

En helemaal links nog mijn eerste span, het Fazer-span.

Er staat mij iets van bij dat vanaf deze stop het span van Bachus op sleeptouw ging achter de combi van Hevu?
Yep, Boertange. De vonkversterkers van Bachus hadden de geest gegeven. Hevu heeft hem een vlot sleepje gegeven. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Sodeknetter, da's een duur boutje!
Was er niemand in de buurt om zoiets te fabrieken?
Vast wel - nooit aan gedacht. Gistermiddag iig mijn aanhangwagentje uit de opslag gehaald, die gaan we helemaal opknappen om achter Bachus te hangen. Het span rijdt het fijnst met een kilometer of 70-90 - hard rijden is niet leuk.
 
Vast wel - nooit aan gedacht. Gistermiddag iig mijn aanhangwagentje uit de opslag gehaald, die gaan we helemaal opknappen om achter Bachus te hangen. Het span rijdt het fijnst met een kilometer of 70-90 - hard rijden is niet leuk.
Haha, 70 a 75 rijden,...dat was ook het fijnste met mijn oude Jawa+Velorex spannetje. En de stuurdemper maximaal aangedraaid.:] (En het stuur iets uit het midden tegen het trekken van het span,...leuk was dat
 
Ik heb pas zo'n jawa vlot getrokken

Impuls aankoop.veel werk maar ach..

Solo dat dan wel

Heb er best lol mee.
 
Dat is dezelfde soort lol als kamperen. Je weet dat het makkelijker en luxer kan maar het improviseren en minimalistische heeft een bepaalde charme.
Toch heeft kamperen met alle luxe en handige spulletjes ook wel iets hoor - zeker als je het allemaal met gemak kunt meenemen. Karretje en zijspanbak - heerlijke uitvindingen. Toch was een solo ritje vanmiddag ook erg lekker; zeker door de file.
 
yep , een bepaalde charme ....maar voor mij is alles daarmee gezegd hoor

kamperen daarentegen is wel lol :]
Ik ben in dat span getrouwd ik heb er (dus) nog steeds goede herinneringen aan. Dat een Jawa een Jawa is weet ik ook wel, ben begonnen met een MZ 250 ETZ. En die was zelfs beter dan de Jawa, maar leuk zeker, apart rijden ook. Een modern zijspan heb ik weer helemaal niets mee, ik heb al een auto.
 
Het wordt meer een "nostalgie topic" geloof ik... Wel leuk!

Wij zijn niet getrouwd in een span, maar hadden voordien wel een wat ouder BMW span geleend om wat foto's te maken ter voorbereiding aan ons huwelijk. Ik had nog nooit gereden op een span, wist niet wat mij overkwam...._O- Zat ook nogal wat 'flex' op de standaard telescoop voor
 
Vast wel - nooit aan gedacht. Gistermiddag iig mijn aanhangwagentje uit de opslag gehaald, die gaan we helemaal opknappen om achter Bachus te hangen. Het span rijdt het fijnst met een kilometer of 70-90 - hard rijden is niet leuk.

Zo'n EZS met een GL 1100 er naast moet toch wel vlotter kunnen cruisen?

Ik hou met met GL1000 EZS op LPG meestal 105-110 als kruissnelheid aan. Daarboven moet die idd te veel moeite gaan doen en is t minder leuk
 
Zo'n EZS met een GL 1100 er naast moet toch wel vlotter kunnen cruisen?

Ik hou met met GL1000 EZS op LPG meestal 105-110 als kruissnelheid aan. Daarboven moet die idd te veel moeite gaan doen en is t minder leuk

met aanhanger er aan is het toch een ander verhaal hoor , en daarbij , je mag toch niet harder met aanhanger , maar zonder moet het zeker te doen zijn , blijft wel een 1100 cc met toch wel 80 pk ....
 
met aanhanger er aan is het toch een ander verhaal hoor , en daarbij , je mag toch niet harder met aanhanger , maar zonder moet het zeker te doen zijn , blijft wel een 1100 cc met toch wel 80 pk ....
Bij mijn GL1000 EML mini lukt 100 nog wel met aanhanger, ondanks dat de aanhanger achter de motor gemonteerd was. Het voorwiel werd wel licht dan en hij kantelde voor mijn gevoel. Bij 130 zonder aanhanger werd hij ook wat zoekerig:-)
 
Zo'n EZS met een GL 1100 er naast moet toch wel vlotter kunnen cruisen?

Ik hou met met GL1000 EZS op LPG meestal 105-110 als kruissnelheid aan. Daarboven moet die idd te veel moeite gaan doen en is t minder leuk
Ja, het kan ook wel, maar dat vind ik zelf niet leuk. Ik ben een stuk langer dan Bachus was, dus voor mij is het schermpje te laag. Ik heb al een spoiler besteld via Wish (china), maar dat duurt altijd even voor het aankomt. Dus tot die tijd, kalm aan kachelen :D (Ook geen straf met dit span; het is fantastisch uitgelijnd)
 
Ja, het kan ook wel, maar dat vind ik zelf niet leuk. Ik ben een stuk langer dan Bachus was, dus voor mij is het schermpje te laag.

hier juist het tegenover gestelde , ik heb eens een goldwing ( 1500 ) uit duitsland gehad met het kleine ruitje , en vanaf dan was het eerste wat ik deed
met een andere goldwing , het ruitje naar laag vervangen..

en geeft toe , een klein ruitje smoelt toch beter dan de garagepoort die op mijn witte zat ....
 

Bijlagen

  • BILD0385.JPG
    BILD0385.JPG
    652,1 KB · Weergaven: 7
  • BILD0540.JPG
    BILD0540.JPG
    552,6 KB · Weergaven: 8
  • witte goldwing 001.JPG
    witte goldwing 001.JPG
    748,1 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan