Bachus Rides Again

Screenshot_20200613-232225.png


Lage ruitjes rules!!!

Zoveel groter dan mij ben je volgens mij niet toch?
 
hier juist het tegenover gestelde , ik heb eens een goldwing ( 1500 ) uit duitsland gehad met het kleine ruitje , en vanaf dan was het eerste wat ik deed
met een andere goldwing , het ruitje naar laag vervangen..

en geeft toe , een klein ruitje smoelt toch beter dan de garagepoort die op mijn witte zat ....
Dat middelste plaatje heeft exact dezelfde eml bak als Bachus; weet jij toevallig welk model dat is? Ik ben op zoek naar een vervanging van het leren dek, en naar een nieuw koplamp glaasje.
 
EML GT2 dacht ik. Volgens mij staat er op de site van Enigma voor een groot aantal bakken welke lampen ervoor zijn gebruikt.
 
Inderdaad kon toen geen nieuwe vinden

Heb paar gebruikt nu.

Maar de bak is al weg

Was een vd born gebruikt ook de mazda lamp
 
cockpit.jpeg


Volgende project. De bedrading van de cockpit helemaal opnieuw gelegd, volgens de officiele draadboom tekening. En meteen een gps km-teller/cockpit ingebouwd. Deze gaat bij de hele oude cockpit vervangen - deze ruimte ga ik denk ik gebruiken om bekerhouders te monteren.

Leuk detail: de ampere meter is niet officieel en bestaat dus ook niet in de draadboom ;)
 
klapband0.jpeg


95 km/u op de snelweg met je vriendin comfortabel in het bakje gezeten is een klapband best luid. Het verwisselen van de banden was de laatste grote klus voor het Bacchus span - maar net iets te laat aan begonnen denk ik.

klapband.jpeg


Even voor jullie begrip - dit is veroorzaakt door een te oude band. Het profiel was nog prima. De band heeft domweg 8 jaar stil gestaan en is daardoor uitgedroogd. Als je een motor koopt, check dan altijd even de banden. Aan de markering op de band kun je vaak herleiden wanneer deze gemaakt is.




klapband3.jpeg



Nieuw slofje! Bacchus heeft rondom banden van een 2CV; makkelijk te verkrijgen en goedkoop. Helaas is het achterwiel eruit trekken een behoorlijke uitdaging, omdat de uitlaten stevig in de weg zitten. Met hulp van een buurman was dat gelukkig rap opgelost :D
 
Zo dan, zal best ff schrikken zijn. Ik heb het eens solo gehad, ergens in Frankrijk, met bepakking en vriendin achterop.
Nou ja, het moest toch gebeuren en nu kun je er weer even tegenaan
 
Zo dan, zal best ff schrikken zijn. Ik heb het eens solo gehad, ergens in Frankrijk, met bepakking en vriendin achterop.
Nou ja, het moest toch gebeuren en nu kun je er weer even tegenaan
Yep. Ik heb meteen een reserve band erbij gekocht; als het me tijdens de vakantie een keer gebeurt heb ik iig de juiste band bij me. Voordeel van een zijspan als dit; alle banden zijn hetzelfde :D
 
Yep. Ik heb meteen een reserve band erbij gekocht; als het me tijdens de vakantie een keer gebeurt heb ik iig de juiste band bij me. Voordeel van een zijspan als dit; alle banden zijn hetzelfde :D
Da's makkelijk, had ik bij mijn vorige k100 span ook. Ook dezelfde maat denk ik 15/135. Makkelijke was daar dan wel dat elk wiel (smart) met 3 bouten te wisselen was8-)
 
Oh, had ik die mazzel maar... Ik moet echt de halve achterkant demonteren (zie foto) om bij de achterband te komen. Voor is al een stuk simpeler, en bakband is een eitje (vergelijkbaar met auto)
 
Terug
Bovenaan Onderaan