Backfire

Fazero

MF veteraan
19 okt 2002
16.343
3
Ik heb sinds een half jaar m'n 2e Fazer 1000. De eerste heb ik veel mee gereden maar nooit echt gehad dat ie bij het starten plofte o.i.d.
Maar de huidige, model 2005, die heeft vaak dat ie bij het starten ff ploft, zelfs af en toe knalt. En de laatste week al 2 keer een backfire via het luchtfilter gehad met de nodige rook en stank. Heb er een dyno kit, met K&N filter in zitten maar kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Misschien dat het meer met gewijzigde ontstekingstijdstippen en kleptiming te maken heeft?
 
Kameraad ook gehad met nieuwe DL1000 -> oplossing kleppen stellen en aan de ruime kant zetten, daarna synchen.
Als dat niet voldoende is mengsel een tandje rijker zetten. (aangezien je een K&N filter hebt: heb je dit ook gesteld met mengsel?)

Wim
 
Kameraad ook gehad met nieuwe DL1000 -> oplossing kleppen stellen en aan de ruime kant zetten, daarna synchen.
Als dat niet voldoende is mengsel een tandje rijker zetten. (aangezien je een K&N filter hebt: heb je dit ook gesteld met mengsel?)

Wim
Mengsel is door de collega van Ruud Fredriks afgesteld. Zat mooi rond de 13. Temperatuur in de meetruimte was welliswaar toen naar de 30 graden opgelopen. Maar daarentegen stond ie daarvoor ook al goed en ze hebben zelfs de stationairsproeier nog even wat verder open gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan