Backfire Pegaso

meneerpost

MF'er
18 apr 2012
37
0
Leeuwarden
Hallo iedereen, onlangs heb ik een topic geplaatst over het opnieuw op tijd zetten van de distrubutieketting van mijn Pegaso, na aanleiding van een gebroken nokkenas. Dit is allemaal klaar en het blok zit weer onder de motor.

Na het starten heeft de motor bij laag toerental steeds een terugslag/backfire. Een harde tik en ook voelbaar dat de carbs en klap krijgen. Na verwijderen van het rubberen tussenstuk tussen de carbs en luchtfilter is ook duidelijk zichtbaar dat er bij laag toerental iets terug geblazen wordt. Het toerenta zakt dan ook iets en soms slaat ie er ook door af.

Ook reageert hij niet goed op het gas, na gas geven blijft ie lang op hoog toerental hangen voordat hij weer kalmeert. Ik heb de distrubutie/nokkenas op tijd gezet volgens het werkplaatshandboek, dus zou ik orde moeten zijn.

Iemand een idee waar ik naar moet gaan kijken? Alvast bedankt
 
En waar zit die schroef? Moet ik hem in of uitdraaien. Er zit wel een buisje aan de carberateur met een schroef, maar dat is denk ik stationair. Hij heeft twee carbs trouwens, moet ik ze dan ale twee rijker zetten?
 
meneerpost heeft alleen vragen, maar verder geen inbreng. Dat is dus iemand die alleen neemt en niet geeft. Moet ik daar energie in stoppen?

Vanmorgen heeft hij voor het eerst in andere topics iets gepost, dus ik denk dat het wel duidelijk is.
 
meneerpost heeft alleen vragen, maar verder geen inbreng. Dat is dus iemand die alleen neemt en niet geeft. Moet ik daar energie in stoppen?

Vanmorgen heeft hij voor het eerst in andere topics iets gepost, dus ik denk dat het wel duidelijk is.

Overtreed ik hier regels? Wat jij zegt doet er niet toe. Mensen die in de toekomst dezelfde klachten hebben hebben hier mogelijk ook wat aan, heb je daar ooit bij stil gestaan?

Zeg gewoon niks als je niks nuttigs te zeggen hebt
 
Overtreed ik hier regels? Wat jij zegt doet er niet toe. Mensen die in de toekomst dezelfde klachten hebben hebben hier mogelijk ook wat aan, heb je daar ooit bij stil gestaan?

Zeg gewoon niks als je niks nuttigs te zeggen hebt


Post, als ik jou was zou ik eens gaan beginnen met het lezen van de ruim 30.000 berichten (waarvan het merendeel uitstekende adviezen) die Zot op dit forum heeft geplaatst.
En als je daar mee klaar bent misschien ergens in een klein hoekje gaan zitten en je schamen!
 
Zot moet zich niet zo aanstellen. Hij mag dit vinden, maar het is niet tegen de regels en anderen kunnen er veel aan hebben. Als hij liever niet reageert, dan moet ie dat gewoon niet doen. Dit is gewoon kinderachtig.
 
Zot moet zich niet zo aanstellen. Hij mag dit vinden, maar het is niet tegen de regels en anderen kunnen er veel aan hebben. Als hij liever niet reageert, dan moet ie dat gewoon niet doen. Dit is gewoon kinderachtig.


Post, ik krijg het gevoel dat we hier, uitgerekend aan jou, niets hebben!
Wel weer fijn dat je desondanks een advies van Jim :} gekregen hebt. :+

Je begon met een technisch probleem en nu heb je er nog een attitude probleem bij gecreëerd. :) Bijzonder hoor. (nu heb je er 2)
 
zot zegt ook nergens dat je iets tegen de regels doet.
hij laat enkel weten dat mensen zoals jij hem de moeite niet waard zijn.
en ja, er word op een forum toch een beetje een wissel werking verwacht. dit is namelijk niet een enkel technisch forum, er word meer verwacht dan alleen altijd vragen stellen.

dus nee, je overtreed geen regel en word niet geband
maar je hoeft na dit topic ook niet bepaald veel hulp te verwachten als je niet iets veranderd in de manier van posten welke je nu aanhoud
 
Als je inderdaad hier alleen op het forum komt om alleen maar vragen te stellen en nooit anderen helpt met technische vragen (of zelfs niet-technische vragen), dan kan ik me de reactie van Zot wel voorstellen. Meneerpost is lekker aan het sleutelen, dus weet best wat van het één en ander en kan hier dan ook af en toe best meedenken met de problemen van anderen, al is dat uiteraard geen verplichting, maar wel gewenst gedrag.

In elk geval is Zot er helemaal klaar mee. :+
 
Bobine gaar
Bedrading vertieft
Scheur in je blok
Uitlaatpakkingen/aansluitingen naar de maan
Bougi dop niet jovel bevestigt
Motor zeiknat geweest
Etc :W
 
Ik kan er wel om laggen en kan de reactie van Zot ook wel begrijpen })
:^
Gepast nee begrijpelijk ja.
Bedoel als je het gewoon probeert dan had hij geweten of het hielp of niet.
Maar als je bij elke oplossing met een nieuwe vraag komt nog voor je het geprobeerd hebt.
Ja dan kan ik me zot zijn reactie best voorstellen.
 
Meneer post is wel een mede-liwwadder, dus doen even normaal juh :9 . @TS kest oek wel even naar motorado gaan, daar kest wel terecht met dien brommer *O*
 
Laatst bewerkt:
Hij back fired nog steeds.

Tijdens stationair lopen duidelijk een 'tss-geluid' hoorbaar uit de carbs, ook zichtbaar dat de carbs een tik krijgen. Wisselde frequentie, soms 1 keer per 2 sec, soms 1 x per sec en soms twee keer kort achter elkaar. Hij slaat na een paar keer altijd uit.

Ik lees dat mogelijke door een arm mengsel komt. Hij loopt wel heel goed op de choke en dan met de stationair-schroef helemaal uitgedraaid. Ook het gas reageert hij dan goed op en hij zakt goed terug in de toeren. De mengselschroeven kan ik aanpassen maar hier reageert hij niet op.

Ik heb de carbs helemaal uit elkaar, gecheckt en uitgebreid gereinigd, ook de stationair sproeiers. Geen verschil helaas. Alles is goed dicht en gecheckt op luchtdichtheid, met een busje startpilot. Ook de nokkenastiming nogmaals gecheckt, is ook in orde...
 
Hij back fired nog steeds.

Tijdens stationair lopen duidelijk een 'tss-geluid' hoorbaar uit de carbs, ook zichtbaar dat de carbs een tik krijgen. Wisselde frequentie, soms 1 keer per 2 sec, soms 1 x per sec en soms twee keer kort achter elkaar. Hij slaat na een paar keer altijd uit.

Ik lees dat mogelijke door een arm mengsel komt. Hij loopt wel heel goed op de choke en dan met de stationair-schroef helemaal uitgedraaid. Ook het gas reageert hij dan goed op en hij zakt goed terug in de toeren. De mengselschroeven kan ik aanpassen maar hier reageert hij niet op.

Ik heb de carbs helemaal uit elkaar, gecheckt en uitgebreid gereinigd, ook de stationair sproeiers. Geen verschil helaas. Alles is goed dicht en gecheckt op luchtdichtheid, met een busje startpilot. Ook de nokkenastiming nogmaals gecheckt, is ook in orde...
Er is iets niet goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan