Bad Bo vervangt geblesseerde Scott Deroue in Japan

mark#41

Rookie
25 okt 2007
6
0
Binnenkort is het dan zo ver op het Twin Ring circuit in Motegi, Japan , zullen de wereld wijde Honda NSF kampioenen strijden om de "wereld titel".
28 deelnemers uit diverse landen ,waaronder Zweden en Finland komen op uitnodiging van Honda naar Japan.
Onze nationale nsf cup winnaar Scott Deroue zou met startnummer 24 proberen om een podium plaats te bemachtigen op het 982 meter lange circuit.[Deel van het complete circuit]

Helaas breekt Scott deze week tijdens een voetbal training zijn sleutel been en is alles in het werk gesteld om alsnog een nederlander naar Japan te sturen.
Bad Bo Bendsneijder,winnaar van de Honda Nsf 100 wedstrijd tijdens de Rizzla racing day,stapt vrijdag in het vliegtuig naar Japan samen met zijn vader en Arie Molenaar.

Foto-MFXS37DN.jpg


In een voor deze speciale gelegenheid door Damen gemaakte race overall met oranje schouders en door Shoei speciaal in de nationale kleuren gespoten helm kan Bo zondag plaats nemen op 1 van de NSF jes

Zondag zal de dag beginnen met een training van 1.5 uur en kan er samen met mensen van HRC naar een goeie afstelling worden gezocht,er is dus een mogelijkheid om binnen de mogelijkheden van de motor zaken als vering, clipons en handels aan te passen.

Maandag is dan de grote dag,met een vroege briefing begint de wedstrijddag en is er van 8 tot 9 de kwalificatie.
Na de wedstrijd worden de deelnemers en hun begeleiders rond geleid door de Honda Collection Hall.
dscf0289e.jpg

Dinsdag rond 19.30 arriveert de nederlanse delegatie weer op Schiphol.

De 2009 Honda NSF 100 cup deelnemers wensen Bo heel veel succes in Japan en Scott van harte beterschap.

Foto-GAJGPDOY.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha dan kijk je na foto 1 dan denk je stoer pak. scroll je verder na bene zie je dat kleine manneke _O-

Maar in ieder geval heel erg veel succes in Japan en Kick some ass :]
 
Ik ben afgelopen jaar wezen kijken in Zwolle naar o.a. de NSF cup. Super mooi om te zien, lekker vol veld. En wat kunnen die gasten rijden zeg :}
 
Ik ben afgelopen jaar wezen kijken in Zwolle naar o.a. de NSF cup. Super mooi om te zien, lekker vol veld. En wat kunnen die gasten rijden zeg :}

Inderdaad! 2009 was nog maar het eerste seizoen dat de NSF100-cup rijdt. Maar vergis je niet in de snelheid die sommigen nu al laten zien!!

Ik ben er elke wedstrijd bij omdat wij deelnemen aan de Kicxstart Expi klasse. Maar vind het altijd een genot om naar te kijken.

Ben benieuwd hoe de selecties voor volgend seizoen gaan verlopen, beste 10 blijven en de rest nieuwe ofzo??

Het is op den duur toch de bedoeling om een serieus hoog niveau in deze klasse te krijgen....

Ik weet niet op welk soort baan ze moeten rijden in Japan, maar misschien is Bo uiteindelijk nog wel een betere keuze, mits er wat lange rechte stukken inzitten.
Scott is een kop groter...
 
Laatst bewerkt:
Oh, ik ken Bo nog van het minibiken ik Limburg, hij kwam toen nog vaker in Echt.
Iedereen wist meteen dat hij goed was in die tak van sport.
Tevens wens ik hem veel succes!
 
Hier onder een verslag van Bo's vader die samen met Arie Molenaar naar japan is.

Meer Nsf nieuws lees je op www.minibike-forum.nl racen algemeen.


Ja duurde ff, maar had daar slecht ontvangst om via de gsm te internetten.

Op papier is het niet een al te mooi resultaat, maar zoals ik al had geschreven reden gisteren weinig tot geen japanners die vandaag ineens wel aan de start verschenen.De motoren zijn van de rijders zelf en er was duidelijk zeer groot verschil in vermogen en deze reden allemaal op Bridgestone, de italiaanse delegatie vertelde me dat zij daar ook mee rijden in italie en dat het meer als een sec scheelt. het was dus een ongelijke strijd maar wil er niet alle japanse rijders te kort meedoen, want rijden dat kunnen ze echt wel.Maar het doet niks minder af aan het waanzinnige mooie avontuur.
de 1e training was direkt een kwalificatie en over 6 rondes, Bo ging niet geheel lekker zo te zien en kwam dan ook aan een belabberde 22e plek.
Andrea Locatelli had de 9e tijd.
Bij binnenkomst bleek dat in de hectiek van vertrekken de motor van Bo nog op volle choke stond, waarschijnlijk een foutje van 1 vd monteurs Bo zijn motor viel ook op de baan uit en werd per grote motorbrancard opgehaald( wel even schrikken toen ik hem niet zag binnen komen met de rest)Bo was 2 sec langzamer dan Andrea.
Nog wat punten doorgenomen met Bo en andere schakel punten door genomen en het ging stukken beter. Vanaf de 22e reed Bo in korte tijd naar Andrea toe die was afgzakt naar 15 Bo had hem dan ook mooi te pakken en lag 14e toen de rode vlag viel, de herstart van 3 rondes moest hij weer van de 22e plek starten deze 3ronden waren net te kort om andrea weer te verslaan, maar Bo zat op de finish in zn nek en had een snelste tijd die 2sec sneller was dan die van de italiaanse kampioen.
Bo vond het super om mee te maken, samen met de hele Honda crew en de Hoge bazen van Honda en ex coureurs, reden na ons een endurance race op een NSF, ook Yuki Takahashi 250GP rijder deed er aan mee.
allemaal bij ons in de box ze waren vol lof over Bo.
Belangerijk voor mij was of hij het niveau van de Italiaan aan kon want Ik heb het Niveau daar gezien en ligt behoorlijk hoog, Bo heeft laten zien dat ie de kampioen aan kan.
Zijn weer terug in Narita Tokio en hebben net geshopt met de Italianen want de sfeer onderling is super. Nog 1 nachtje en dan vliegen we weer terug met een zeer goed gevoel en heel veel kleine kadootjes van Honda en mederijders.

Bedankt voor het meebeleven en misschien iets jammer van het resultaat, maar ik had het nog wel eens willen zien als dezelfde race op de 25 motoren van Arie waren gereden

Groeten Ariesan BoSan StevenSan
_________________
Steven
 
Terug
Bovenaan Onderaan