Bagage (brand)gevaarlijk?!

lauzer

Die hard MF'er
19 mei 2007
613
0
Vrijdag 1 mei vertrokken mijn vriend (josstheboss) en ik naar Willingen. Ongeveer 20 minuten nadat we de grens van Duitsland over waren kwam er een Duitse Kawa gezellig met ons meerijden. Ik denk dat hij ongeveer 10 minuten achter ons reed toen er een (Duitse) motorrijder op de vluchtstrook zowat springen naar ons stond te zwaaien. Alledrie hebben we onze motoren zo snel als het kon op de vluchtstrook gezet en zijn we naar de motorrijder en zijn motor toegerend.
Helaas konden we niets voor hem doen. Zijn motor is voor onze ogen helemaal afgebrand!
Ik spreek niet zo goed Duits en mijn vriend ook niet. De Duitse Kawa rijder sprak zowel Duits als Nederlands. Hij heeft het alarmnummer gebeld. Naar wat we ervan begrepen is er iets van zijn bagage losgeschoten en heeft dat de brand veroorzaakt. Hij zag opeens rook onder zijn tank vandaan komen en heeft heeeeel hard geremd. Gelukkig had hij ABS. Was ook een best wel nieuwe motor trouwens, dus wel all risk verzekerd.

Na een paar minuten kwam er een man van de Duitse Rijkswaterstaat met gevaar voor eigen leven het verkeer tegen houden. Omdat we verder niets konden doen zijn Jos en ik weer verder gegaan. De Kawa rijder is bij hem gebleven en zou hem mee achterop nemen. De pechvogel was heel dankbaar dat we gestopt waren.

Ons weekend Sauerland was echt super verder hoor! Heerlijk gestuurd in de mooie omgeving (tochten van 400 km gereden met de Zumo) en weizbier gedronken. We hebben het nog regelmatig over 'de brand' gehad. Het zal je toch gebeuren!?!



Foto-NQYIMCAU-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zal in aanraking met gloeiend hete uitlaat zijn gekomen dan he.
Idd wel een goeie waarschuwing om dit ff te dubbelchecken voor je gaat :]
 
Vrijdag 1 mei vertrokken mijn vriend (josstheboss) en ik naar Willingen. Ongeveer 20 minuten nadat we de grens van Duitsland over waren kwam er een Duitse Kawa gezellig met ons meerijden. Ik denk dat hij ongeveer 10 minuten achter ons reed toen er een (Duitse) motorrijder op de vluchtstrook zowat springen naar ons stond te zwaaien. Alledrie hebben we onze motoren zo snel als het kon op de vluchtstrook gezet en zijn we naar de motorrijder en zijn motor toegerend.
Helaas konden we niets voor hem doen. Zijn motor is voor onze ogen helemaal afgebrand!
Ik spreek niet zo goed Duits en mijn vriend ook niet. De Duitse Kawa rijder sprak zowel Duits als Nederlands. Hij heeft het alarmnummer gebeld. Naar wat we ervan begrepen is er iets van zijn bagage losgeschoten en heeft dat de brand veroorzaakt. Hij zag opeens rook onder zijn tank vandaan komen en heeft heeeeel hard geremd. Gelukkig had hij ABS. Was ook een best wel nieuwe motor trouwens, dus wel all risk verzekerd.

Na een paar minuten kwam er een man van de Duitse Rijkswaterstaat met gevaar voor eigen leven het verkeer tegen houden. Omdat we verder niets konden doen zijn Jos en ik weer verder gegaan. De Kawa rijder is bij hem gebleven en zou hem mee achterop nemen. De pechvogel was heel dankbaar dat we gestopt waren.

Ons weekend Sauerland was echt super verder hoor! Heerlijk gestuurd in de mooie omgeving (tochten van 400 km gereden met de Zumo) en weizbier gedronken. We hebben het nog regelmatig over 'de brand' gehad. Het zal je toch gebeuren!?!

Willingen is leuk.. :Y daargaan wij altijd Apres skieen *O*
 
Bagage tegen een hete uitlaat...?
Bagage schroeien tegen een band...?

Zoiets zal het wel geweest zijn. Mijn Duits is niet zo heel goed en die gozer was zich natuurlijk het apenlazarus geschrokken. Gaat ook allemaal zo snel natuurlijk.
Naast zijn motor ook z'n bagage afgebrand. Echt zuur...
 
Laatst bewerkt:
beetje vaag wel hoor, dat de bagage in brand gaat, oke dat wil ik nog geloven, maar hoe gaat de rest van de motor dan mee in brand, ik neem aan de de bagage achter de motorrijder zat, en hij zag de rook van onder zijn tank, dan moet de brand van achter naar voor gekropen zijn, tegen wind in op de Duitse snelweg, dus flinke wind van voren. Mij lijkt het zelfs raar dat die snelle wind een smeulend brandje en de eerste vlammen niet gewoon uitblaast.
 
beetje vaag wel hoor, dat de bagage in brand gaat, oke dat wil ik nog geloven, maar hoe gaat de rest van de motor dan mee in brand, ik neem aan de de bagage achter de motorrijder zat, en hij zag de rook van onder zijn tank, dan moet de brand van achter naar voor gekropen zijn, tegen wind in op de Duitse snelweg, dus flinke wind van voren. Mij lijkt het zelfs raar dat die snelle wind een smeulend brandje en de eerste vlammen niet gewoon uitblaast.

Vaag inderdaad. Misschien losgeraakte bagage dat wrijving veroorzaakt, benzineslang die losgaat? Misschien had het wel helemaal niets met de bagage te maken en was het een technisch mankement. Ondertussen Zijn motor wel voor onze neus af te branden. En dat is geen leuk gezicht.
Foto-TTXR4BQK-D.jpg
 
@ the waiter dus bij jou gaat de wind ook met 200+km/u door je helm op de duitse autobahn. al was het een supersport met seatpipes. dan kan het zijn dat er iets naar achter over de uitlaat hing. en doordat de rest van de bagage de wind andere kanten op leid dan naar achter over de uitlaat kan het rustig zijn gang gaan.
 
Ik heb ooit ook eens op een vakantie met een redelijk korte marshall endurance-pijp een mooi gaatje in een vlak erboven gemonteerde (en geleende) Krauser-koffer gebrand. Scheelde ook niet veel of de spullen erin waren gaan branden (zaten al mooie smeulvlekken in) en het kostte me ook een nieuwe krauser-koffer voor de eigenaar natuurlijk. Dus zo ondenkbaar is bovenstaande niet. mooie omgeving om te rijden overigens (hoch-)suaerland *O* :] *O*
 
Vrijdag 1 mei vertrokken mijn vriend (josstheboss) en ik naar Willingen. Ongeveer 20 minuten nadat we de grens van Duitsland over waren kwam er een Duitse Kawa gezellig met ons meerijden. Ik denk dat hij ongeveer 10 minuten achter ons reed toen er een (Duitse) motorrijder op de vluchtstrook zowat springen naar ons stond te zwaaien. Alledrie hebben we onze motoren zo snel als het kon op de vluchtstrook gezet en zijn we naar de motorrijder en zijn motor toegerend.
Helaas konden we niets voor hem doen. Zijn motor is voor onze ogen helemaal afgebrand!
Ik spreek niet zo goed Duits en mijn vriend ook niet. De Duitse Kawa rijder sprak zowel Duits als Nederlands. Hij heeft het alarmnummer gebeld. Naar wat we ervan begrepen is er iets van zijn bagage losgeschoten en heeft dat de brand veroorzaakt. Hij zag opeens rook onder zijn tank vandaan komen en heeft heeeeel hard geremd. Gelukkig had hij ABS. Was ook een best wel nieuwe motor trouwens, dus wel all risk verzekerd.

Na een paar minuten kwam er een man van de Duitse Rijkswaterstaat met gevaar voor eigen leven het verkeer tegen houden. Omdat we verder niets konden doen zijn Jos en ik weer verder gegaan. De Kawa rijder is bij hem gebleven en zou hem mee achterop nemen. De pechvogel was heel dankbaar dat we gestopt waren.

Ons weekend Sauerland was echt super verder hoor! Heerlijk gestuurd in de mooie omgeving (tochten van 400 km gereden met de Zumo) en weizbier gedronken. We hebben het nog regelmatig over 'de brand' gehad. Het zal je toch gebeuren!?!



[afbeelding]
Jeetje, wat een verhaal. Moet wel erg brandbare bagage geweest zijn. Kan me voorstellen dat er iets even gaat smeulen of wat dan ook, maar als het echt de boel aansteekt, moet er genoeg brandbare spullen in de bagage zitten.
 
Toch ook wel eens meegemaakt.
Eén van de zijtassen was in brand gevlogen. Ik had niks in de gaten en een automobilist wees even achter me, alles rook achter me. Ben nog net optijd gestopt en de tas eraf getrokken en uitgetrapt. Toen ik dacht dat het uit was weer verder, maar kennelijk smeulde er nog wat en door de rijwind ging de tas weer branden, toen alles er maar uit geflikkerd (alleen kleding).
Er was een klein gat in de voorkant van de tas gebrand, de tas zat niet tegen de uitlaat, zeker weten, ik denk aan een sigaren- of sigarettenpeuk die uit een koekblik is geflikkerd en tegen de voorkant van m'n tas in gekomen.
Toen ik al die rook achter me zag dacht ik toch even: einde motorfiets. Viel dus mee, alleen tas vrot en kleding naar de filistijnen.
 
kabeltje wat kortsluiting maakt, doorfikt en dus smelt... smelt door benzineleiding en tsjakka!!

byebye brommer
 
waarom doet iedereen alsof het vrijwel onmogelijk is. :? weet je hoe heet een uitlaat kan worden. als een tas daar (bijna) tegenaan komt gaat het vanzelf wel een smeulen...plus al die rijwind is extra zuurstof. als je een kampvuurtje maakt ga je toch ook blazen/wapperen? je kleding en kunstof tassen die branden wel. als je dan gestopt ben probeer dan maar eens een zorgvuldig vastgebonden tas los te maken terwijl die in brand staat :X

het is natuurlijk een "worst case scenario" als je bagage maar dicht genoeg op de uitlaat zit brand het vanzelf wel.
 
Ik heb ooit ook eens op een vakantie met een redelijk korte marshall endurance-pijp een mooi gaatje in een vlak erboven gemonteerde (en geleende) Krauser-koffer gebrand. Scheelde ook niet veel of de spullen erin waren gaan branden (zaten al mooie smeulvlekken in) en het kostte me ook een nieuwe krauser-koffer voor de eigenaar natuurlijk. Dus zo ondenkbaar is bovenstaande niet. mooie omgeving om te rijden overigens (hoch-)suaerland *O* :] *O*

Oeps.... Heb je ook geluk gehad zeg! Ook al ben je WA casco verzekerd, je motor in de fik is iets dat je niet mee wilt maken. :N

Zeker een mooie omgeving om te rijden dat Sauerland. Gaan we vast nog wel eens vaker naartoe. Het is vanuit de Randstad ook relatief kort rijden.
 
Laatst bewerkt:
:^

had hij een jerrycan met benzine of zo bij zich?

kan me niet voorstellen wat voor bagage er anders in de brand zou kunnen vliegen

Zit hier toch niet wat te verzinnen of zo.... :( Gelukkig hebben we de foto's nog... :o

Kijk maar naar de reacties. Bagage kan wel degelijk gaan fikken. Ik zeg maar zo; een gewaarschuwd mens telt voor twee. Motorseizoen en vakantieseizoen is aangebroken.

En zoals ik al schreef: meine deutsch is nigt zo gut!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan