backfire

Quibke

MF'er
3 mei 2010
62
0
helmond
ik heb nu een week mijn 25kw zx6-r
en heb constant flinke backfire als ik gas los laat en toeren rond de 6 en rond de 4 duizend komt.
ik vind dit wel gaaf enzo maar weet niet of het komt omdat hij afgeknepen is en of dit niet kwaad kan?+:
 
doet die van mij ook 8-) O-)
vlammuh0946799.jpg
 
Ik heb dezelfde discussie hier al eens gevoerd, zonder succes :')

Soms heeft het geen zin, en moeten we aaccepteren dat in de volksmond remvloeistof remolie wordt genoemd, een onderhoudsvrije accu wordt standaard een gel-accu en alle klappen buiten de cilinder is backfire (zeker in de uitlaat,. want die zit "at the back end of the bike: :') ).

Ik vraag het maar gewoon, wat er precies is.

Ach, men doet ook zijn best om het goed te omschrijven en dat zit er soms naast. Moi incluis :)
 
Ik heb dezelfde discussie hier al eens gevoerd, zonder succes :')

Dan proberen we het toch gewoon nog een keer? :P

Ik zeg inlaat.

Als je back vertaald dan kom je uit op terug, dus ipv dat de knal de uitlaat kant op gaat wat normaal de bedoeling is gaat ie de andere kant op. Luchtfilter kant.

Zo, discussie gewonnen, kan gerust gaan slapen. :+
 
Vandaar mijn vraag. Niet iedereen noemt dingen precies hetzelfde.

Mijn motor doet bijvoorbeeld beide: soms 'niest' ie door het luchtfilter, soms klapt ie in de uitlaat (met name bij gas los en uitrollen/afremmen op de motor).

Laat ik het zo zeggen: De TS bedoelt via de uitlaat, anders zou hij zich wel meer zorgen maken lijkt me ;) Ben benieuwd of hij nog gaat reageren in het topic :P
 
heee mensen

het is ook een kawa 636 zx6r dus injectie en een bos gp1 uitlaat ik heb navraag gedaan en het komt door de uitlaat omdat deze een stuk leger is als standaard waardoor sneller de vlammer eruit komen.
maar hij doet het alleen als ik heb flink in de toeren jaag en dan laag remmen op de motor maar verder is mij gezegt dat het niet veel kwaad kan
toch bedankt voor julle blik erop
 
Terug
Bovenaan Onderaan