Backfire bij Goldwing

Teevee

MF veteraan
11 jul 2001
2.035
0
Tilburg
Ik heb sinds een paar weken een GL1000 goldwing (1979 K3).
Loopt op zich prima maar als hij weinig toeren maakt (minder dan 2500) en vooral bij remmen op de motor en stationair draaien backfired hij vreselijk.
En dan niet van plop-plop maar meer alsof je een kanon afvuurt.

Geluidseffecten zijn op zich leuk bij een legergroene motor maar wat minder zou wel mogen.

Waar begin ik met zoeken om dit op te lossen?
 
Ik heb sinds een paar weken een GL1000 goldwing (1979 K3).
Loopt op zich prima maar als hij weinig toeren maakt (minder dan 2500) en vooral bij remmen op de motor en stationair draaien backfired hij vreselijk.
En dan niet van plop-plop maar meer alsof je een kanon afvuurt.

Geluidseffecten zijn op zich leuk bij een legergroene motor maar wat minder zou wel mogen.

Waar begin ik met zoeken om dit op te lossen?
:^

is dit ook schadelijk voor de motor btw??
 
Ik heb dat gehad bij mijn hardtail goldwing GL 1100
Dat was een scheurtje in de cylinderkop, telkens was ook 1 bougie nat, dacht eerst dat ut onverbrande benzine was, maar het was koelvloeistof, proef maar eens, bij een backfire heb je de bougie's niet droog, en zoet = koelvloeistof

En anders zal het iets eenvoudigs zijn waarop ik ook gehoopt had, een lekke pakking of net synchrone carb's, gewoon een lullig iets, maar ik heb er een ander blok onder gezet

Met een compressietest kun je dat ook uitsluiten
 
Laatst bewerkt:
Zijn het backfires (terugslag in de carburateur, waarbij het er op neer kan komen dat je luchtfilter een keer in je tankcover steekt).
Of zijn het ontploffingen in de uitlaat ?

Laatste komt normaal gesproken door een lekke uitlaat, gare bougie of een verhoerde afstelling (te warm/te rijk, kan bij allebei voorkomen).
 
Had ik met dat ding ook.
En knallen uit 1 pijp, niet te krap
Vlammen van wel 50 cm eruit
Allemaal omverbrande benzine & koelvloeistof achteraf
Aan de voorzijde bliezen de uitlaatpakkingen er gewoon van tussen, wist eerst niet waar te zoeken
 
Slimmer idee:
Tap je carburateurs af.
Mik 2 flesjes forte moto power 1 in een volle tank, rijd die op en kijk of ie dan beter loopt.
Kost in het ergste geval 20 euro en een beetje tijd en scheelt het dr af slopen van de carburateurs waarbij je ook grandioos de mist in kan gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan