back setje

brikos

Die hard MF'er
28 dec 2004
712
1
Nederland
hey

ik heb mijn Mstuurtje ( van henk gekregen) gemonteerd en het zit supartoll,

maar ik denk dat het net ff wat beter zit als ik me voetsteunen wat naar achter zet.
dus -> backsetje.

heeft er iemand tekeningen van? of duiddelijke fotos? dan ga ik ze zelf proberen te maken, zo niet:

waar kan ik ze ( 2e hands, anders zijn ze schreeuwend duur volgens mij) krijgen?

ze mogen /moeten beschadigd zijn want dat past goed bij me motor :)

ofwel: HEEEELLLP!

btw: fotos van hoe de motor nu is komen as weekend
 
Ben benieuwd, ben net weer thuis

Ik monteer komend weekend de uitlaat, denk alleen de eind demper, de voorstukken zijn nog gasdicht immers.
 
cool

ja ik denk dat hij wel iets meer omhooglopend is als je vorige,en zoizo dan je buis 43, maar n beugeltje is evt ook zo gefixed.

ik ben al even aan eht zoeken geweest maar een tekening ofzo van backsetjes kan ik nog niet echt vinden :N anders kan ik ze nl gewoon zelf frezen en inmekaar bakken en poedercoaten, scheelt een hoop euros,

maar ik had bedacht dat ik misschien ook wel gebruikte ouwe kapotte etc forward controls kan gebruiken, dan heb ik meteen de juiste vorm en stevig materiaal, en die zie je nèt wat vaker aangeboden.
 
ah!

thnx!

ik heb al ff op Mplaats gekeken op van die voetpedale van superbikes, dat zou opzich wel eens kunnen passen, want de rem zit daar ook gewoon met een stang, en het pookje kan ik 180graden draaien. als ik dan heel die meuk zwartpoedercoat staat het wel aardig denk ik.

zal es ff zoeken op rear set
 
btw nitro, heb die van jou bekeken, ziet er erg strak uit, maar denk niet dat ik het zo degelijk voor mekaar krijg, dus denk dat ik toch maar wat meer kant en klare zoek bij een motorsloop of hier om MF iemand opsporen die ouwe van zijn superbike hed liggen ofzo.
 
heb er zelf eentje gemaakt...super simpel....

rempook omzetten (losslijpen van de vertanding en andersom zetten), schakelpook idem dityo..wordt wel reverse schakelen maar is geen probleem (doen coureurs ook 8-) )

Verder .. als het dan erg basic moet gebruik je gewoon je achtersteps als nieuwe steunen.... ;)
 
jamaar... de rempook is toch veel langer dan de schakelpook?
dan zou dus het rechter pedaal verder naar achterkomen als het linker...
toch?

reverse schakelen maakt idd niet uit, en zelf voetsteunen knutselen gaat ook wel lukken, pookje omdraaien is ook het probleem niet, maar de rem kom ik nog niet helemaal aan uit hoe je dat gefixed hebt.

dus maarten: VERTELLLLLLL!!!! :9~
 
Laatst bewerkt:
yow thnx maarten,

maar remt dat dan nog wel eenbeetje als die reverse is?
want je voet draait er dan als het ware vanaf? of valt dat mee?
 
heb er zelf eentje gemaakt...super simpel....

rempook omzetten (losslijpen van de vertanding en andersom zetten), schakelpook idem dityo..wordt wel reverse schakelen maar is geen probleem (doen coureurs ook 8-) )

Verder .. als het dan erg basic moet gebruik je gewoon je achtersteps als nieuwe steunen.... ;)

:^ , heb 't ook geprobeerd en werkt perfect :)

ploatie:

remschakel_0005.jpg

remschakel_0006.jpg
 
dus de remstang ook van het bovenste naar het onderst punt zetten en je rempook omlassen :)
 
dat lijkt me dan idd makkelijker maarten,

maar als ik die foto bekijk: dat schakelen ziet er wel goed uit,
maar dat remmen?.. kanje daar wel goed je schoen op kwijt enzo?
 
je kan dan nog wel hard genoeg remmen?

en is dat een 400pedaal of moet ik die dan nog verder inkorten?
 
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.....

gewoon een 400 nemen...arm losslijpen van de vertanding en pedaaltje idem..vervolgens achterstevoren verlassen en klaar is kees.... ;)
 
oki, wie heeft er nog een oud 400 pedaaltje liggen> *D

mag gerolen worden tegen een 350pedaal want die heb ik nog een extra, even als vele cb 350 delen.
 
jaaaaaaaaaaa


zo wil ik het :P heb al een adresje gevonden waar ik zoiets kan krijgen, wel voor andere motor maar in het ergste geval die achterplaat zelf maken, dat is nog wel te doen.

thnx voor de fotos dit verduidelijkt een hoop :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan