smirnoff
MF'er
hello all....
lang geleden...
exact 1 maandje...dat is namenlijk de tijd dat ik m'n motorijbewijs heb..en al rond-toer...
voor diegene die het nog weten...ik ben die gast die als eerste motor een R1 heeft gekocht...op 25 kw ... (ingeschreven als 25 kw (woon wel in belgie eh ) (alleen daar is zoiets geks mogelijk ma soit...) maar staat natuurlijk op full power.
Ondertussen ben ik al 2 keer tegengehouden door een zwaantje & bij de wodka-controle... telkens mooi m'n papiertjes laten zien, vriendelijke groet gekrege van de diender met 1 maal een complimentje over de motor en mogen doorrijden. dus ALS het op papier staat 25kw... maakt het niet uit...zolang het maar op papier staat en verzekering in orde is etc
(in belgie dan toch :x) ...
(ps verzekering zei zelfs dat er niet eens een probleem zou zijn moest ik een ongeluk hebben..dusja)
nuja, die yamaha is echt m'n eerste motor... heb wel al extra cursussen i.v.m moto-rijden gaan volgen (in Wetteren) zoiets als in nederland een vro-dinges ofzo iets... (weet het niet juist)
ondertss heb ik wel bijna elke dag 90 à 100 kmtjes afgelegd (woon/werk)
en in het totaal 3200 km gereden... nuja, van NUL beginne naar een R1 hmz... het is en blijft oefenen, oefenen en oefenen, maar ik vind het super. het bochten werk begint beter en beter te gaan... het enige mindere punt vind ik dat wanneer je op een SS rijd, mensen nogal vrij dikwijls van je verwachten dat je al meester over je fiets bent.... nuja... als je dan es stilvalt aan rood licht, of als beginneling e bocht tege iets lagere snelheid neemt dan koekblikkers....mja, dan krijg je al direct boze gezichten...
ma soit, wat velen ook zeiden: "je overleeft niet eens je eerste rit", je bent dood na e week, maand ... etc etc... ==> ik leef nog
ohja, iedereen zo ook, dat een R1 af te raden is als beginmotor..mja, ik was koppig/eigenzinning, maja ik weet eigenlijk niet hoe een andere motor aanvoelt, minder pk's etc... (aleja, wel die lesmotor maja..da was e 600cc...) maar wat velen zeiden zoals "is te krachtig etc", tja
ik kan hier maar 1 ding op zegge, zolang je met je verstand er bij blijft kan je in principe met elke moto beginne...of het makkelijk is...of aangenamer op een lichtere ... weet ik niet,
Ik vind m'n R1 super... zou geen lichtere willen... voila
trotse groetjes van iemand die het virusje (motorijden) al aardig te pakke heeft
(ohja,de "ongelukjes" :
-heb wel al es éénmaal in spekgladde bocht, (hoek v/e straat eigenlijk) es e metertje met m'n achterwiel geschoven koekblik achter me dacht dat ik het express deed, en vond het wel e mooi stuntje... njah...(komt ervan als je met versleten achterband rijdt op spekglad wegdek ....(ligt al nieuwe op hoor
- dom koekblik die me blijkbaar niet had gezien opeens op de autosnelweg naar linker rijstrook verandert, vlak voor m'n neus, znder pinker aan te zetten...en om helemaal m'n dag te verklote remde ie nog ferm af ook...heb met gevolg zowat alles dicht moete smijten * hulde aan de meerdere nood-stop oefeninge @ cursussen
lang geleden...
exact 1 maandje...dat is namenlijk de tijd dat ik m'n motorijbewijs heb..en al rond-toer...
voor diegene die het nog weten...ik ben die gast die als eerste motor een R1 heeft gekocht...op 25 kw ... (ingeschreven als 25 kw (woon wel in belgie eh ) (alleen daar is zoiets geks mogelijk ma soit...) maar staat natuurlijk op full power.
Ondertussen ben ik al 2 keer tegengehouden door een zwaantje & bij de wodka-controle... telkens mooi m'n papiertjes laten zien, vriendelijke groet gekrege van de diender met 1 maal een complimentje over de motor en mogen doorrijden. dus ALS het op papier staat 25kw... maakt het niet uit...zolang het maar op papier staat en verzekering in orde is etc
(in belgie dan toch :x) ...
(ps verzekering zei zelfs dat er niet eens een probleem zou zijn moest ik een ongeluk hebben..dusja)
nuja, die yamaha is echt m'n eerste motor... heb wel al extra cursussen i.v.m moto-rijden gaan volgen (in Wetteren) zoiets als in nederland een vro-dinges ofzo iets... (weet het niet juist)
ondertss heb ik wel bijna elke dag 90 à 100 kmtjes afgelegd (woon/werk)
en in het totaal 3200 km gereden... nuja, van NUL beginne naar een R1 hmz... het is en blijft oefenen, oefenen en oefenen, maar ik vind het super. het bochten werk begint beter en beter te gaan... het enige mindere punt vind ik dat wanneer je op een SS rijd, mensen nogal vrij dikwijls van je verwachten dat je al meester over je fiets bent.... nuja... als je dan es stilvalt aan rood licht, of als beginneling e bocht tege iets lagere snelheid neemt dan koekblikkers....mja, dan krijg je al direct boze gezichten...
ma soit, wat velen ook zeiden: "je overleeft niet eens je eerste rit", je bent dood na e week, maand ... etc etc... ==> ik leef nog
ohja, iedereen zo ook, dat een R1 af te raden is als beginmotor..mja, ik was koppig/eigenzinning, maja ik weet eigenlijk niet hoe een andere motor aanvoelt, minder pk's etc... (aleja, wel die lesmotor maja..da was e 600cc...) maar wat velen zeiden zoals "is te krachtig etc", tja
ik kan hier maar 1 ding op zegge, zolang je met je verstand er bij blijft kan je in principe met elke moto beginne...of het makkelijk is...of aangenamer op een lichtere ... weet ik niet,
Ik vind m'n R1 super... zou geen lichtere willen... voila
trotse groetjes van iemand die het virusje (motorijden) al aardig te pakke heeft
(ohja,de "ongelukjes" :
-heb wel al es éénmaal in spekgladde bocht, (hoek v/e straat eigenlijk) es e metertje met m'n achterwiel geschoven koekblik achter me dacht dat ik het express deed, en vond het wel e mooi stuntje... njah...(komt ervan als je met versleten achterband rijdt op spekglad wegdek ....(ligt al nieuwe op hoor
- dom koekblik die me blijkbaar niet had gezien opeens op de autosnelweg naar linker rijstrook verandert, vlak voor m'n neus, znder pinker aan te zetten...en om helemaal m'n dag te verklote remde ie nog ferm af ook...heb met gevolg zowat alles dicht moete smijten * hulde aan de meerdere nood-stop oefeninge @ cursussen