Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klappen in de uitlaat, of klappen terug door het luchtfilter?
Mooi is dat he Is niet heel erg opzich, maar het zou kunnen dat hij iets te rijk staat of dat er in je voorbocht / demper een gaatje zit waardoor er lucht bij de uitlaatgas zit (hier zit soms onverbrande benzine in) en kan dan zo met verse lucht alsnog ontbranden, ik heb het ook een beetje met de CB soms
Als het echt enorme klappen zijn kan het slecht zijn voor je kleppen denk ik, maar dat laat ik aan de experts hier over
Bij ééncilinders is dit trouwens wel heel normaal
Backfire is uit de uitlaat
backfire is door de inlaat.
ja wiki, als ik wil kan ik daarop zetten dat een backfire een scheet is die je haren verschroeit
backfire is door de inlaat.
Backfire is uit de uitlaat
AFAIK komt de term backfire uit de tijd van de donderbussen, voorladers en aanverwante zwartkruit geweren. Als de verbrandingsgassen dan niet (alleen) aan de voorkant uit de loop kwamen, maar ook de wenkbrauwen van de schutter wegstookten sprak men van backfire (want achterkant van geweer). De term staat voor een verbranding buiten de verbrandingskamer, wat bij een motor dus zowel in- als uitlaat kan zijn.
Stoer die klappen uit de uitlaatpijp.
Flink gas erop, gas dicht en kom maar op met die herrie.
Klinkt fantastisch.
Helaas het kan kwaad.
Erger nog het kan behoorlijk motorschade opleveren.
Die klappen zijn het gevolg van een onvolledige verbranding.
Dat kan te rijk echter ook te arm zijn.
Door de enorme drukopbouw in de uitlaat kan dit schade opleveren.
In het gunstigste geval komt de uitlaat los op de bevestigingen.
In erge gevallen krijgt de uitlaatklep zoveel tegendruk dat deze niet op tijd sluit,
en komt deze al rap de zuiger tegen.
Wat dat voor gevolgen heeft zullen meerdere lezers wel begrijpen.
Het komt ook voor tijdens gas geven.
Dan is de schade uit voorgaande al ontstaan.
Dan wordt het een cyl. kop revisie.
Een enkele keer dat naverbranding plaats vindt zal niet direkt schade opleveren.
Echter als je er een sport van maakt.
Tip:
Laat de verbranding (inj. of carb's) kontroleren door iemand die de apparatuur en kennis heeft.
natuurlijk kan het allebei, maar dan heet het geen backfire meer,