Back to basic?

Ik ben vorig jaar van 1200 naar 500 cc gegaan. Inmiddels 20.000 km verder met "de kleine " waarvan ik dacht er snel op uitgekeken te zijn.
Ik ben er erg tevreden over, de CB500X is ondertussen zo ongeveer de prettigste motor die ik heb gehad. En er zijn er diverse geweest de afgelopen 15 jaar.
Woon-werk, 2x naar Duitsland en keer naar Luxemburg, 140 op de snelweg, no problemo.
Voor mij is de stap naar lichter goed bevallen.
 
Ik ben vorig jaar van 1200 naar 500 cc gegaan. Inmiddels 20.000 km verder met "de kleine " waarvan ik dacht er snel op uitgekeken te zijn.
Ik ben er erg tevreden over, de CB500X is ondertussen zo ongeveer de prettigste motor die ik heb gehad. En er zijn er diverse geweest de afgelopen 15 jaar.
Woon-werk, 2x naar Duitsland en keer naar Luxemburg, 140 op de snelweg, no problemo.
Voor mij is de stap naar lichter goed bevallen.
Ook hier van 1250 naar 650
tot juni dit jaar altijd zwaar gereden kilo’s en cc’s
 
Vandaag met de RD's onderweg geweest. Enorme zoektocht naar een koek en zopietent...

IMG-20201107-WA0002.jpg
 
Ik ben van 2300cc met 140pk naar 350cc met 16pk gegaan, en ik heb net zo veel lol!
Tis maar net wat voor bui ik ben, moet ik ver rijden over de snelweg, dan pak ik de triumph rocket, als ik gewoon lekker de tijd heb, dan pak ik de matchless G3/L uit '48
 
Vandaag met de RD's onderweg geweest. Enorme zoektocht naar een koek en zopietent...

Bekijk bijlage 1562262
Mooie RD`s!
Ik snap wel dat die man op de vangrail er een beetje een nostalgische blik in zijn ogen van krijgt. Dat zou iedereen toch van die aanblik (en de geur en het geluid!) krijgen?

ps. moet het in het geval van @Rob RD niet koek en zuipie zijn ipv koek en zopie? (sorry voor als het een ongepaste grap wordt ervaren, dan haal ik het weer weg OK?)
 
Vandaag met de RD's onderweg geweest. Enorme zoektocht naar een koek en zopietent...

Bekijk bijlage 1562262
Niet zo vrolijk kijken en anders even door de bossen van Lage Vuursche rijden voor een pannekoek.
Al ben ik zelf meer fan van de Egelshoek tegenover vliegveld Hilversum:


Vind de RD's niet echt back to basic motorfietsen.
Waren widowmakers volgens vele moeders in de jaren 80 :+
 

Bijlagen

  • 1604784529744.png
    1604784529744.png
    14,5 KB · Weergaven: 10
RD 350 / 500 werden door mijn vader als levensgevaarlijke motorfietsen bestempeld in de jaren 80.
Hoeveel vermogen hebben die?

Heb me er niet veel van aangetrokken en me jaren later heerlijk vermaakt op een KTM GS300 2-takt.
Wat een power als de powervalve open ging :]

Tegenwoordig vermaak ik me op een Suzuki DL650 (V-Strom), is in mijn ogen een lichte motorfiets waar je ook rustig mee kan rijden.
Met nog kleiner en lichter ga je meer hooligan rijden, analoog gas geven en tot op de limiet.
 
RD 350 / 500 werden door mijn vader als levensgevaarlijke motorfietsen bestempeld in de jaren 80.
Hoeveel vermogen hebben die?

Heb me er niet veel van aangetrokken en me jaren later heerlijk vermaakt op een KTM GS300 2-takt.
Wat een power als de powervalve open ging :]

Tegenwoordig vermaak ik me op een Suzuki DL650 (V-Strom), is in mijn ogen een lichte motorfiets waar je ook rustig mee kan rijden.
Met nog kleiner en lichter ga je meer hooligan rijden, analoog gas geven en tot op de limiet.
Bij een grote beurt aan mijn Speed Triple kreeg ik een vergelijkbare motor mee, een Versys 650. Ik dacht eerst serieus dat het blok kapot was of 250cc (heb ooit een Kawa KLR250 gehad). Maar eenmaal in het juiste toerengebied (niet tokkelen met 2k revs) bleek de Versys vlot genoeg en het sturen op kleine weggetjes was NOG beter dan met mijn Triumph. Die ik daar nota bene speciaal voor gekocht heb. Omdat de veerwegen van de Versys 3cm langer zijn, waren de alomtegenwoordige drempels opeens ook geen probleem meer, makkelijker te nemen met 90 dan met 60 op de Triumph. De gewichten zijn overigens bijna hetzelfde.

Als mijn budget weer minder wordt, is zo'n Versys of een kleine V-strom de motor voor mij.
 
Ben van 600 naar 1100cc gegaan en moet eerlijk bekennen dat dit zo veel beter rijdt ( beiden carburateur motoren btw) ik heb het juist andersom en zal voorlopig zeker niet terug gaan naar minder.
 
Ben van 600 naar 1100cc gegaan en moet eerlijk bekennen dat dit zo veel beter rijdt ( beiden carburateur motoren btw) ik heb het juist andersom en zal voorlopig zeker niet terug gaan naar minder.
Vaak zijn 600tjes sprinters en 1000's en groter GT's. Merk je dat niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan