Badge op textiel-pak

Ocampa

MF veteraan
29 jul 2002
4.242
665
Breda
Ik heb een stoffen badge, die ik graag op mijn (textiel) motor-jas wil. Hoe kan ik dat het beste doen zonder de waterdichte laag te beschadigen? Gewoon voorzichtig op erop naaien op de buitenste laag, of met een soort textiellijm ofzo? Wie heeft er ervaringen mee?
 
Ik heb een stoffen badge, die ik graag op mijn (textiel) motor-jas wil. Hoe kan ik dat het beste doen zonder de waterdichte laag te beschadigen? Gewoon voorzichtig op erop naaien op de buitenste laag, of met een soort textiellijm ofzo? Wie heeft er ervaringen mee?

Ligt eraan hoe je jas is opgebouwd. Als er een Z-liner inzit om natigheid buiten te houden, kan je naaien in het textiel. Als het pak een goretexpak is en de membranen in het textiel zelf is verwerkt kan je het er niet op naaien (dan wordt ie zo lek als een mandje) en moet je dus textiellijm gebruiken.
Ik denk dat je dus gewoon het beste textiellijm kan gebruiken, dan weet je zeker dat je de natigheid buiten blijft houden ;)
 
Ik heb het met dubbel zijdig tape gedaan waar ze vloerbedeking mee vastplakken en de randjes met secondelijm ,krijg je allen nooit meer los dus .
Kan wel maar dan is je pak wel beschadigd .
 
En wat ook nog een mogelijkheid is wat ik wel eens zie, is de badge met klitteband bevestigen, zodat je de badge er ook af kan halen, als de badge een keertje minder gewenst is :)
 
En wat ook nog een mogelijkheid is wat ik wel eens zie, is de badge met klitteband bevestigen, zodat je de badge er ook af kan halen, als de badge een keertje minder gewenst is :)
maar dan moet je de andere zijde van het klitterband er alsnog op naaien :? of zie ik dat nou fout

en een gore-tex pak heeft ook een los membraam hoor, dus dan kan je ook door de buitenste laag stof stikken. alleen bij een laminaat pak zit het membraam aan de buitenste laag stog en maak je m dus lek. ik zou t niet zo snel gokken...
 
maar dan moet je de andere zijde van het klitterband er alsnog op naaien :? of zie ik dat nou fout
textiellijm will do the trick...

en je kan dan de zijde die je gebruikt voor de badge natuurlijk wel gewoon aan de badge naaien ;)
en een gore-tex pak heeft ook een los membraam hoor, dus dan kan je ook door de buitenste laag stof stikken. alleen bij een laminaat pak zit het membraam aan de buitenste laag stog en maak je m dus lek. ik zou t niet zo snel gokken...

daarom textiellijm als veiligste oplossing, omdat er verschillende constructies mogelijk zijn :)
 
maar dan moet je de andere zijde van het klitterband er alsnog op naaien :? of zie ik dat nou fout

en een gore-tex pak heeft ook een los membraam hoor, dus dan kan je ook door de buitenste laag stof stikken. alleen bij een laminaat pak zit het membraam aan de buitenste laag stog en maak je m dus lek. ik zou t niet zo snel gokken...

Klittenband is ook dus verkrijgbaar met een zelfklevende laag op de 'gladde' kant(Al zou ik op die zelfklevende laag misschien toch wat textiellijm bijsmeren. Mijn ervaring is dat de bevestiging van dat klittenband meestal sterker is dan die van die zelfklevende laag). Gewoon twee rolletjes dus. 1 rol met haartjes en 1 rol met haakjes. En dan zijn dus beide van die zelfklevende laag(net als dubbelzijdige tape dus)voorzien.
 
Naar MJK gaan :P

En mischien als je ze heel lief aan kijkt :+
Kicken ze je de deur uit omdat de heren daar niet van gedient zijn :P
 
Erop naaien, wordt dus afgeraden zoals ik het hier nu lees, ook als ik het alleen op de buitenste laag doe.

Klitteband lijkt me niks.

Textiellijm lijkt dus de enige overgebeleven oplossing....
 
Zijn de inzichten inmiddels veranderd? Ik wil 2 badges op mijn textieljas hebben, maar ik ben bang dat naaien lekkage oplevert.

Heeft iemand wel eens textiellijm gebruikt en zo ja, welke?
 
magneten. tegenwoordig kan je van die dunne magnetenstroken kopen. 1 aan de binnenkant van je jas, een op de badge. spul kan je best sterk kopen. weet niet of het werkt maar je kan het proberen.
 
En dan mijn pasjes in mijn borstzak onbruikbaar door het magnetisme?
 
Zijn de inzichten inmiddels veranderd? Ik wil 2 badges op mijn textieljas hebben, maar ik ben bang dat naaien lekkage oplevert.

Heeft iemand wel eens textiellijm gebruikt en zo ja, welke?

Ik gebruik Bison textiel lijm voor lijmen van patches op mijn jas :) (gedeelte op leer en gedeelte op jeans). Patches blijven goed zitten, wel moet ik er bij zeggen dat ik met die jas niet in de regen heb gereden dus weet ik of dat impact heeft op de lijmlaag :+

Ik zou zeggen check regelmatig of het begint los te laten en vastlijmen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan