BadBert stelt zich voor (BMW R1100s)

Omdat ik toch mijn telefoon wilde monteren op de motor, eens gekeken naar de verschillende opties.
Op de motor zit al de navigatie voorbereiding voor een bmw of garmin geloof ik.
Maar.... deze systemen vind ik duur (zeker als je kijkt hoe vaak ik ze zou gebruiken), en ik gebruik liever mijn tomtom go app waar ik een abonnement op heb.

Nu kwam ik op internet een systeem tegen wat je in de originele houder klikt, en deze maakt ook gebruik van de stroomtoevoer hiervan, dat leek me wel wat!.

Dus die besteld, en die was vlot binnen:

IMG_20210928_183914-4K.jpg


IMG_20210928_183920-4K.jpg


IMG_20210928_183925-4K.jpg


zal nog foto's maken met mijn telefoon er in.
Laden gaat bij deze via een kabeltje, aan de zijkant zitten 2 usb poorten met afdekrubbertje, en er zitten verschillende (korte) kabeltjes bij. (mijn telefoon ondersteunt ook geen draadloos laden overigens)

hoop dat mijn telefoon heel blijft, nu zit natuurlijk de originele steun al op dempertjes, en mijn telefoon zit in een rubber hoesje, dus dat dempt ook nog....
reviews van deze unit waren in ieder geval positief, en op youtube staan genoeg filmpjes hierover waar ze allemaal zeer enthousiast zijn.
 
Toch maar een tankpad aangeschaft en geplakt.

Ziet er niet slecht uit zo dacht ik zelf:
i-SJjM5cW-X4.jpg


i-XXCHK9G-X4.jpg


i-6nwrWsT-X4.jpg


Mijn broertje heeft ondertussen zijn R1100r nog wel, maar die zal binnenkort te koop komen, heeft een R1200r gekocht :)
Hier gebroederlijk samen met mijn rs-je
i-7BJBGh3-4K.jpg


Verder ben ik bezig met de ombouw naar led voor de koplampen.
Heb veel en lang gezocht naar h7 LED lampen welke een GOED lichtbeeld geven en goed werken icm het canbus systeem van de BMW. Die heb ik nu iig.
Nu de stadslichtjes nog (flinke zoektocht naar een setje wat werkt zonder storing en zonder gebruik te maken van vermogensweerstanden).

Dan even met de 3d printer een kapje printen voor achter op de koplamp zodat ik wat meer plek heb voor de LED lampen :)
 
Helaas komt de tankpad toch los.....
Raar, want ik heb alles gedaan volgens "het boekje".
Eerst alles goed schoon gemaakt.
Alles goed droog gemaakt.
Daarna alles goed ontvet en laten "drogen"
Tankpad verwarmd met fohn
Tankpad geplakt en 30 seconden druk gehouden.

Ik vrees dat ik toch iets niet goed heb gedaan, dus hij gaat er weer af :(

Verder begonnen met de ombouw naar LED van de koplampen....
Besloten om vanwege de kleine werkruimte, de koplampen gewoon helemaal te demonteren :P
(kant van het dimlicht moet er nog uit)
i-9SKthtP-4K.jpg


i-WkF358P-4K.jpg


i-BBCZjbc-4K.jpg


Ook de 3d printer aangezet voor de eerste van de 2 nieuwe afdekkapjes voor achterop de licht units, zodat er meer plek is voor de h7 LED lampen en meer ruimte voor koeling.
In ABS geprint.
i-9FK2sWF-X4.jpg


i-KPJBnvD-4K.jpg


Dit was de eerste keer dat ik ABS gebruikte, en ik moet nog wat dingen veranderen aan mijn printer instellingen, want de laag-hechting was belabberd en de print was dus makkelijk uit elkaar te trekken.
Van de week eventjes andere instellingen maken en opnieuw proberen :)
 
Afgelopen weekend had ik trouwens even een stukje gereden over nat wegdek.
Man..... mijn r1100s had ook geen spatbord achter, maar daar werd alles niet zo vuil als bij de 1200rs zeg! pfffff

zelfs mijn broek en schoenen waren compleet vies aan de achter/zijkant.....

dus ik zit er over te denken deze aan te schaffen en te monteren:
l_7682j.jpg


het vrouwtje gaat ook achterop straks, en die zou dan he-le-maal smerig geweest zijn.....
natuurlijk is het nog even de vraag hoe lang en hoe vaak ze achterop gaat, want ze gaat zelf haar rijbewijs halen :) (en dan komt er natuurlijk een motor bij voor haar)
 
Goed, na wat aanpassingen in de printerinstellingen en verder testen heb ik het voor elkaar om met een open frame printer, ABS succesvol te printen!!!!
Print is super sterk

Hier was de printer net klaar met de 1e succesvolle print:
i-rcGNs6T-4K.jpg


i-n5hnPGX-4K.jpg


i-NwJXL6M-4K.jpg


i-Msnmx5Q-4K.jpg


past perfect!
i-xTQBq2j-4K.jpg


Hier zie je de originele kap, 1 met het rubber wat van het origineel af gehaald is, en 1 die net uit de printer komt.
i-XrsQ9m5-4K.jpg


Binnenkort de LED conversie dus afmaken :)

Ondertussen ben ik op verschillende websites in de gaten aan het houden of de Hugger voor de r1200 in de black friday aanbieding komt.... is toch geen goedkoop ding whahaha
 
Ondertussen is de hugger natuurlijk al lang binnen.
Netjes verpakt.
Ziet er goed uit!

IMG_20211125_171910-X2.jpg


IMG_20211125_172029-X2.jpg


IMG_20211125_172140-X2.jpg


Binnenkort de motor even wassen (want die is nu mega smerig dus), en dan monteren :)
Ga binnenkort ook verder met de LED conversie...... nope, nog niet af whahaha is toch geen weer om te rijden en ze strooien bij ons in de regio nu.
 
Zo,
het weer motiveert niet echt, maar heb de hugger even gemonteerd :)

i-jcWWC3d-4K.jpg


i-v5GqscP-4K.jpg


i-FbRdXDQ-4K.jpg


Staat hem ERRUG goed moet ik zeggen :)

Ondertussen ook wat gewerkt aan de LED conversie.
Grootlicht kant is helemaal klaar en zit weer op de motor, nu de dimlicht kant nog.
Die is ook bijna klaar en kan dan weer gemonteerd worden op te motor.
Dan alles wat gedemonteerd is er weer op.... en dan kan ik er weer even tegenaan ;)
 
De LED conversie is helemaal klaar en werkt storingsvrij.

Foto's maken is wat moeilijk natuurlijk..... maar goed, alles zit er in :)

Wel weer jammer dat de kentekenplaatverlichting ook weer canbus is, wilde daar ook een LED in stoppen, maar dat gaat dus ook zomaar niet :( ach ja, laten we die wel zo.
 
Afgelopen weekend de motor weer eens uit kunnen laten :)

Heerlijk weer (vond ik dan :) )

Ook voor het eerst met iemand achterop gereden (uiteraard niet als 1e rit dit jaar), mijn vrouw :)
Dat ging super! Ze zit goed achterop ook.

Lekker genoten met zijn 2en, en een paar ritjes samen gemaakt.

binnenkort hopelijk ook samen, maar dan ieder op zijn/haar eigen motor.... aangezien ze zaterdag haar eerste blok AVB lessen heeft gehad (en dat ging echt goed!)
:]
 
Ondertussen zijn we thuis aan het kijken voor het verder volzetten van de garage.....
ja, er komt dus een motor bij.

Mijn vrouw is bezig met haar rijbewijs (alleen duurt het allemaal langer door de drukte bij CBR).
Nu zijn we dus een motor voor haar aan het zoeken :)
Ze is alleen een "beetje" kieskeurig whahahaha
dus tips zijn welkom!
Even wat "eisen":
  • niet te zwaar (gewicht)
  • evt verlaagd of laag genoeg (zal haar beenlengte nog eens meten) en ja ik weet dat in principe iedere motor te verlagen is.
  • geen racer
  • geen chopper o.i.d
  • geen classic
  • liefst abs
We hebben in het echt al gekeken naar een Kawasaki SV650, honda CB500, Kawasaki ninja 650, Triumph Speed Tripple.
We zitten dus een beetje te kijken in het segment naked en sport-tour.

Tot nu toe vind ze een naked wat minder mooi, maar soms heeft ze zoiets van: ja, die kan wel (zoals bij de naked bikes hierboven).
De ninja 650 had qua design wel haar voorkeur. Er is alleen iedere keer 1 ding waar ze tegenaan loopt, en daarbij heb ik jullie hulp nodig....
ze vind dat de bovenstaande motoren (en velen anderen) een BULT hebben in de vorm van de tank, en dan bedoel ik vanaf de zijkant gezien, de bovenkant.......
Ik heb samen met anderen al met haar over gehad dat wij denken dat ze hier niet onderuit komt, maar wat denken/vinden jullie?
Hebben jullie evt ideeën die ik aan haar voor kan leggen?
ik DENK dat dit bij een mt07 meevalt, maar zijn er meer?
 
Ik heb afgelopen zaterdag even een stukje gestuurd op de door mij eerder gelinkte Triple.....

Mijn vrouw was verkocht, de maat van deze motor is ideaal voor haar (en eentje vinden waar ze zonder verlagen op past was toch een uitdaging).

Eerst wat vragen gesteld over de staat, motor goed bekeken, daarna ben ik er op geklommen voor een proefritje.

Nou mensen..... wat een heerlijke gooi en smijt machine is dat zeg (zeker t.o.v mijn eigen fiets).
Motor draaide stil, goed en soepel.
Alles werkte naar behoren.
De arrows uitlaten klinken errrrrug lekker (met db-killers er in)
En zoals de verkoper al zei: hij heeft het beste van de 2 cilinder wereld en 4 cilinder wereld........ daar ben ik het wel mee eens!

Leuk detail trouwens die blauwe ledjes als je richting de toeren begrenzer gaat :D

DUS..... we hebben hem gekocht :)
Nu moet het vrouwtje nog wel haar rijbewijs halen, maar ze was helemaal weg van deze motor, ook de kleur (ze wilde graag een witte). dus we zetten hem alvast maar klaar.

Tot die tijd, tjah, zal ik er af en toe wel even een rondje op gaan rijden..... wat een straf :+ :]

Deze mag dus naast mijn RS-je in de garage komen te staan :)
Kreeg toevallig gisteren in mijn mail een aanbieding voor een set paddock stands... die gelijk maar gekocht voor de Triple :)

Wat plaatjes erbij:
20220611_114045-X2.jpg


20220611_114052-X2.jpg


20220611_114104-X2.jpg


20220611_114111-X2.jpg


Kijk haar eens trots wezen :P
20220611_114137-X2.jpg


Motor is trouwens compleet voorzien van LED.
Dus led achterlicht (met geintergreerde knipperlichten), led voor knippertjes, en volledig led koplampen.
Hoef ik dat zelf niet meer te doen :P
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag de triple van het vrouwtje opgehaald, ik heb er vanuit Breda op naar huis mogen sturen ;)

Rijd echt heerlijk, geluid is voortreffelijk (roffelt erg veel bij gas er af vanaf wat hogere toeren)
Ook het inlaat geluid is verschrikkelijk mooi :)

i-cCfPmdb-X2.jpg


i-9DdNv6Q-X2.jpg


zoontje moest ook even passen :P
i-wgVH3Jm-X2.jpg


De ruimte in de garage is wel beperkt zo.....
i-q6nVTRP-X2.jpg


ondertussen links bij de kasten alles op de grond opgeruimd, maar nog is het krap

zeker als hij op zijn paddock stands staat

i-McJpLvL-X2.jpg


i-S84HsTM-X2.jpg


ik kan niet eventjes 1 van de 2 motoren naar buiten rijden op deze manier........

Dus ben goed aan het denken nu of de AF1 wel blijft.

Zoals jullie zien is de kentekenplaat er al af en de verlichting daarvan....
Vorige eigenaar had een R&G tail tidy op de motor gezet, maar deze is eigenlijk niet geschikt voor de Triple met Arrow uitlaten... dus hadden ze busjes tussen de steun en het kenteken gezet, waardoor het kenteken voor de dempers komt (past er niet tussen).
Maar nu zit de kentekenplaat verlichting dus ACHTER de kentekenplaat..... daar kan ik natuurlijk niet tegen, dus ga een spacer 3d tekenen en printen daarvoor :)
(als mensen tips hebben hiervoor, graag :) )
 
Gaaf Bert! Dikke fiets hoor.
Enne wat betreft de AF1, er zijn mensen op MF (@Roy "R"acing ) ik noem geen namen... :P die hun motorfiets(je) aan de muur hebben hangen, je zou, indien je er niet mee rijdt, kunnen nadenken of je de motor goed conserveert (laat conserveren) en een mooi plekje in de lucht te geven aan de muur in de mancave/garage... verkopen zou ik hem iig niet aangezien je de moeite hebt genomen hem na zoveel jaar weer terug te kopen ga je er vroeg of laat spijt van krijgen als je hem weg doet.

Of gewoon een keer goed opruimen. ;)
 
:^

Pas als er nog drie motoren en vijf fietsen bij komen heb je ongeveer het gebrek aan ruimte wat ik heb.
Vraagt de buurvrouw terwijl ik net wilde pitten of ik een elektrische zaag heb.. kijk ik in de schuur.. kan er ff niet bij.
Plan het zelf dagen vooruit als ik wat ga doen. :+
 
@JDsigns thanks!
En ja, ik weet het wel van die AF1.... maar ik heb gewoon echt niet meer plek.
Mijn vrouw vind het ook zonde, maar er moet gewoon iets met de ruimte die nu beschikbaar is voor de fietsen die wel gebruikt worden.
Sinds ik mijn motor heb staat de af1 50cc eigenlijk alleen maar stil.
Ik kan hem ook wegzetten bij een vriend van me, maar ja..... dan zie ik die brommer helemaal nooit meer, en hem even pakken voor een rondje is er ook niet meer bij dan.
Ophangen durf ik niet...... al zou dat wel kunnen op zich boven mijn werkbank.....
 
Dat ophangen is vaker gedaan en zou dus goed te doen moeten zijn met goede beugels. Maar waarschijnlijk pak je hem dan nog minder snel dan wanneer die bij een vriend gestald staat. Het voordeel van elders stallen is wel dat je hem nog eens kan pakken. Mogelijk heb je een verhuizing verder wèl plek.
 
@Kreun ja klopt helemaal.
Verhuizen gaan we niet meer doen hoor...

er moet nog wel een nieuw schuurtje komen achter in de tuin (staan nu 3 fietsen in, met trappers weet je wel).
Misschien kan ik daar nog wat mee doen..... eens even over denken :)
Ik zou als ik jou was, dat schuurtje wat groter maken als je eigenlijk gepland had. Kun je meer dingen uit je garage daar zetten, en word je garage weer wat ruimer binnen. Win-win, en hoef je je AF1-50 niet te verkopen.
Ik heb hetzelfde gedaan hier, volle garage, dus een schuurtje er tegenaan gebouwd, aan de achterkant. Daar staat nu alle zooi die ik niet wegdoe, maar weleens nodig heb, voor de tuin en zo. Ook alle stellingkasten met onderdelen zijn nu daarin. Even graven als ik wat nodig heb, maar ik heb het toch niet elke dag nodig.
 
@Coert65 in de garage staan alle spullen die we regelmatig gebruiken, alles voor de tuin (wat niet veel is aan gereedschap) staat al in het schuurtje incl de fietsen.
Maar idd, eens kijken wat ik kwijt kan aan schuurtje en evt de af1 daar in zetten, kan achterlangs ook de tuin uit dan evt met de brommer....
zal er eens in duiken en met het vrouwtje over hebben, tot die tijd kan de af1 dan bij mijn maat aan de andere kant van het dorp evt staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan