Bagage en uitlaten in de kont?

otm

Rookie
9 aug 2004
17
0
Oldemarkt
Misschien dat een van jullie hier al een antwoord op heeft. Volgend jaar wil ik mij eens gaan orienteren op een nieuwer modelletje motorfiets. Ik ben op het moment erg aan het twijfelen. De nieuwe R1 vind ik erg mooi er uit zien, maar de CBR600RR is ook een erg puike motorfiets.
U raadt het al, deze modellen hebben een uitlaat in de kont. Op zich vind ik dat er wel erg mooi uit zien, maar ik vrees dat dit een probleem wordt wanneer er bagage achter op mee moet.
Nu rijdt ik eigenlijk maar een paar keer per jaar met bagage en ik wordt niet echt gelukkig van een hele volle tanktas. Meestal heb ik dan een paar oxford zadeltassen achterop en als het echt rigoreus moet (bijvoorbeeld een tent vakantie naar Tsjechie) dan sjor ik de rest met sjorbanden op de plek waar normaal de duo zou zitten. Bijvoorbeeld:
ZX9R_Marco.jpg


Nu heb ik niet zoveel vertrouwen in de bagagehaken die ik onder de duokap bij een "bevriende" R1 gezien heb. Is deze aanname terecht?

Zijn er mensen die hiervoor al een oplossing gevonden hebben?

Ben benieuwd naar alle hints, tips en trucs die jullie hebben.
 
ZX9R_Marco.jpg


:}

wil ik ook wel weten. Die tassen hebben wat bodywork nodig om tegen te rusten. en een hitteschild lijkt me niet voldoende.
 
Gewoon een 10 nemen, je wil niet op een 6 rijden als je van een 9 afkomt.
 
Tijdens de motorrai in Amsterdam wat proef gezeten op een GSX-R 750 :9 :9~ ...
Dat zou het probleem ook omzeilen... :p
 
Dan zou ik persoonlijk denk ik eerder voor de 10 gaan. Een 12 lijkt me net iets te log en iets te veel toer. Daarnaast heb ik al moeite genoeg om mezelf een beetje in te houden op de 9 qua snelheid dan. Ik denk dat het op een 12 helemaal een grote uitdaging zou worden om in de buurt te blijven van de maximum toegestane snelheden... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan