* back *

Status
Niet open voor verdere reacties.

smirnoff

MF'er
20 mei 2004
73
0
sint niklaas
hello all....

lang geleden... 8-)

exact 1 maandje...dat is namenlijk de tijd dat ik m'n motorijbewijs heb..en al rond-toer... O-)

voor diegene die het nog weten...ik ben die gast die als eerste motor een R1 heeft gekocht...op 25 kw :9 ... (ingeschreven als 25 kw (woon wel in belgie eh :9 ) (alleen daar is zoiets geks mogelijk ma soit...) maar staat natuurlijk op full power.

Ondertussen ben ik al 2 keer tegengehouden door een zwaantje & bij de wodka-controle... telkens mooi m'n papiertjes laten zien, vriendelijke groet gekrege van de diender met 1 maal een complimentje over de motor en mogen doorrijden. dus ALS het op papier staat 25kw... maakt het niet uit...zolang het maar op papier staat en verzekering in orde is etc

(in belgie dan toch :x) ...

(ps verzekering zei zelfs dat er niet eens een probleem zou zijn moest ik een ongeluk hebben..dusja) :)

nuja, die yamaha is echt m'n eerste motor... heb wel al extra cursussen i.v.m moto-rijden gaan volgen (in Wetteren) zoiets als in nederland een vro-dinges ofzo iets... (weet het niet juist)

ondertss heb ik wel bijna elke dag 90 à 100 kmtjes afgelegd (woon/werk)
en in het totaal 3200 km gereden... nuja, van NUL beginne naar een R1 hmz... het is en blijft oefenen, oefenen en oefenen, maar ik vind het super. het bochten werk begint beter en beter te gaan... het enige mindere punt vind ik dat wanneer je op een SS rijd, mensen nogal vrij dikwijls van je verwachten dat je al meester over je fiets bent.... nuja... als je dan es stilvalt aan rood licht, of als beginneling e bocht tege iets lagere snelheid neemt dan koekblikkers....mja, dan krijg je al direct boze gezichten...

ma soit, wat velen ook zeiden: "je overleeft niet eens je eerste rit", je bent dood na e week, maand ... etc etc... ==> ik leef nog 8-)

ohja, iedereen zo ook, dat een R1 af te raden is als beginmotor..mja, ik was koppig/eigenzinning, maja ik weet eigenlijk niet hoe een andere motor aanvoelt, minder pk's etc... (aleja, wel die lesmotor maja..da was e 600cc...) maar wat velen zeiden zoals "is te krachtig etc", tja
ik kan hier maar 1 ding op zegge, zolang je met je verstand er bij blijft kan je in principe met elke moto beginne...of het makkelijk is...of aangenamer op een lichtere ... weet ik niet,

Ik vind m'n R1 super... zou geen lichtere willen... voila

trotse groetjes van iemand die het virusje (motorijden) al aardig te pakke heeft :)

:]


(ohja,de "ongelukjes" :
;(
-heb wel al es éénmaal in spekgladde bocht, (hoek v/e straat eigenlijk) es e metertje met m'n achterwiel geschoven :) koekblik achter me dacht dat ik het express deed, en vond het wel e mooi stuntje... njah...(komt ervan als je met versleten achterband rijdt op spekglad wegdek O-) ....(ligt al nieuwe op hoor :)


- dom koekblik die me blijkbaar niet had gezien opeens op de autosnelweg naar linker rijstrook verandert, vlak voor m'n neus, znder pinker aan te zetten...en om helemaal m'n dag te verklote remde ie nog ferm af ook...heb met gevolg zowat alles dicht moete smijten * hulde aan de meerdere nood-stop oefeninge @ cursussen :}

8-)
 
ohja, iedereen zo ook, dat een R1 af te raden is als beginmotor..mja, ik was koppig/eigenzinning, maja ik weet eigenlijk niet hoe een andere motor aanvoelt, minder pk's etc... (aleja, wel die lesmotor maja..da was e 600cc...) maar wat velen zeiden zoals "is te krachtig etc", tja
ik kan hier maar 1 ding op zegge, zolang je met je verstand er bij blijft kan je in principe met elke moto beginne...of het makkelijk is...of aangenamer op een lichtere ... weet ik niet

ehm.. dude.. je rijdt op een 25kw R1 :P
Lichter wordt het niet ;)

Die opmerkingen over te krachtig etc zijn bedoeld voor de onbegrensde versie van de R1. ;)

Maar fijn dat je zo tevreden bent over je motor en dat je geniet van het rijden. :)
De meeste mensen hier zeuren alleen maar dat het te koud en nat is om te rijden :Z
 
ps..

koud? heb je moto-pak voor he... (drie-delig :) zomer & winterpak..is handig hoor

regen...rij-gedrag aanpasse, en euh..NOG es zo goed uit je doppe kijke :)

ciaoz :)
 
Ik vind je een domme sukkel!
Jij zit in België, en ik weet niet precies hoe het daar is geregeld, maar als er dezelfde regels gelden als in Nederland, dan vind ik je geen domme sukkel, maar een ongelooflijk domme sukkel! Je bent dan wel erg naïef om te denken dat je dan wel verzekerd bent. Natuurlijk niet! Het probleem is dus niet zozeer de politie omdat je iets doet wat niet mag, nee, het probleem is de verzekering nadat er iets voorgevallen is. Als jij schuldig wordt bevonden zal jouw verzekering inderdaad wel uitkeren aan de tegenpartij, maar vervolgens zal jouw mooie verzekeringsmaatschappij er alles aan doen om het op jou te verhalen aangezien jij rondrijdt met een rijbewijs die niet toereikend is voor jouw motor. Want waarvoor heb je anders 25 kW in je kenteken staan? Ze moeten er natuurlijk wel een technisch onderzoek voor gaan doen, maar de kans is redelijk groot dat ze dat bij een R1 wel gaan doen.
Als er wat andere eisen zijn, en je bent inderdaad wel goed verzekerd (waarvan ik de kans nihil acht), dan vind ik je nog een domme sukkel. Iedereen beweert dat de R1 geen beginnersmotor is, en dat zeggen de mensen niet voor niets. Tuurlijk hoeft er niet direct een ongeluk te komen, maar je denkt toch niet dat je het op een R1 makkelijk zult leren, wel? Je zegt immers al zelf dat je voor geen meter de bocht door komt (als zelfs de auto's al voor je moeten remmen...), en dat zul je ook niet makkelijk leren met een R1. Goede coureurs kunnen er heel hard mee gaan, maar een beginner kan er helemaal niks mee.

Ik hoop dat je snel wat verstandiger zult worden, je bent nu nog bijna te dom voor woorden.
 
Euhm

DUDE... leer es lezen... :)


"maar staat natuurlijk op full power".....


ZUCHT..... :) |(

O-)

Dan vind ik je een lompe lul B|
Al eens nagedacht over de consequenties als je een ongeluk veroorzaakt? Van mij part ben je rossi en heb je met je kersverse rijbewijs een perfecte machinebeheersing, als jij over een kind heen rijdt (zeg niet dat dat nooit gebeurd, ik heb het zien gebeuren :X ) zal de verzekering er alles aan doen om jou zo hard mogelijk te naaien. Een ongeluk hoeft niet altijd je eigen schuld te zijn.
 
Ik vind je een domme sukkel!
Jij zit in België, en ik weet niet precies hoe het daar is geregeld, maar als er dezelfde regels gelden als in Nederland, dan vind ik je geen domme sukkel, maar een ongelooflijk domme sukkel! Je bent dan wel erg naïef om te denken dat je dan wel verzekerd bent. Natuurlijk niet! Het probleem is dus niet zozeer de politie omdat je iets doet wat niet mag, nee, het probleem is de verzekering nadat er iets voorgevallen is. Als jij schuldig wordt bevonden zal jouw verzekering inderdaad wel uitkeren aan de tegenpartij, maar vervolgens zal jouw mooie verzekeringsmaatschappij er alles aan doen om het op jou te verhalen aangezien jij rondrijdt met een rijbewijs die niet toereikend is voor jouw motor. Want waarvoor heb je anders 25 kW in je kenteken staan? Ze moeten er natuurlijk wel een technisch onderzoek voor gaan doen, maar de kans is redelijk groot dat ze dat bij een R1 wel gaan doen.
Als er wat andere eisen zijn, en je bent inderdaad wel goed verzekerd (waarvan ik de kans nihil acht), dan vind ik je nog een domme sukkel. Iedereen beweert dat de R1 geen beginnersmotor is, en dat zeggen de mensen niet voor niets. Tuurlijk hoeft er niet direct een ongeluk te komen, maar je denkt toch niet dat je het op een R1 makkelijk zult leren, wel? Je zegt immers al zelf dat je voor geen meter de bocht door komt (als zelfs de auto's al voor je moeten remmen...), en dat zul je ook niet makkelijk leren met een R1. Goede coureurs kunnen er heel hard mee gaan, maar een beginner kan er helemaal niks mee.

Ik hoop dat je snel wat verstandiger zult worden, je bent nu nog bijna te dom voor woorden.


dat zeg ik 8-)
 
ficiat met je bike!

is wel veel power onder je kont als eerste fiets, maar soit, als je het voorzichtig houdt en beetje bij beetje je ervaring opbouwt, kom je er wel.
ben je uit de omgeving van Wetteren? is niet zo heel ver van mij (kwartierke).
 
zucht


eerst en vooral, auto remt .. VOOOR mij af... omdat ie anders zijn afslag naar links ni meer op tijd kon neme door z'n overdreve hoge snelheid

ten tweede, in belgie worden moto's niet op kw verzekerd maar op aantal cc..
en ja, is all-risk verzekerd, dus stop nu aub es met dingetjes te zoeke om me af te breke....

ohja, ja, mss leer je het niet sneller op een R1 maar leren doe je het ....

djeez.... (ps, regeling ivm verzekering/papieren ligt wel een pak anders dan in nederland..waarom denk je dat wij al na 6 uur rijles al ons voorlopig rijbewijs krijgen..( en NIET iedereen neemt zoals mij extra cursussen duzzzja
 
Als belg verzeker ik je dat, als blijkt bij een eventueel ongeval dat de motor niet is afgevoerd naar 25 kw, maar op full power staat, je op een machine rijdt waar je geen rijbewijs voor hebt.

Het besturen van een voertuig zonder het vereiste rijbewijs is een grond van regres m.a.w. de verzekeringsmaatschappij zal haar uitgaven op je trachten te verhalen.

Vergelijk het met de situatie van de opgefokte brommertjes...maar je moet me niet geloven hoor.
 
here we go again...

zucht. ok, laatste keer: (ma echt fini achter dit eh...) verzekering gaat NIET uitbetale alsk NIET in m'n recht ben bij het ongeval.

ben ik WEL in m'n recht... betaalt de verzekering WEL uit... en wordt er GEEN technische keuring gedaan.

ook al is het een R1...chopper....whatever....(ps.brommers wel :) die worde dan wweer wel zeer veel gecheckt :)

een technische keuring, wordt namenlijk in belgie ZELDEN uitgevoerd... !!! (zelf gehoord van verzekeringsmaatschappij)

geef toe, de boetes zijn een pak hoger dan in nederland, maar ze zijn hier wel heel wat milder m.b.t papierwerk :)

nu, geen comments meer ivm uitbetalen van verzekering ja of niet..verzekerd ben ik.. (moet gewoon zorge dak niemand ni doodrij door mijn fout :X O-)

ciaoz
 
Oh sorry hoor nu ben ik echt overtuigd.

Wist niet dat je verzekeringsspecialist was.

Hoe zit dat ook weer met die kaars en die bril?
 
B|

wanneer ik naar de verzekeringsmaatschappij stap...en alles goed uitleg...waarop ik antwoorden krijg, ben ik in de veronderstelling dat die mensen wel weten wat ze me dan zeggen.....

als ik hun niet kan gelove, tja, wie dan wel... jou ? B| .....


over & out :z
 
een technische keuring, wordt namenlijk in belgie ZELDEN uitgevoerd... !!! (zelf gehoord van verzekeringsmaatschappij)

Ja allemaal leuke praatjes zolang je je premie betaald maar ben er maar zeker van als je iemand aanrijdt met blijvende letsel (dat kost de verzekering een vermogen)zla de verzekering er alles aan doen om eronderuit te komen!!!!

(en zo'n technische keuring zijn de kosten niet vergeleken met een ernstig letsel oid!!!

Maarja doe maar lekker stom hoop dat je tegen de lamp loopt bij een volgende controle B|

W8 gewoon dat je oud genoeg bent om vol vermogen te rijden

En BTW iedere eikel weet dat een R1 onmogelijk in een 25kw te verkrijgen is (en da weten die verzekeringnerds ook Mocht je iets aan de hand krijgen

Gtrz :Z
 
Over&out indeed

Al es bij je opgekomen dat verzekeringsmaatschappijen commerciële instellingen zijn?

Dit is zeker mijn laatste post in dit topic, zoals al gezegd ... je moet me niet geloven ... maar zoek misschien eens ergens gespecialiseerde en objectieve info.

Zal je een link geven : www.wegcode.be
 
ten tweede, in belgie worden moto's niet op kw verzekerd maar op aantal cc..
en ja, is all-risk verzekerd, dus stop nu aub es met dingetjes te zoeke om me af te breke....

Maar waarom heb je hem dan op 25 kW laten zetten als dat geen verschil voor de verzekering of je rijbewijs uitmaakt?
Staat je rijbewijs nou wel of niet toe dat je 100+ kW rijdt? Het gaat dus niet zozeer om de verzekering, maar om je rijbewijs.

Op donderdag 15 juli 2004 17:31 schreef smirnoff het volgende:

ohja, ja, mss leer je het niet sneller op een R1 maar leren doe je het ....

djeez.... (ps, regeling ivm verzekering/papieren ligt wel een pak anders dan in nederland..waarom denk je dat wij al na 6 uur rijles al ons voorlopig rijbewijs krijgen..( en NIET iedereen neemt zoals mij extra cursussen duzzzja
[/quote]
Maar veel mensen kiezen wel een motor uit waar ze het goed op kunnen leren. Dat helpt meer dan een paar cursusjes...
 
Maar waarom heb je hem dan op 25 kW laten zetten als dat geen verschil voor de verzekering of je rijbewijs uitmaakt?
Staat je rijbewijs nou wel of niet toe dat je 100+ kW rijdt? Het gaat dus niet zozeer om de verzekering, maar om je rijbewijs.


waarom aangekocht op 25 kw..simpel, omdat

ik nog geen 20 ben en geen 2 jaar heb rondgereden met licht rijbewijs

ik nog geen 21 j ben en niet kan gaan voor zwaar motorijbewijs

omdat ik mijn licht rijbewijs nog maar pas heb. en licht rijbewijs = max.25kw O-)

IK heb hem niet op 25 kw late zette.... vorige eigenaar van de moto heeft die in een duitse firma late omzetten...en in belgie terug op full power gezet...gevolg : R1 op full power maar op papier 25 kw.

bij controles kijke ze gewoon naar die "25kw" en A- op je rijbewijs...(en verzekeringspapiere natuurlijk.)
 
full


hier ff m'n beestje :) binnekort pic's met motopak enz....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan