Badges op motorkleding

Jochem - SOHC4

MF veteraan
24 apr 2002
4.290
1
Ik vroeg me af: ik heb een aantal mooie ouwe badges liggen die ik graag op m'n jas/broek zou willen zetten. Hoe doe ik dat het beste? Met naald en draad lijkt me niet echt bevorderlijk voor de waterdichtheid van het materiaal. Kan zoiets met lijm ofzo?

het gaat om deze trouwens :9~

400four%20badge%20s.JPG


750badge.jpg
 
Stoer!! Waar heb je die 400-Four badge vandaan?? Die wil ik ook wel! :)
Ik denk wel dat je ze erop kunt stikken hoor, als je er maar wat leervet onder doet ofzo...of de naden in spuiten met van die schoen-water-dicht-rommel ofzo.
 
NEEEE!!!! Niet dwars door je kleren heen naaien, wordt geheid lek. De juiste manier (lekker bewerkelijk): Naad loshalen (bv van de mouw waar je hem op wilt hebben), dan embleem er op naaien (dus alleen door de buitenste laag stof heen!!!), en dan weer vastzetten die naad.
 
Het is gore-tex overigens. Ik heb die 400 badge via de sohc4 vereniging besteld (zie site. De 750 via Johan Spaan. Als ik door de buitenste laag stik (na de naad losgehaald te hebben) dan krijg je toch alsnog gaten in je waterdichte laag? Is er geen andere manier?
 
Die waterdichte lagen zijn ook aan elkaar gestikt...en toch waterdicht. Raaraaraa hoe doen ze dat?? :)
edit: k zie net dat de 400 badge niet meer voorradig is... jammer.
 
Laatst bewerkt:
Spul uit een busje. Ik heb voor mn zeiljas spul uit een busje als wasmiddel gebruikt, jas weer waterdicht. Is ook in spuitbus vorm. Dit "spul" is wel bij een watersportzaak te krijgen, en vast ook wel bij outdoor sport zaken etc.
 
Ik keek bij "Winkel" en zag dit:
-----------

Weer voorradig: Nieuwe Oude Badges (voor op je jas). Alleen nog CB350 (twee kleuren), 500 en 550.

Johan Spaan (J.Spaan@sfbgroep.nl) heeft ook een fraaie Badge laten maken (20 cm breed/ 7.5 " wide)
------------
Maargoed,

Ze zijn er dus wel :)
Ga ik ff eentje bestellen wanneer mn stufie binnen is.
Thnx!
 
Bisonkit?? Misschien wel ff zekeringsstikseltje erop maken voor het geval de lijm toch los zou laten... Dan wappert je badge tenminste niet weg!!
 
BisonTIX

Twee badges, MAG en CB750, zitten al bijna een jaar muurvast op mijn leren jack.
In alle weersomstandigheden.

Tom
 
Ik zat zelf ook aan lijm te denken idd. Bison-col (alleslijm) werkt totaal niet alleen. Zal die bison-tix eens proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan