Back Protector los of vast?

Inky

Die hard MF'er
26 jun 2002
472
0
Almere
Wie gebruikt een losse Back Protector, daar bedoel ik een protector mee die je aantrekt onder je pak. En dus niet 1 die in je pak vast zit.

Ik heb namelijk een nieuw Dainese pak en daar zat geen rug protectie in. Ik dacht die stop ik er wel los in. Wat bleek er is geen ruimte voor gemaakt. Ik heb enkel een vaste voering :?

Toch wil ik m'n rug wel beschermen voor het geval dat, want als je rug kapot is ... ;(

Maar omdat ik maar een klein vrouwtje ben in de motor wereld, wel 1.71 maar heb altijd de kleinste motor kleding maten (b.v. handschoenen XS, Arai S extra opgevuld, Dainese klein, Losse broek 40 ivm lange benen, laarzen 38). En kan ik geen losse protector vinden. Nu zit ik te denken of ik er 1 in zal laten zetten of toch verder zoek naar een kleine maat.

Als iemand een tip heeft wat beter of lekkerder is. Of nog een kleine maat weet te vinden, hoor ik het graag !
 
Spidi Airback. Is er als het goed is in drie verschillende lengtematen. Ding zit fantastisch.

z35_b.jpg
 
Maar omdat ik maar een klein vrouwtje ben in de motor wereld, wel 1.71 maar heb altijd de kleinste motor kleding maten (b.v. handschoenen XS, Arai S extra opgevuld, Dainese klein, Losse broek 40 ivm lange benen, laarzen 38). En kan ik geen losse protector vinden. Nu zit ik te denken of ik er 1 in zal laten zetten of toch verder zoek naar een kleine maat.

Dan ben ik zeker liliputter :? ;)

Bij Safe hebben ze veel maten en verschillende soorten. Kijk daar maar eens.
 
Wel vreemd dat er in dat Dainesepak geen ruimte is voor een protector, ze leveren die dingen namelijk wel los voor in hun pakken. Heb zelf een jas en broek van Dainese en daar zit dus wel een soort zak in voor een protector.
 
Dat laatste lijkt me wel wat, want ik weet niet of de volledige met schouderbanden gaat knellen of trekken.

Aan wat voor prijs moet ik bij deze opties denken ? Heb nog geen passende gevonden, dus weet niet wat een beetje nette mag kosten. Ben niet van plan om op veiligheid te bezuinigen, maar dan weet ik dat ook weer ;)
 
Ik heb dit pak, dan zonder knee sliders, want "dat zit niet standaard op een dames pak" :j
Mar de kleuren passen goed bij m'n bike daarom heb ik hem toch genomen. Had ook neit super veel keuze, deze paste tenminste.

Zitten wel de bekende schouder, elleboog en knie protectie van dainese in. Wel grappig is dat er een heel groot label binnen in zit met een stuk of 10 oude GP rijders pakken.

full
 
Dat laatste lijkt me wel wat, want ik weet niet of de volledige met schouderbanden gaat knellen of trekken.

Aan wat voor prijs moet ik bij deze opties denken ? Heb nog geen passende gevonden, dus weet niet wat een beetje nette mag kosten. Ben niet van plan om op veiligheid te bezuinigen, maar dan weet ik dat ook weer ;)

Knellen doet het niet, de banden zijn nl. elastisch. En de prijs? Kheb er zelf 135 pleuro's voor betaald. Maar ja een nieuwe rug is duurder :P
 
Dat vond ik ook al zo achterlijk van mijn Dainese, geen rugprotectie. Ik heb er een losse protector van Dainese bijgekocht, vergelijkbaar met die Spidi..

Het is wel erg warm op je rug als het buiten 25gr is, maar het gaat wel ff om je rug. Dat zei je zelf ook al..
 
een losse vind ik wel lekker, heb zelf ook zo'n spidi dinges. Heb de bescherming uit mijn eigen jas gehaald, zat alleen een stuk schuim in, leek me niet veel waard. Dit is wel proppen, maar dan verschuift het ook niet meer ;)
 
Ben zelf ook maar een klein manneken, heb een losse protector van Dainese. Ze hebben verschillende lengtematen. Als ik hem aandoe moet ik hem wel achteraan in mijn broek steken aangezien hij mijn staartebeentje ook beschermt.
 
Knellen doet het niet, de banden zijn nl. elastisch. En de prijs? Kheb er zelf 135 pleuro's voor betaald. Maar ja een nieuwe rug is duurder :P
Waar heb je die van jouw gekocht? Ik wil ook eentje kopen en volgens de site van Spidi moet het 161 pleuro's kosten.
 
bij mijn Dainese Foggy replica zat een losse rugprotector bij.
Bij mijn Lookweel en MQP pakken heb ik destijds meteen losse protectoren bij gekocht.

Ik zal de protector trouwens nooit in de voering stoppen, altijd los onder m'n pak. Rijdt wel zo comfortabel.
 
Ik heb dit pak, dan zonder knee sliders, want "dat zit niet standaard op een dames pak" :j
Achterlijk hè?? Echt stom. Maar sommige damespakken zitten ze wel op. Maar dan heb je ECHT weinig keus.

Misschien dat de backprotectors die je aantrekt als een rugzak het veiligst zijn en Dainese ze daarom liever die verkoopt. (Voor de prijs hoeven ze t niet te doen, want die protectors die in je jas kunnen verkopen ze ook los--voor niet weinig)
 
Ik heb dit pak, dan zonder knee sliders, want "dat zit niet standaard op een dames pak" :j
Maar goed ook... Vrouwen en kneedowns.... }) ;)

Kan je wel erop laten zetten... Mijn (heren-) broek had het ook niet... Incl. sliders (dainese, met flexrandjes) nog geen 75 euro's... (Dacht 62 ofzo)... Je ziet als je goed kijkt wel dat het niet origineel is, maar who cares?

Wel in het begin onthouden dat je ze hebt...
Omdat je ze niet voelt, wil je ze nog wel eens vergeten met lopen enzo... Gaat na een tijdje beter, maar in het begin raak je van alles...
Twee keer de hond geraakt met langslopen, diverse deurposten geramd en met het uitdoen van de broek wel eens op de tenen gehad... :+

En rugprotectie? Beste is zo'n leuke lange... Zit niet altijd het meest comfortabel (beetje broeien met warm weer), maar doet wel het meeste... Belangrijkste is dat het ding van meet af aan goed zit, anders ben je snel geneigd het ding in de kast te pleuren en nooit meer aan / om te doen... :)
 
Misschien een domme vraag 8-) Maar beschermt zo'n backprotector ook nog andere vitale delen dan alleen je wervelkolom?
 
Misschien een domme vraag 8-) Maar beschermt zo'n backprotector ook nog andere vitale delen dan alleen je wervelkolom?
Het zit ook erg prettig als je een lange rit maakt, omdat je buik en rug ondersteund worden (ook door de 'gordel' die er omheen zit).
Maar voor protectie is het puur voor je rug (en dan toch niet alleen je wervelkolom).


Ik heb trouwens de spidi :9
 
Ik heb dit pak, dan zonder knee sliders, want "dat zit niet standaard op een dames pak" :j

full

Zit er in de rugvoering ggen rits??? normaal wel
en inderdaad ik heb een vriend die is redelijk klein zodat ie in de damesmaten uitkomt, bij dainese staan ner nimmer sliders op een damespak
aanklagen wegens sexisme zou ik zeggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan